Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2014

M &.I

Hvorfor skal man give videre til andre? Mener du det? Hvis man ikke selv kan bruge så kan man da glæde andre. 

Ja det er da møg surt at få noget man ikke kan bruge, og ja måske kan en arbejdsplads være mere betænksom. Jeg er så offentlig ansat i kommunen, vi får alle samme gave og der er både vingummi og vin og kan da godt se det ikke er gennemtænkt, ligesom da min mand fik havefakkel. 

Men jeg bliver virkelig mundlam når jeg hører man ikke skal give videre - at give er mindst lige så fantastisk som at modtage

Jeg arbejder også hos kommunene jeg har aldrig set nogen muslimer brokker sig, de få kasse uden vin eller man kan vælge med vin. 

En muslim kan ikke give til familien, eller hvis han ikke har en som drikker , og på arbejdesplads har jo fået deres gave så hvorfor give igen til dem? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

Synes det er svineri at kaste dyrt vin ud bare fordi man ikke selv drikker det - giv det da videre til folk der vil sætte pris på det i stedet.. 

Og desuden knokler vi sgu også på mit arbejde og vi får nul og niks, så sæt pris på tanken.. !!!! 

Han mener ikke at det er gavnligt for mennesker og "noget værd" derfor er det smidt væk. 

Anmeld

18. december 2014

lineog4

Mor&prins skriver:

Jeg arbejder også hos kommunene jeg har aldrig set nogen muslimer brokker sig, de få kasse uden vin eller man kan vælge med vin. 

En muslim kan ikke give til familien, eller hvis han ikke har en som drikker , og på arbejdesplads har jo fået deres gave så hvorfor give igen til dem? 

Vi bytter og giver gladeligt videre til hinanden på min arbejdsplads også muslimer. Måske kan de ikke give til familie, men så kan de give til gode venner og kollegaer. Og sjovt nok sker der det, at vi som kollegaer selvom det ikke er et krav giver noget igen og så er alle glade 

Kan slet ikke se pointen i man ikke giver videre. Men kan sagtens forstå pointen i man kan tage mere hensyn når man vælger gaver. Men der kan jo bare være så forbandet mange hensyn, en ting er religion, en anden ting er allergi og hvad ved jeg... Og så er vin bare en gave i DK hvor kan glemmer at tænke på samme måde som chokolade.

Anmeld

18. december 2014

Kløver

Mor&prins skriver:

Ej hold nu op! Jeg har arbejde i 10 år og vi har aldrig fået vin direkte !  Vi er nogle en del muslimer og en del dansker! Og firmaet har opdele kasse med vin og chokolade og anden kasse med original olie dyre chokolade eller hvad den end er, så man kunne vælge om man er til vin eller uden vin! Det squ ikke venlig af ham at give ham vin når han ved han er muslim! En muslim kan ikke give videre til en familien. Og hvorfor skal han give til nogen når han har arbejde hårdt! Han fortjene en god gave! 

Men helt ærligt hvorfor en særbehandling af 1 medarbejder der findes andre som ikke drikker alkohol både af personlige men også religiøse årsager 

jeg synes også det er fint de steder hvor de laver nogle valgmuligheder som er ens for alle, men synes da det er ok at arbejdspladsen gør hvad de finder bedst muligt.  

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan der kan gøres noget negativt ud af en julegave og slet ikke når alle bliver behandlet ens. Lige vilkår for alle. Synes snart det er ligemeget hvad, så brokkes der og er et sted lidt trættende, det er en julegave og tænk at man kan få noget negativt ud, af en gave som tak, også selvom man ikke selv kan bruge gaven. dette er henvendt til ts.

god jul 

Anmeld

18. december 2014

lineog4

Anonym skriver:

Han mener ikke at det er gavnligt for mennesker og "noget værd" derfor er det smidt væk. 

Men det kunne jo blandt andet give penge til nogen der manglede... 

Anmeld

18. december 2014

helle85

Nystart skriver:

Det er alm skik at give en firma gave, som en ansat ikke vælger...

Er man utilfreds så lad den stå.... Og nej hver en arbejdsplads kan ikke tag hensyn til hver enkelt... Så vil den ene kunne ha vin, men chokolade, så vil den anden hverken ha vin eller chokolade....ergo så er balladen i fuld gang....

Synes sorry to say, men som regel bestemmer man ikke selv gaver, og får man og brokker sig(og kræver særbehandling)  så synes jeg godt nok man er utaknemmelige.... 

jeg vil lige sige på min mands arbejde der få de en seddel med 3 ting de kan vælge imellem,  i år var der en kurv ,eva solo  limited vand karaffel med 12 glas og 2 viskestykker  den sidste ting kan jeg ikke huske hvad var. vil valgte så det var eva solo (eller retter sagt jeg gjorde)

så der få de nærmest selv lov til at bestemme

Anmeld

18. december 2014

l.kjoeller

På en større  virksomhed kan man ikke købe ind med hensyn til den enkelte desværre.  Hvad angår hans kommentar Var den flabet 

Anmeld

18. december 2014

Kløver

Røverdatter skriver:

Ja, det synes jeg faktisk.

Man kan jo bare lade være med at gøre det så kompliceret.

Send en seddel/mail rundt til alle på afdelingen, hvor der er en afkrydsningboks med "ja jeg drikker alkohol" og "nej jeg drikker ikke alkohol".

Det behøver ikke gøres så svært. Og jeg synes faktisk det beviser at man respekterer sine ansatte - udenlandsk som dansk  hvorfor ikke? 

Hvor stopper det så, der er mange ting der falder i forskellig smad både indenfor chokolade vin osv. Gaven kan måske lade sig gøre netop fordi der købes en vis mængde. 

Personligt forstår jeg nok bare ikke hvordan en venlig taknemmelig presset kan blive Hjort til noget så negativt  

Anmeld

18. december 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ej nu sidder jeg altså også og bliver vildt sur over at jeg lige har fået en stor æske chokolade i gave af min arbejdsplads, for jeg spiser faktisk næsten aldrig chokolade, og jeg ku da sagtens trænge til at tabe mig 30 kg. Det syntes jeg godt de lige ku ha tænkt på!

Heldigvis så gir jeg den bare vidre til alberte's dp mor, så her går den ik til spilde... Vh stine

Anmeld

18. december 2014

Dafnies

Anonym skriver:

Min mand mener ikke det er noget der kan glæde andre. Der er man jo lidt forskellige. 

Hvis ikke han ville have vinen og alligevel bare smider den ud, kunne han da lade den stå i fællesrummet/frokoststuen på arbejdspladsen, så kunne det være at der var en anden der gerne ville have det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.