Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

Alabama

Fejl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

A&F

Årgangs Mor skriver:

Jeg bare desværre sådanne opslag her deler folk op i muslimer og ikke muslimer og synes det er synd da vi jo alle er skønne mennesker, og med forskellige holdninger, også til alkohol uanset om det er religiøst eller ej, jeg rører det stort set aldrig og er religiøst, men er ikke muslim  

god jul  

Nu skal det heller ikke forstås negativt og at det kun gælder muslimer. Samme svar kunne være kommet , hvis TS mand ikke drak eller lign

Anmeld

19. december 2014

Kløver

A&F skriver:

Nu skal det heller ikke forstås negativt og at det kun gælder muslimer. Samme svar kunne være kommet , hvis TS mand ikke drak eller lign

Den var ikke lige på dig, bare en generel tanke, da jeg synes det ofte opstår, og er synd

oplever meget had pga misforståelser eller mangel på viden om emnet 

Anmeld

19. december 2014

A&F

Årgangs Mor skriver:

Den var ikke lige på dig, bare en generel tanke, da jeg synes det ofte opstår, og er synd

oplever meget had pga misforståelser eller mangel på viden om emnet 

Det har du ret i ven

Anmeld

20. december 2014

SS82

Maj&Baby skriver:

Må indrømme at jeg som selv er arbejdsgiver ville blive meget vred hvis en af mine ansatte havde den frækhed at brokke sig over julegaven. Hos mig får alle også det samme og der tages ikke hensyn til den enkelte ansatte, det er en gave og tanken der tæller. Din mand får vel løn for de timer han arbejder og julegaven er derfor ikke en bonus, men noget arbejdsgiveren giver for at glæde de ansatte og sige tal for året der er gået, som arbejdsgiver har man bestemt ikke mulighed for at tage individuelle hensyn, da man så netop kan risikere at blive beskyldt for forskelsbehandling ! 

Synes du og din mand skal gløde jer over at hans arbejdsgiver påskønner din mands indsats på arbejdspladsen og ønsker at give en gave, det er som sagt tanken der tæller

Helt eniig

Anmeld

20. december 2014

lineog4

A&F skriver:

Som muslim, forstår jeg jer godt , især din mand. Og jeg forstår at din mand smed vinen ud, for som muslim kan man ikke give den slags videre til andre heller. Jeg håber,  at de næste år takker af med intet eller i det mindste noget man kan bruge . På min gamle arbejdsplads fik muslimerne chokolade og de andre vin. Og det er meget imødekommende og fantastisk at føle sig respekteret og værdsat som medarbejder på ligefod med andre. Det handler ikke om at få en julegave, men afslutningen på et helt år , hvor man har givet alt hvad man har i sit arbejde 

Jeg forstår godt man kan blive skuffet ikke over en gave, men over at ens overordnede ikke tænker sig om især når det er få ansatte. Jeg forstår uden tvivl en vrede eller skuffelse over det svar der blev givet.

men jeg tror aldrig jeg kommer til at forstå at man smider en gave uafhængigt af indhold ud. Jeg kan forstå man ikke tager den med hjem, at man siger nej tak. Men at man smider den ud når den kunne gøre andre glade, nej det forstår jeg ikke.

Ja man kan som muslim ikke give den til sin muslimske familie, ken derfor kan man da godt ulejlige sig med at smide den til den nærmeste frelsens hær der laver julekurve. 

Ja man synes det er forkert at drikke alkohol, men man lever også i en verden hvor en stor del ikke mener det, og derfor kan man jo glæde dem - det kaldes rummelighed, flerkulturelt, leve sammen eller hvad ved jeg.

der er så mange levemåder, religioner både de etablerede og de som jeg kalder nærmest religiøse om mad osv. Det er vigtigt vi kan rumme forskelligheden og fx give videre hvad vi ikke selv vil have. Nu er en vin ikke noget der kan mætte, men ville det også være okay hvis han havde fået en flæskesteg at smide den ud, når der er mennesker i DK der må gå i skraldespande for at få mad nok? Eller hvis en der sværger til at forsage gluten, smed 5 kilo mel ud? Eller en vegetar smed en kylling ud? 

