Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2014

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Hvis man er utilfreds så aflevere gaven retur. Bare fordi, at man er muslim skal man da ikke blive sur over gaven. Han holder vel ikke jul og skal så heller ikke have en julegave.

Hos os har vi enten fået kaffe eller te. Så skulle dem som hverken drikker kaffe eller te også brokke sig.

Omg! Hvor er du underlig! Gaven er som et tak for året er gået og ikke fordi det er en julegave til kun kristne medarbejder. som der står på kortet tak for godt samarbejde For året der er gået! Og selvfølgelig skal han have noget som alle de andre da han har arbejdet ligeså hårdt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

Røverdatter

Jeg synes ikke det er utaknemmeligt at ts mand. Jeg synes faktisk det er enorm dårlig stil af arbejdspladsen ikke at imødekomme hans måde at leve på (religion).

Til gengæld synes jeg at du lyder meget vred , ts. Forståeligt nok er der nogle følelser indblandet, men den hårde tone kan godt gøre at folk modsætter sig, og specielt herinde..

Håber din mand slår igennem og istedet for at kalde dyr vin for lort så vær mere konstruktiv og spørge om de ikke nok vil respektere ham oh give ham noget andet. Måske bare noget chokolade eller i den stil. Også selvom han har været der og spørge én gang. Gør det igen, venligtsindet (hvilket vil sige mere om dem end din mand) og at han ikke lader sig rive med på spydige bemærkninger.. :-)

Anmeld

18. december 2014

Troldemommi

Vi får også engang imellem gaver i form af vin, vi drikker heller ikke vin, så kan man jo enten give den væk, byde gæster på den, eller måske kunne din mand sælge den videre og bruge pengene på noget mere brugbart 

Anmeld

18. december 2014

Bell'star

Anonym skriver:

Jep, han har bare smidt det ud. Han kan jo ikke bruge det til noget. Så hellere ingenting og give end og give noget lort. Han ved jo godt st min mand ikke drikker. ( fra julefrokoster) 

Man kunne jo også give den (rødvinen) til nogen andre - nogle der ikke har så meget i denne juletid, og som kunne få stor glæde af en flaske rødvin på bordet juleaften. - synes det er fuldstændig åndssvagt at I bare har hældt det ud. 

Og iøvrigt, synes jeg det er helt fair, at alle får det samme, uanset om man drikker alkohol eller ej - det er tanken der tæller. Der vil altid være nogen ikke bryder sig om den julegave man får af sit arbejde, men man skal da være glad for at man overhovedet får noget. At nogen forsøger at fortælle at de sætter pris på ens arbejde.

Jeg synes faktisk det er vildt utaknemmeligt at du/I er utilfredse.

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

tumle skriver:

Ej det var da godt nok en tarvelig besked at få synes jeg!! Rent ud sagt lyder hans afdelingsleder som lidt af en idiot, sikke en indstilling at have. Ved ikke hvad jeg selv ville stille op, men ville helt sikkert også være ked af det på min mands vegne hvis jeg var i jeres situation. 

Der er intet og stille op vinen er smidt ud endnu en gang. Og vi mister ikke noget. Han er bare dum.

Anmeld

18. december 2014

Rockertand

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Wauu - du har da fattet nul og niks.

Det er fuldstændig normalt, at man modtager nogle flasker vin ved særlige lejligheder - og det er så i øvrigt FULDSTÆNDIG ligegyldigt, om man er muslim, på antabus, ikke bryder sig om vin eller en helt fjerde årsag.

Bryder mig slet ikke om din kræve-mentalitet.....firmaet behøver overhovedet ikke at give noget, men hvis der blev givet vin til de øvrige medarbejdere, og I modtog 4 flasker cola, så havde I såmænd nok også trukket racismekortet, fordi de ikke havde samme værdi, øv, vin kan altid gives videre i gave, det gør vi, da vi ikke bryder os om vin.

Anmeld

18. december 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Kig på ordet jule(GAVE). Man kan ikke hverken forvente eller kræve gaver, og da slet ikke hvilken gave man skal have! En gave bestemmes af giveren, og hvis det er vin som arbejdsgiveren ønsker at give, jamen så er det vin. Din mand kunne jo evt. lade hver med at smide vinen ud, men i stedet give det videre til en han ved ville få det drukket. Bliver man fornærmet over en gave, så fortjener man slet ikke en. 

Chefens kommentar er jeg enig i ikke er så heldig. 

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Jeg synes ikke det er utaknemmeligt at ts mand. Jeg synes faktisk det er enorm dårlig stil af arbejdspladsen ikke at imødekomme hans måde at leve på (religion).

Til gengæld synes jeg at du lyder meget vred , ts. Forståeligt nok er der nogle følelser indblandet, men den hårde tone kan godt gøre at folk modsætter sig, og specielt herinde..

Håber din mand slår igennem og istedet for at kalde dyr vin for lort så vær mere konstruktiv og spørge om de ikke nok vil respektere ham oh give ham noget andet. Måske bare noget chokolade eller i den stil. Også selvom han har været der og spørge én gang. Gør det igen, venligtsindet (hvilket vil sige mere om dem end din mand) og at han ikke lader sig rive med på spydige bemærkninger.. :-)

Jeg er bare ked af min mands vegne da han føler at dette er måden og takke ham på det er ligesom at pisse ham i hovedet. Jeg er ligeglad med gaven. Det er han også han ville være tilfreds med kun kortet. Han vidste.  godt at han ikke drak de har siddet sammen mange gange også til julefrokoster. 

Anmeld

18. december 2014

Vik

Hvis han vil ikke ha vin, så må han da bare give det videre til andre familie, kollegaer. 

Synes du lyder utaknemmelig.  Firma køber de samme gave til alle!!! 

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Wauu - du har da fattet nul og niks.

Det er fuldstændig normalt, at man modtager nogle flasker vin ved særlige lejligheder - og det er så i øvrigt FULDSTÆNDIG ligegyldigt, om man er muslim, på antabus, ikke bryder sig om vin eller en helt fjerde årsag.

Bryder mig slet ikke om din kræve-mentalitet.....firmaet behøver overhovedet ikke at give noget, men hvis der blev givet vin til de øvrige medarbejdere, og I modtog 4 flasker cola, så havde I såmænd nok også trukket racismekortet, fordi de ikke havde samme værdi, øv, vin kan altid gives videre i gave, det gør vi, da vi ikke bryder os om vin.

Tror du skal læse indlægget helt igennem som sagt " kræver" vi ikke noget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.