Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2014

Kløver

Kommentaren er ikke i orden me. Et sted synes jeg sgu også det er utaknemmeligt  Det er ikke anderledes for jer end for os, og vi er ikke muslimer, vi drikker bare aldrig alkohol 

ved posten har vi fået forskellige ting, ofte vin men også en fyrfadstage og en rygsæk de senere år, og der vil altid være en gave som ikke apoelerer til et fåtal det år, men alle er behandlet ens 

Skulle arbejdsgiver så gå rundt og spørge hvert enkelt hvad de drikker og ikke drikker 

selv en blandet kurv ( der hvor min morfar engang arbejdede) var der flere som brokkede sig, i kurven varslet mulig blandet, bla fisk, rødkål, flæskesteg, en snaps, vin, chokolade osv og ja der var flere som blev sure de drikkede ikke alkohol, nogle kunne ikke lide fisk andre spiste ikke gris osv og til sidst kom der bare ingen julegave

så giv den da i stedet til nogle venner eller bekendte i værts gave eller lignende. 

Muslim eller ej, sultnes jeg ikke man kan være bekendt at brokke sig over så pæn en julegave og at alle får det samme, dvs bliver behandlet på lige fod 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

lineog4

Anonym skriver:

Min mand mener ikke det er noget der kan glæde andre. Der er man jo lidt forskellige. 

Det er svært at bede om forståelse for egen holdning, mening, kultur ect. Hvis man ikke viser det den anden vej. Så jo der vil være andre der kunne få glæde af et par flasker vin i denne juletid, eller nogen der kunne sælge dem og få penge til lidt mad, eller velgørenhed eller....! 

Må indrømme jeg ryster lidt på hovedet af at direkte smide lige så vel som jeg ryster på hovedet af det svar din mand fik...

Anmeld

18. december 2014

TrineMine86

Synes det er svineri at kaste dyrt vin ud bare fordi man ikke selv drikker det - giv det da videre til folk der vil sætte pris på det i stedet.. 

Og desuden knokler vi sgu også på mit arbejde og vi får nul og niks, så sæt pris på tanken.. !!!! 

Anmeld

18. december 2014

Kløver

Anonym skriver:

Jeg er ikke utaknemmelig! Jeg forventer heller ikke nogen gave bare lidt hensyn! Synes da det er lidt frækt at han giver noget han ved det bliver smidt ud. Spild af penge! Så hellere ingen. Han skal ikke ud og købe til 100 personale han har kun ansvaret for sølle 20! 

Men i beder så faktisk om særbehandling, der er andre som af forskellige årsager ikke drikker vin, og  jo jeg synes det er utaknemmeligt. For så vil i hellere undvære, så giv da jeres vin videre, hvorfor skal det gå ud over alle hans kolleger at i ikke drikker vin. 

Hvad så hvis en kollega ikke bryder sig om chokolade, og det var det der var givet, skulle i så også bare undvære ? 

Anmeld

18. december 2014

lineog4

Forresten fik min mand et år en havefakkel af sin arbejdsplads - stort grin her hjemme hvor vi bor i lejlighed 

Anmeld

18. december 2014

M &.I

Ej hold nu op! Jeg har arbejde i 10 år og vi har aldrig fået vin direkte !  Vi er nogle en del muslimer og en del dansker! Og firmaet har opdele kasse med vin og chokolade og anden kasse med original olie dyre chokolade eller hvad den end er, så man kunne vælge om man er til vin eller uden vin! Det squ ikke venlig af ham at give ham vin når han ved han er muslim! En muslim kan ikke give videre til en familien. Og hvorfor skal han give til nogen når han har arbejde hårdt! Han fortjene en god gave! 

Anmeld

18. december 2014

Kløver

Røverdatter skriver:

Jeg synes ikke det er utaknemmeligt at ts mand. Jeg synes faktisk det er enorm dårlig stil af arbejdspladsen ikke at imødekomme hans måde at leve på (religion).

Til gengæld synes jeg at du lyder meget vred , ts. Forståeligt nok er der nogle følelser indblandet, men den hårde tone kan godt gøre at folk modsætter sig, og specielt herinde..

Håber din mand slår igennem og istedet for at kalde dyr vin for lort så vær mere konstruktiv og spørge om de ikke nok vil respektere ham oh give ham noget andet. Måske bare noget chokolade eller i den stil. Også selvom han har været der og spørge én gang. Gør det igen, venligtsindet (hvilket vil sige mere om dem end din mand) og at han ikke lader sig rive med på spydige bemærkninger.. :-)

Må heg tillade at spørge, hvad så med alle de som af andre årsager ikke drikker vin. Skal de lave rundspørge hver gang der skal købes julegave. Godt han ikke er i er stort firma så, for det kunne da godt nok blive omstændigt 

Anmeld

18. december 2014

lineog4

Mor&prins skriver:

Ej hold nu op! Jeg har arbejde i 10 år og vi har aldrig fået vin direkte !  Vi er nogle en del muslimer og en del dansker! Og firmaet har opdele kasse med vin og chokolade og anden kasse med original olie dyre chokolade eller hvad den end er, så man kunne vælge om man er til vin eller uden vin! Det squ ikke venlig af ham at give ham vin når han ved han er muslim! En muslim kan ikke give videre til en familien. Og hvorfor skal han give til nogen når han har arbejde hårdt! Han fortjene en god gave! 

Hvorfor skal man give videre til andre? Mener du det? Hvis man ikke selv kan bruge så kan man da glæde andre. 

Ja det er da møg surt at få noget man ikke kan bruge, og ja måske kan en arbejdsplads være mere betænksom. Jeg er så offentlig ansat i kommunen, vi får alle samme gave og der er både vingummi og vin og kan da godt se det ikke er gennemtænkt, ligesom da min mand fik havefakkel. 

Men jeg bliver virkelig mundlam når jeg hører man ikke skal give videre - at give er mindst lige så fantastisk som at modtage

Anmeld

18. december 2014

Røverdatter

Årgangs Mor skriver:

Må heg tillade at spørge, hvad så med alle de som af andre årsager ikke drikker vin. Skal de lave rundspørge hver gang der skal købes julegave. Godt han ikke er i er stort firma så, for det kunne da godt nok blive omstændigt 

Ja, det synes jeg faktisk.

Man kan jo bare lade være med at gøre det så kompliceret.

Send en seddel/mail rundt til alle på afdelingen, hvor der er en afkrydsningboks med "ja jeg drikker alkohol" og "nej jeg drikker ikke alkohol".

Det behøver ikke gøres så svært. Og jeg synes faktisk det beviser at man respekterer sine ansatte - udenlandsk som dansk  hvorfor ikke? 

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Forresten fik min mand et år en havefakkel af sin arbejdsplads - stort grin her hjemme hvor vi bor i lejlighed 

Hahaha,den var god  Nå pyt. Jeg får heller ikke gave er kommunal ansat og skal arbejde alle juledagene. Så mine kollegaer kan være hjemme jule aften og dagene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.