Presset til en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2014

l.kjoeller

sne190810 skriver:

Sur? 

Jeg er på ingen måder sur, tro mig der skal lidt mere modgang til, end forskellige synspunkter 

Jeg kan bare slet ikke følge din tankegang (som jeg forstår den?) med at manden ikke mærker noget på egen krop kontra en kvinde som får abort, hvis kvinden vælger at få barnet mod hans vilje. 

I det lange løb så tror JEG, at skaden er større, ved at få et barn som 20-årig trukket ned over hovedet, end det er at få en abort som 22-årig. 

Mener det du har større konsekvenser for ham at få et barn tidligt  end hvis hun får en uønsket abort og  måske aldrig bliver  gravid igen som hun jo ønsker ? At være en mor ude  et barn resten af livet?   Er jo de odds hun er oppe i mod .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

l.kjoeller

Mom skriver:

Jeg skal slet ikke kunne svare på om abort eller beholde baby er den rette beslutning, for det ved kun du TS!

Men tag for guds skyld hensyn til manden!! Ja det er dig der er gravid og dkal leve med viden om abort hvis det bliver dit valg, men det er dit kommende barn som måske skal leve med bevidstheden om ikke at være lige ønsket af både mor og far.

I min optik, burde man altså tage en grundig snak om graviditet hvis man vælger sex uden beskyttelse, og det ansvar er i min verden ligeså meget kvindens som mandens.

Du havde en SA for 4 år siden skriver du, altså var du kun 16 år, nu er du 20 år og gravid igen, og jeg kan ikke undlade at tænke at du nok godt ved hvordan man undgår og opnår graviditet, og at det med ustabile cyklusser ikke holder.Så mon du inderst inde har ønsket at blive gravid?

Abort eller behold det bestemmer kun du, men tænk godt over dit valg, som sandsynligvis ikke kun vil have livslange konsekvenser for dig, men også din kæreste, og måske dit kommende barn.

At blive forældre skal være noget man ønsker, ikke noget man bliver påduttet. Og det at være forældre og voksen betyder at man kan og skal sætte andres behov foran ens egne ind imellem.

Hun et vidst 22 og det var en graviditet  uden for livmoderen.  Just saying 

Anmeld

14. december 2014

Marts<3

Har nok lidt svært at formulere mig... Men hvad tænker du på? Hvorfor har du ubestyttet sex, uden have aftalt om i skal have børn eller ej? Du har før været i denne ulykkelige situation om en uønsket graviditet. Hvorfor så udsætte dig selv for denne situation?

drengen, JA dreng er hvad han er, vil ikke have det. Børn er forevigt! Du pådutter ham en stor ting, som har indflydelse på resten af hans liv! Og hvorfor, fordi DU vil... 

Fordi han er god til at lege med børn, så er han klar til at være far. Øh nej, et barn er meget mere end leg. 

Jeg blir sgu lidt paf over sådan indlæg her. Det er jo vanvittigt! 

Anmeld

14. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom
l.kjoeller skriver:

Hun et vidst 22 og det var en graviditet  uden for livmoderen.  Just saying 

Udenfor eller indenfor, det gør ingen forskel når man snakker viden om at blive gravid eller undgå samme..

Kan godt se jeg tog fejl med alderen, men det gør nu ikke den store forskel.

Anmeld

14. december 2014

l.kjoeller

Marts<3 skriver:

Har nok lidt svært at formulere mig... Men hvad tænker du på? Hvorfor har du ubestyttet sex, uden have aftalt om i skal have børn eller ej? Du har før været i denne ulykkelige situation om en uønsket graviditet. Hvorfor så udsætte dig selv for denne situation?

drengen, JA dreng er hvad han er, vil ikke have det. Børn er forevigt! Du pådutter ham en stor ting, som har indflydelse på resten af hans liv! Og hvorfor, fordi DU vil... 

Fordi han er god til at lege med børn, så er han klar til at være far. Øh nej, et barn er meget mere end leg. 

Jeg blir sgu lidt paf over sådan indlæg her. Det er jo vanvittigt! 

Det er vel ikke kun hendes ansvar. Han tog jo heller ikke gummi på velvidende. Og ja det er meget at trække ned over hovedet  på drengen. Men hun kan jo få trukket en abort ned over hovedet  og ende som potentielt  barnløs resten af sine dage som lægerne siger. Ellers var der en no brainer som hun siger. Ville bare lige pointere den ikke er så ensidigt som  du gør den til her i mine øjne. Dumt ja og der kommer nu konsekvenser.  Dem må hun jo beslutte. 

Anmeld

14. december 2014

l.kjoeller

Mom skriver:

Udenfor eller indenfor, det gør ingen forskel når man snakker viden om at blive gravid eller undgå samme..

Kan godt se jeg tog fejl med alderen, men det gør nu ikke den store forskel.

Var også bare lige en indskydelse 

Anmeld

14. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom
l.kjoeller skriver:

Var også bare lige en indskydelse 

Helt ok.

Anmeld

14. december 2014

pussekat

Yurie skriver:

Hun kan da også bare lade vær med at have sex med ham, eller sørger for at han beskytter sig. Hvorfor skal det hele ligge på mandens skuldre? Man er to til tango.
Og når man har været igennem noget slemt, så bør man sku passe på sig selv, og beskytte sig, om man kan blive gravid eller ej.

Man er to til tango, og derfor bør han da også have noget at skulle have sagt.

hejsa

ja det kun hun da men når man er samme så tro jeg da men her snakkes om børn eller ikke børn samme eller er det nok os her i hus som er dum og snakkes om det 3 uge efter vi start om vi skulle have børn 

Anmeld

14. december 2014

Nystart

pussekat skriver:

hejsa

ja det kun hun da men når man er samme så tro jeg da men her snakkes om børn eller ikke børn samme eller er det nok os her i hus som er dum og snakkes om det 3 uge efter vi start om vi skulle have børn 

Det er bestemt ikke alle der snakker om de så hurtigt og slet ikke i den alder..... 

Anmeld

14. december 2014

Marts<3

l.kjoeller skriver:

Det er vel ikke kun hendes ansvar. Han tog jo heller ikke gummi på velvidende. Og ja det er meget at trække ned over hovedet  på drengen. Men hun kan jo få trukket en abort ned over hovedet  og ende som potentielt  barnløs resten af sine dage som lægerne siger. Ellers var der en no brainer som hun siger. Ville bare lige pointere den ikke er så ensidigt som  du gør den til her i mine øjne. Dumt ja og der kommer nu konsekvenser.  Dem må hun jo beslutte. 

Drop det der "fælles ansvar". Der er INTET ansvarligt i som kvinde ikke og have styr på prævention. Vi har livmoderen, så skal vi også være den der sikre os mod uønsket graviditeter. Hun har jo prøvet det før, så hun burde hvertfald vide hvad man IKKE skal gøre. Drengen er 20 år, han tænker kun på udløsningen. Han tænker ikke babyer når han boller...

min mor fortalte mig tidligt, at man som kvinde bestytte sig selv. Hvis man ikke selv er ansvarlig for sine handlinger, hvorfor skulle andre så være det?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.