Jeg respekterer og accepterer alle måder at leve på, men har utroligt svært ved at man smider ud uden at tænke tanken om at man kan give videre og på den måde også vise respekt og accept af andres måder at leve på. 

Anmeld

20. december 2014

Tigger

Nu har jeg ikke læst tråden igennem, så beklager hvis det jeg skriver, allerede er skrevet.

jeg forstår godt jeres ærgelse og synes faktisk det er ret ubetænksomt af arbejdsgiver. 

Gaven kan trækkes fra i skat og da han ikke bør differentiere på medarbejderne - om de holder jul eller ej (det ville være forskelsbehandling og på kant med loven), skal han selvfølgelig give alle gaver. Man er en god chef, hvis man giver noget folk bliver glade for. At give vin til en muslimsk medarbejder er i mine øjne en unødvendig provokation der ikke er godt for tillidsforholdet. Og her står man tilsyneladende med en medarbejder der knokler! 

Ærgerligt at I har hældt vinen ud, jeg havde gerne købt det af jer, så I kunne købe noget I kunne bruge. 

Anmeld

20. december 2014

fo82

Jeg må indrømme at jeg er målløs - at stille sig sådan op pga en julegave fra firmaet? Det er ikke ok!

lederens svar er heller ikke i top, men pointen med jul religion og gaver er ikke skudt helt i hegnet.... Ingen jul - ingen JULEgaver 

Nu har firmaet så valgt at give en gave til ALLE medarbejdere - og så er msnså fræk at stille krav til en gave? Det er uhøfligt og en forkælet adærd..

En gave er ikke en bonus man har krav på. Bonus fremgår af ansættelseskontrakten og beskrives i et bilag om bonusordning - bonus er i øvrigt en del af lønnen og skattepligtig - det er en GAVE ikke..

Anmeld

20. december 2014

A&F

Jeg forstår godt man kan blive skuffet ikke over en gave, men over at ens overordnede ikke tænker sig om især når det er få ansatte. Jeg forstår uden tvivl en vrede eller skuffelse over det svar der blev givet.

men jeg tror aldrig jeg kommer til at forstå at man smider en gave uafhængigt af indhold ud. Jeg kan forstå man ikke tager den med hjem, at man siger nej tak. Men at man smider den ud når den kunne gøre andre glade, nej det forstår jeg ikke.

Ja man kan som muslim ikke give den til sin muslimske familie, ken derfor kan man da godt ulejlige sig med at smide den til den nærmeste frelsens hær der laver julekurve. 

Ja man synes det er forkert at drikke alkohol, men man lever også i en verden hvor en stor del ikke mener det, og derfor kan man jo glæde dem - det kaldes rummelighed, flerkulturelt, leve sammen eller hvad ved jeg.

der er så mange levemåder, religioner både de etablerede og de som jeg kalder nærmest religiøse om mad osv. Det er vigtigt vi kan rumme forskelligheden og fx give videre hvad vi ikke selv vil have. Nu er en vin ikke noget der kan mætte, men ville det også være okay hvis han havde fået en flæskesteg at smide den ud, når der er mennesker i DK der må gå i skraldespande for at få mad nok? Eller hvis en der sværger til at forsage gluten, smed 5 kilo mel ud? Eller en vegetar smed en kylling ud? 

Jeg respekterer og accepterer alle måder at leve på, men har utroligt svært ved at man smider ud uden at tænke tanken om at man kan give videre og på den måde også vise respekt og accept af andres måder at leve på. 

Jeg ville også have smidt den ud. Som muslim kan jeg ikke tillade mig heller at give det videre. Sådan er det bare. Utaknemmeligt eller ej. 

Anmeld

20. december 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
A&F skriver:

Jeg ville også have smidt den ud. Som muslim kan jeg ikke tillade mig heller at give det videre. Sådan er det bare. Utaknemmeligt eller ej. 

Men kunne man så ikke ha' ladet den stå på arbejdspladsen og kommet med et hint til en kollega om at den ville man ikke ha' med hjem :-) Jeg synes også det er spild/frås at hælde det ud, når en anden kunne ha' fået glæde af den - og den fejlede jo intet ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.