Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2014

Missy_B

Røverdatter skriver:

Giver dig gerne ret i at følelserne står højt hos ts og manden, men forstår det egentlig godt fordi jeg tror det er ren og skær kommentaren fra stedet som påvirker dem..

Men synes dog stadig godt at en arbejdsplads kan have følingen med også. At tillade andre former for gaver end vin. Et gavekort ville alle være tilfredse med...

Gavekort er skattepligtige personalegoder for medarbejderen, så det er ikke en god mulighed.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788630

Vingave/eller lignende er i mine øjne en god gave, da man nærmest altid kan videregive sådan en. Jeg tror mange firmaer massebestiller fordi de får mængderabat, vi fik et par år i træk også sådan en Vingave (arbejder som revisor) - og selvom min mand og jeg ikke er de store vindrikkere , så kunne det aldrig falde mig ind at være utaknemlig, men jeg kender så også til begreberne bag personalegoder, og beskatningsgrundlaget herfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

Missy_B

Hej TS

Det er smadder ærgerligt at din mand ikke har valgt at donere/give sin vin væk i stedet for at smide den ud. Vinen ville ha lunet godt hos nogle trængende familier her i julen - og hey, julen er hjerternes fest hvor det gælder om at sætte pris på sin næste, og være taknemlig for livet 

God jul 

Anmeld

18. december 2014

tarkoflen

Vi får på mit arbejde ingen julegave! Jeg synes det er dårlig stil at brokke sig over en gave!

Afd.ledernes kommentar er unødvendig, men jeg kan faktisk godt forstå, hvis han bliver lidt stødt over at din mand brokker sig over en gave.

Jeg synes din mand skal sige, at til næste år ønsker han kun kortet. så behøver I ikke bekymre jer om, at I får vin.

Anmeld

18. december 2014

Chevro

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Ja han har ''fået'' noget - så siger man tak, uanset om man kan bruge det eller ej?

I har vel noget familie eller venner der så kunne få glæde af det? 

Folk får normalt det samme? Og når man arbejder på en fabrik eller lign. får man jo ikke personlige julegaver.

Julegaver er normalt special øl, vin eller chokolade.

Anmeld

18. december 2014

Røverdatter

Missy_B skriver:

Gavekort er skattepligtige personalegoder for medarbejderen, så det er ikke en god mulighed.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788630

Vingave/eller lignende er i mine øjne en god gave, da man nærmest altid kan videregive sådan en. Jeg tror mange firmaer massebestiller fordi de får mængderabat, vi fik et par år i træk også sådan en Vingave (arbejder som revisor) - og selvom min mand og jeg ikke er de store vindrikkere , så kunne det aldrig falde mig ind at være utaknemlig, men jeg kender så også til begreberne bag personalegoder, og beskatningsgrundlaget herfor

Jeg synes nu alligevel ikke, at vin er super god personale gave.

Der er mange der ikke drikker vin. Jeg er fx heller ikke specielt stor fan.

Og hvis ikke gavekort er aktuelt (det har jeg fået på tidligere arbejdsplads), så noget andet end alkohol. 

Hvorfor er det et problem med skattepligtige personalegoder? Det er vel et valg de kan tage alligevel. Man ved jo ikke om medarbejderne kunne ønske det, trods omkostningerne. Det kan vi jo ikke gøre os kloge på 

Anmeld

18. december 2014

Kløver

Røverdatter skriver:

Giver dig gerne ret i at følelserne står højt hos ts og manden, men forstår det egentlig godt fordi jeg tror det er ren og skær kommentaren fra stedet som påvirker dem..

Men synes dog stadig godt at en arbejdsplads kan have følingen med også. At tillade andre former for gaver end vin. Et gavekort ville alle være tilfredse med...

