Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2014

lineog4

Jeg har flere muslimer ansat og har dem også i min vennekreds- og nogen af dem drikker og andre gør ikke - men fælles for dem alle er at de bestemt ikke har et problem med at give vin til andre- så tænker det handler om fanatisme - Og det kan man argumentere og diskutere lige så længe man vil -de ændrer ikke standpunkt eller holdning. 

Rummeligheden mangler helt tydeligt ,og det er da trist især når man selv forventer det skal gå den anden vej og man forventer særbehandling. Vil råde ts og mand til at melde klart ud til arbejdsgiveren at vin bliver midt ud ,så slipper I nok for gaver i fremtiden. 

Du har bare så evig ret, men min lille naive sjæl har bare så svært ved at forstå fanatisme. Og jeg håber altid jeg med ord og egne handlinger kan nå en fælles forståelse om at rummelighed og tolerance er vejen frem for et samfund hvor der er plads til alle....

og som dig har jeg også en del muslimer i min omgangskreds og nogen drikker og de der ikke gør giver gladeligt vingaven videre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Når man ved hvor skadeligt det er for en selv, krop og hjerneceller, så vil man ikke byde det mod andre mennesker. Der er intet ondt i det. 

Der er masser af ting jeg ikke kan tåle, og ved hvad de kan gøre ved ens krop, men det er ikke mit ansvar hvad andre gør ved deres krop. Og hvis de kan li at drikke vin, og jeg fik en vin i gave(drikker det ikke ret tit selv), jamen så får de den, for det ER SPILD at smide den ud.. og åndsvagt. 

Min far får vin hele tid, til foredrag og andre ting, han drikker det ikke, men han gemmer det og giver det som værtsgaver eller andet.

Anmeld

21. december 2014

A&F

lineog4 skriver:

Der bliver vi så aldrig enige, for jo det handler om rummelighed. Det handler om at acceptere vi er forskellige, og ikke alle opfatter alkohol som skadeligt eller hvad man nu kan opfatte det som.

Læs eventuelt svaret over.

Men kan da så for min sjælefreds skyld som i den grad ønsker et rummeligt samfund, og ikke mindst et multikulturelt samfund forstået i den forstand at vi alle repræsenterer forskellige kulturer ikke kun qua religion, men også hvor er vi vokset, hvad er de nye tendenser sværger vi til osv.. Ja for den sjælefreds skyld har jeg da heldigvis set en muslim give en flaske videre til sin kollega og vingummi for den sags skyld, jeg har set en fra Jehova give en juleting videre. Og ja så underviser jeg i kristendom sammen med en muslim og nørj hvor er vi gode sammen..... 

Så må jo vende det blinde øje til i denne juletid, når man med fråds smider ud bare fordi, istedet for at tænke hvor det kunne give glæde.

Alkohol er ikke noget jeg som muslim kan give til andre. Punktum . Og det betyder overhovedet ikke at man ikke kan rumme andre. Slet ikke. God dag 

Anmeld

21. december 2014

A&F

Carina:-) skriver:

Jeg har flere muslimer ansat og har dem også i min vennekreds- og nogen af dem drikker og andre gør ikke - men fælles for dem alle er at de bestemt ikke har et problem med at give vin til andre- så tænker det handler om fanatisme - Og det kan man argumentere og diskutere lige så længe man vil -de ændrer ikke standpunkt eller holdning. 

Rummeligheden mangler helt tydeligt ,og det er da trist især når man selv forventer det skal gå den anden vej og man forventer særbehandling. Vil råde ts og mand til at melde klart ud til arbejdsgiveren at vin bliver midt ud ,så slipper I nok for gaver i fremtiden. 

Omg , fanatisme? Haha, det er sku alkohol vi snakker om. Alkohol som er forbudt for muslimer at drikke og sidde tilbords med andre der drikker. At jeg holder mig til det gør mig ikke fanatisk så døm ikke dem som i det mindste forsøger at passe sin religion. Blot fordi andre muslimer gør det, gør det da ikke mere rigtigt. Skal da ikke springe ud af en bro blot fordi en anden gør det.  Fanatisk sikke dog en måde at blive stemplet på.

Anmeld

21. december 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

[låst efter trådstarters ønske]

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.