Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.837 visninger
134 svar
498 synes godt om
18. december 2014

Anonym trådstarter

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

Karina84

Så du er sur over at det er vin han har fået, som alle andre ansatte?

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Så du er sur over at det er vin han har fået, som alle andre ansatte?

Jep, han har bare smidt det ud. Han kan jo ikke bruge det til noget. Så hellere ingenting og give end og give noget lort. Han ved jo godt st min mand ikke drikker. ( fra julefrokoster) 

Anmeld

18. december 2014

Karina84

Anonym skriver:

Jep, han har bare smidt det ud. Han kan jo ikke bruge det til noget. Så hellere ingenting og give end og give noget lort. Han ved jo godt st min mand ikke drikker. ( fra julefrokoster) 

Hmm undskyld men den holdning forstår jeg ikke helt...

Jeg ville heller ikke kunne bruge et par flasker rødvin, da jeg ikke bryder min om vin, og slet ikke rødvin. Her ville det blive givet videre til svigerfar eller mine forældre, evt. brugt til en anledning hvor vi fik gæster.

Synes ærlig talt det lyder en smule utaknemmeligt. Det er slet ikke alle steder man overhovedet får et gave.

Anmeld

18. december 2014

Nystart

Det er alm skik at give en firma gave, som en ansat ikke vælger...

Er man utilfreds så lad den stå.... Og nej hver en arbejdsplads kan ikke tag hensyn til hver enkelt... Så vil den ene kunne ha vin, men chokolade, så vil den anden hverken ha vin eller chokolade....ergo så er balladen i fuld gang....

Synes sorry to say, men som regel bestemmer man ikke selv gaver, og får man og brokker sig(og kræver særbehandling)  så synes jeg godt nok man er utaknemmelige.... 

Anmeld

18. december 2014

tumle

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Ej det var da godt nok en tarvelig besked at få synes jeg!! Rent ud sagt lyder hans afdelingsleder som lidt af en idiot, sikke en indstilling at have. Ved ikke hvad jeg selv ville stille op, men ville helt sikkert også være ked af det på min mands vegne hvis jeg var i jeres situation. 

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Hmm undskyld men den holdning forstår jeg ikke helt...

Jeg ville heller ikke kunne bruge et par flasker rødvin, da jeg ikke bryder min om vin, og slet ikke rødvin. Her ville det blive givet videre til svigerfar eller mine forældre, evt. brugt til en anledning hvor vi fik gæster.

Synes ærlig talt det lyder en smule utaknemmeligt. Det er slet ikke alle steder man overhovedet får et gave.

Jeg er ikke utaknemmelig! Jeg forventer heller ikke nogen gave bare lidt hensyn! Synes da det er lidt frækt at han giver noget han ved det bliver smidt ud. Spild af penge! Så hellere ingen. Han skal ikke ud og købe til 100 personale han har kun ansvaret for sølle 20! 

Anmeld

18. december 2014

Happiness

Så kender I jo måske nogen der kunne få glæde af vinen?

Kan ikke se problemet. På mit arbejde får vi alle sammen også det samme. Selv om det ikke altid falder i min smag, siger jeg da pænt tak og smiler. Så kan man grine lidt af det når man kommer hjem, og give det videre til en som vil få glæde af det.

Andet er da utaknemmelighed. 

En julegave er ikke en bonus. Det er 2 vidt forskellige ting i min optik.

Når det er sagt, synes jeg ikke chefens bemærkning med at I ikke fejrer jul, er særlig heldig. Den burde han nok undskylde for, men synes heller ikke man burde gå til chefen og brokke sig over en gave, som er ens for alle. 

Anmeld

18. december 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvis man er utilfreds så aflevere gaven retur. Bare fordi, at man er muslim skal man da ikke blive sur over gaven. Han holder vel ikke jul og skal så heller ikke have en julegave.

Hos os har vi enten fået kaffe eller te. Så skulle dem som hverken drikker kaffe eller te også brokke sig.

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Det er alm skik at give en firma gave, som en ansat ikke vælger...

Er man utilfreds så lad den stå.... Og nej hver en arbejdsplads kan ikke tag hensyn til hver enkelt... Så vil den ene kunne ha vin, men chokolade, så vil den anden hverken ha vin eller chokolade....ergo så er balladen i fuld gang....

Synes sorry to say, men som regel bestemmer man ikke selv gaver, og får man og brokker sig(og kræver særbehandling)  så synes jeg godt nok man er utaknemmelige.... 

Der er ingen ko på isen her. Han lader den ikke stå da han fortjener en tak som alle de andre. Men til 20 personer hvor halvdelen ikke drikker vin kunne de godt have et valg mellem vin eller chokolade. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.