A&F skriver:
Som muslim, forstår jeg jer godt , især din mand. Og jeg forstår at din mand smed vinen ud, for som muslim kan man ikke give den slags videre til andre heller. Jeg håber, at de næste år takker af med intet eller i det mindste noget man kan bruge . På min gamle arbejdsplads fik muslimerne chokolade og de andre vin. Og det er meget imødekommende og fantastisk at føle sig respekteret og værdsat som medarbejder på ligefod med andre. Det handler ikke om at få en julegave, men afslutningen på et helt år , hvor man har givet alt hvad man har i sit arbejde 
Jeg forstår godt man kan blive skuffet ikke over en gave, men over at ens overordnede ikke tænker sig om især når det er få ansatte. Jeg forstår uden tvivl en vrede eller skuffelse over det svar der blev givet.
men jeg tror aldrig jeg kommer til at forstå at man smider en gave uafhængigt af indhold ud. Jeg kan forstå man ikke tager den med hjem, at man siger nej tak. Men at man smider den ud når den kunne gøre andre glade, nej det forstår jeg ikke.
Ja man kan som muslim ikke give den til sin muslimske familie, ken derfor kan man da godt ulejlige sig med at smide den til den nærmeste frelsens hær der laver julekurve.
Ja man synes det er forkert at drikke alkohol, men man lever også i en verden hvor en stor del ikke mener det, og derfor kan man jo glæde dem - det kaldes rummelighed, flerkulturelt, leve sammen eller hvad ved jeg.
der er så mange levemåder, religioner både de etablerede og de som jeg kalder nærmest religiøse om mad osv. Det er vigtigt vi kan rumme forskelligheden og fx give videre hvad vi ikke selv vil have. Nu er en vin ikke noget der kan mætte, men ville det også være okay hvis han havde fået en flæskesteg at smide den ud, når der er mennesker i DK der må gå i skraldespande for at få mad nok? Eller hvis en der sværger til at forsage gluten, smed 5 kilo mel ud? Eller en vegetar smed en kylling ud?
Jeg respekterer og accepterer alle måder at leve på, men har utroligt svært ved at man smider ud uden at tænke tanken om at man kan give videre og på den måde også vise respekt og accept af andres måder at leve på.
Anmeld