Anonym skriver:
Nu tænker jeg jo ikke kun på min egen beslutning for så ville jeg slet ikke være i tvivl om at sgu beholde barnet eller få en abort.
Jeg forstår godt at min kæreste er frustreret og ikke ønsker barnet, men det eneste korrekte svar til grundlag vil jeg mene er hans alder og måske fordi han er bange for at ende som sine forældre med det svigt han havde i hans barndom fra både mor og fars side af..
Det der gør mig ked af det er at han netop ikke kan sætte sig ned og forstå min frustration over hvor svært jeg har det pt. og istedet for bare bliver sur og lader vær med at tale med mig og ignorere mig fuldstændigt. Vi som sagt sammen og alligevel befinder han sig i soveværelset mens jeg er i stuen. Når jeg endelig prøver at tage kontakt ved at putte mig ind til ham får jeg nul respons tilbage, ergo jeg er lidt opgivende.
Ja det da sikkert ikke fedt at være far i en alder af 20erne, men det er da heller ikke fedt af som kvinde få af vide at jeg sagtens kan blive gravid men at jeg nemt har markant øget chance for den vil sætte sig udenfor livmoderen.
De bevarede både æggestok og æggeledere dengang, så derfor er min chance for at det sgu sætte sig i æggelederen pga arvævet fremhævet.
Jeg har spurgt både min egen gynækolog og den læge der undersøgte mig på sygehuset og de har begge sagt det samme ang fremtidig graviditet.. Der vil altid være en minimal risiko for sterilisering, eller anden form for provokation i underlivet som vil gøre det besværligt for at få et ønske barn en anden gang. 
Hvis jeg kunne blive garanteret en 100% normal og naturlig graviditet om f.eks 1 års tid, så ville jeg ærligtalt have fået en abort uden tvivl..
Men tanken om jeg rent faktisk vil få det psykisk dårligt pga en abort fordi han ikke ønsker at tage ansvar nu samt risikere det ku være det eneste jeg ku få, presser virkelig i hjertet på mig. Jeg syntes det forkert at man som mand der netop ved at hans dame ønsker et barn i den nære fremtid, kan hoppe fra når heldet er ude..
Jeg ser ingen grund til hvorfor han ikke sgu føle sig klar, igen netop fordi han ikke er som andre 20 årige der fare rundt i hver weekend, han elsker små børn, og til scanningen bragte han selv emnet på banen ved at spørger om jeg ikke var platin blond som lille, for det var han, så ku vi risikere et barn der var blondt, hvor han sagde efl. nej glem det, lad os snakke om noget andet.
Han giver mig ligesom nogle stik til at han gerne vil tale om netop dette og så skynder han sig væk fra emnet hvis det kommer for tæt på 

Okay, jeg bliver nødt til at sige: Det er simpelthen ikke en god nok grund til at få et barn, at man har fuldstændigt samme TOTALT MINIMALE risiko som alle andre kvinder der får en abort, for at noget uventet skulle gå galt. Det er det samme som at sige at du aldrig vil gå over en gade fordi der er risiko for at du skulle blive ramt af en bil.
At du kan have svært ved at opnå en naturlig graviditet i livmoderen, er vitterligt heller ikke god nok grund til at gennemføre en graviditet. Du har lægens ord for at du har nemt ved at blive gravid. Du har to graviditeter (hvorfor bruger du ikke prævention?!) til at bevise det.
Worst case scenario er at du relativt nemt kan blive gravid ved IVF behandling, som staten betaler.
Det er HELT USANDSYNLIGT at det her skulle være det eneste barn du kunne få. Der er INTET der peger i den retning.
Du skriver selv at dette er de eneste grunde til at du ikke får en abort. Sorry, og det er altså vitterligt ikke fordi jeg vil såre dine følelser, men jeg synes at du tager din beslutning (hvis du vælger at beholde barnet) på et helt forkert grundlag.