Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2014

Boble123

Jeg synes det er direkte uartigt af dig og din mand!

Din mand får en julegave som "tak for indsatsen" som sine kollegaer. At han ikke drikker vin er så bare ærgerligt! Jeg drikker heller ikke vin, men har da fået vin i gave mange gange fra mit arbejde - det kan min omgangskreds glæde sig over, da de så får fornøjelsen af at drikke herlighederne. 

Så jeg synes faktisk bare at din mand burde lade vinen stå, og glæde sig over at hans arbejdsplads i det mindste har tænkt på ham! Der er mange som slet ikke får en julegave fra deres arbejdsplads.  

Sikke en utaknemmelig opførsel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

A. Nonymsen

Jeg synes godt nok det er dårlig opdragelse at man brokker sig over hvad man får i gave... Sig tak med et smil, efterlad den et sted og tag kortet med hjem... 

Det er utaknemmeligt når man får en gave at så vende tilbage til arbejdsgiveren og klage over den... Tilbagemeldningen er knap så heldig, men kan nu godt forstå at chefen bliver små sur...

jeg synes flere steder at læse "at gaven er et tak for at han arbejder hårdt" nej man arbejder og får lån for sit arbejde, nogen er heldige at arbejdsgiveren giver en gave når året er slut... Andre som jeg selv (som også synes jeg arbejder hårdt) får ingenting, og sådan er livet...

man kan ikke få alt som man vil have det, altid...

GLÆDELIG JUL DER UDE 

Anmeld

18. december 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Man kan ikke kræve at alle folk og hele verden ændrer sig, fordi man ikke drikker/spiser/gør noget, som majoriteten gør.

Jeg er selv muslim!

På mit arbejde har vi nogle gange konkurrencer, hvor man kan vinde en præmie eller vi får en gave som en ekstra bonus, og i 75% af tilfældene er det alkohol, der bliver givet ud.

JEG takker for gaven men lader den stå, så de kan give den til nogle andre/smide den ud/whatever. MEN jeg kunne aldrig finde på at spørge efter en anden gave eller en anden form for belønning, da det er er GAVE som man kan takke ja eller nej til.

På samme måde til firmafesten i sommers, hvor der blev serveret kød, jeg ikke spiser. Jeg medbragte min egen mad til mine børn og jeg, men jeg reklamerede ikke med det, og jeg forlangte heller ikke, at de lavede special mad til mig.

Lad nu være med at gøre det hele værre, end det rent faktisk er!

Anmeld

18. december 2014

PinkLadybug

I kunne have sendt den til mig, mine forældre kan godt lide vin ...

Ej undskyld, spøg til side, men ærligtalt, havde nok bare valgt enten at sige "tak for gaven", give den videre/sælge den, eller spørge chefen på en høfligere måder, om der ikke kunne falde en æske chokolade af eller lign, i stedet for den (fine)flaske vin..Det r min  erfaring man kommer længere med en smule venlighed, og smil i stemmen!

Chefens kommentar, var dog ikke specielt høflig, det må han lige få undskyldt for!( men igen, tag en venlig sindet snak med ham)

Skøn december til jer!

Anmeld

18. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er ikke utaknemmelig! Jeg forventer heller ikke nogen gave bare lidt hensyn! Synes da det er lidt frækt at han giver noget han ved det bliver smidt ud. Spild af penge! Så hellere ingen. Han skal ikke ud og købe til 100 personale han har kun ansvaret for sølle 20! 

Skal han så ud og købe 20 forskellige gaver? 

Anmeld

18. december 2014

Anonym skriver:

Omg! Hvor er du underlig! Gaven er som et tak for året er gået og ikke fordi det er en julegave til kun kristne medarbejder. som der står på kortet tak for godt samarbejde For året der er gået! Og selvfølgelig skal han have noget som alle de andre da han har arbejdet ligeså hårdt! 

Er det ikke lige præcis det - han fik noget som alle de andre?

Anmeld

18. december 2014

M &.I

Er det ikke lige præcis det - han fik noget som alle de andre?

Anmeld

18. december 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mor&prins skriver:

Jeg synes du lyder lidt fræk,  det kan være andre drikker og ikke hendes mand! 

Men det var da præcis det samme, de alle fik! 

Anmeld

18. december 2014

M &.I

PT skriver:

Men det var da præcis det samme, de alle fik! 

Ja ja , hvis alle fik vinen så drikker de måske hvad ved jeg, men chefen kunne bare lad vær med at give ham vin når han han ved han ikke drikker det. Synes bare chefen ikke har tage hensyn til dem som ikke drikker ikke kun hendes mand det kan også være en dansk mand som hellere ikke drikker.

Anmeld

18. december 2014

Mor&prins skriver:

Det kan også være der er 15 som drikker, 5 som ikke drikker, 10 som ikke drikker rødvin osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.