Synes også det er alt andet end i orden, men omvendt er det også lidt respektløst at "brokke" sig over en gave 

jeg tror aldrig man kan gøre alle glade, uanset gaven. Jeg reagerer nok fordi ts siger de var rigeligt tilfredse bare med kortet og takken der stod i kortet, altså har de jo fået hvad de ønskede men er som om at de brokker sig over den ekstra udover som de ikke kan få glæde af, må andre ikke. Hvad med respekten for de medarbejdere som er fint tilfredse med gaven 

samtidig er det ikke alle som er klar over det med alkohol og islam. Personligt har jeg været i tvivl for har mødt mange muslimer som alle drak alkohol i en eller anden form 

jeg tror bare man skal passe på med at brokke dig og kræve respekt for ofte oplever jeg selv, at i opråbet og higen efter accept og respekt, bliver det modsatte også givet ud  

Anmeld

18. december 2014

Missy_B

Røverdatter skriver:

Jeg synes nu alligevel ikke, at vin er super god personale gave.

Der er mange der ikke drikker vin. Jeg er fx heller ikke specielt stor fan.

Og hvis ikke gavekort er aktuelt (det har jeg fået på tidligere arbejdsplads), så noget andet end alkohol. 

Hvorfor er det et problem med skattepligtige personalegoder? Det er vel et valg de kan tage alligevel. Man ved jo ikke om medarbejderne kunne ønske det, trods omkostningerne. Det kan vi jo ikke gøre os kloge på 

Igen - det er smag og behag med vin, ja, men hvorfor skulle virksomheder vælge at give en gave til 1500 fx, når de ved at medarbejderen skal svare skat heraf? Hvorfor så ikke nøjes med 800 pr mand som de ved er skattefrit?

Virksomheden får jo intet ud af de ekstra 700 kr de skal betale pr mand, og medarbejderen får netto heller ikke meget mere ud af det pga skattetilsvaret. Ja sorry det er bare min revisorhjerne - kan godt se din pointe, det vil dog aldrig være en økonomisk gevinst for andet end skattefar

Anmeld

18. december 2014

Maj&Baby

Må indrømme at jeg som selv er arbejdsgiver ville blive meget vred hvis en af mine ansatte havde den frækhed at brokke sig over julegaven. Hos mig får alle også det samme og der tages ikke hensyn til den enkelte ansatte, det er en gave og tanken der tæller. Din mand får vel løn for de timer han arbejder og julegaven er derfor ikke en bonus, men noget arbejdsgiveren giver for at glæde de ansatte og sige tal for året der er gået, som arbejdsgiver har man bestemt ikke mulighed for at tage individuelle hensyn, da man så netop kan risikere at blive beskyldt for forskelsbehandling ! 

Synes du og din mand skal gløde jer over at hans arbejdsgiver påskønner din mands indsats på arbejdspladsen og ønsker at give en gave, det er som sagt tanken der tæller

Anmeld

18. december 2014

K&S

Mor&prins skriver:

Ej hold nu op! Jeg har arbejde i 10 år og vi har aldrig fået vin direkte !  Vi er nogle en del muslimer og en del dansker! Og firmaet har opdele kasse med vin og chokolade og anden kasse med original olie dyre chokolade eller hvad den end er, så man kunne vælge om man er til vin eller uden vin! Det squ ikke venlig af ham at give ham vin når han ved han er muslim! En muslim kan ikke give videre til en familien. Og hvorfor skal han give til nogen når han har arbejde hårdt! Han fortjene en god gave! 

Nej, han kan måske ikke give vinen videre til andre familiemedlemmer, men han kunne glæde andre uden for familien 

Vores overboere er også muslimske, men hun kom forbi med hendes julegave (vin) og spurgte om vi kunne bruge den, for de drak den jo ikke 

Anmeld

18. december 2014

Morjanne76

Nu kender vi jo også kun sagen fra ts's side. Det er jo ikke til at vide, hvordan ts mand er gået til arbejdsgiveren. Den måde man selv vælge at kommunikere på, er oftest den samme man får tilbage. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.