Presset til en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2014

modesty

Jeg ønsker dette barn ligeså meget som jeg ønsker at være sammen med ham!! Hvor svært er det lige at forstå... han har vidst hele vejen igennem at jeg ønsker et barn! Da jeg ser ham som den partner jeg vil tilbringe min tid med.. Han har vidst jeg ikke brugte p-piller men at min cyklus var uregelmæssigt og derfor har vi ikke tænkt så meget over det da jeg netop har fået fortalt hvordan mine chancer var.. Inden alt dette talte vi indda om barn i den nære fremtid, kiggede på større bolig, barnevogne, små detaljer der gav mig grønt lys for at han ønskede.. Men at jeg netop ikke havde forudset denne reaktion når det endelig var sket..

Har du spurgt ham: Hvis jeg bliver gravid, vil du så have barnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

l.kjoeller

Ja. Og jeg ville til hver en tid hellere gennemgå den behandling og få et barn med en mand som ønskede det, end at få et barn naturligt med en mand som ikke ønskede det.

Synes det er helt vildt du taler med sådan en lethed om det. Det er ikke alle der bliver gravide  på 3 forsøg. Husk det. Og langt fra alle der  har de op i mod 100000 det koster hvis ikke det lykkes at gå videre i privaten. Og så er det ikke en fest ivf synes jeg. Og der ER jo noget der taler for hun ikke sådan lige bliver gravid.  Har lægen jo sagt. Det er jo ikke a walk in the park. Finder det skræmmende at man taler med sådan en lethed omkring liv når vi jo netop ved  det ikke er en selvfølge  ?en fair nok vi deler ikke mening. 

Anmeld

14. december 2014

modesty

Synes det er helt vildt du taler med sådan en lethed om det. Det er ikke alle der bliver gravide  på 3 forsøg. Husk det. Og langt fra alle der  har de op i mod 100000 det koster hvis ikke det lykkes at gå videre i privaten. Og så er det ikke en fest ivf synes jeg. Og der ER jo noget der taler for hun ikke sådan lige bliver gravid.  Har lægen jo sagt. Det er jo ikke a walk in the park. Finder det skræmmende at man taler med sådan en lethed omkring liv når vi jo netop ved  det ikke er en selvfølge  ?en fair nok vi deler ikke mening. 

Hun er 22 og er allerede blevet gravid TO gange fordi hun ikke bruger prævention.

Jeg finder det helt absurd at så mange kvinder på den her side åbenbart ikke mener at det er særlig vigtigt for et barn at vokse op i en stabil familie med en nærværende far.

Anmeld

14. december 2014

l.kjoeller

Hun er 22 og er allerede blevet gravid TO gange fordi hun ikke bruger prævention.

Jeg finder det helt absurd at så mange kvinder på den her side åbenbart ikke mener at det er særlig vigtigt for et barn at vokse op i en stabil familie med en nærværende far.

Ja og dumt . Men nu er det sådan. Og tænker stadig.  Det er liv og ingen selvfølge  som jeg føler du beskriver  det. Hun tager jo netop ansvar her ( i min optik ) . Jeg finder det vigtigt.  Men ikke altafgørende.  Det er da lige så moralsk forkasteligt bare at tænke nå ja ærgerligt - abort uden at overveje at beholde barnet. ( ikke for at dømme folk der får abort ) 

Anmeld

14. december 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Har du spurgt ham: Hvis jeg bliver gravid, vil du så have barnet?

Og der har han sagt det tager vi når tiden er inde med et smil på læberne..  

Ja selvfølgelig ønsker jeg staten hoster op for jeg kan blive gravid, undskyld mig, kald mig naiv egoist og hvad du nu vil men aldrig om jeg som en kvinde der er skabt af naturen lade mig blive gravid ved alt muligt gøjl der på ingen måder er naturligt i mine øjne eller øre og slet ikke høre til for at skabe et liv... Så der vil jeg sgu ærligt være egoitisk og tænke på MIG hvis det værste tilfælde sgu ske..

Her til aften har han sågar holdt og nusset min mave bevidst eller ubevidst.. Jeg tror han skal have slugt hele choket bare da det en stor skræmmende mundfuld!

Anmeld

14. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja selvfølgelig ønsker jeg staten hoster op for jeg kan blive gravid, undskyld mig, kald mig naiv egoist og hvad du nu vil men aldrig om jeg som en kvinde der er skabt af naturen lade mig blive gravid ved alt muligt gøjl der på ingen måder er naturligt i mine øjne eller øre og slet ikke høre til for at skabe et liv... Så der vil jeg sgu ærligt være egoitisk og tænke på MIG hvis det værste tilfælde sgu ske..

Her til aften har han sågar holdt og nusset min mave bevidst eller ubevidst.. Jeg tror han skal have slugt hele choket bare da det en stor skræmmende mundfuld!

Øh min datter er nu lige så meget kød og blod som dit kommende barn vil jeg lige sige. Hun er jo skabt af en planlagt situation ønske situation. Og det er jo trods alt mere ønsket end din situation  

Anmeld

14. december 2014

Nystart

Tænk hvis man satte hvad der var bedst for barnet først.... Istedet for egne lyster, mangel på ansvar og omtanke for barnets fremtid...(på godt og ondt)

SÅ BESKYT JER DOG!!! 

Anmeld

14. december 2014

modesty

Anonym skriver:

Okay, jamen du skriver det jo selv så tydeligt. Du vil være egostisk og tænke på DIG. Så er der jo ikke rigtigt andre argumenter der kan smides på bordet.

Jeg håber at din kæreste vælger at være en ansvarsfuld far for barnet.

Anmeld

14. december 2014

modesty

l.kjoeller skriver:

Ja og dumt . Men nu er det sådan. Og tænker stadig.  Det er liv og ingen selvfølge  som jeg føler du beskriver  det. Hun tager jo netop ansvar her ( i min optik ) . Jeg finder det vigtigt.  Men ikke altafgørende.  Det er da lige så moralsk forkasteligt bare at tænke nå ja ærgerligt - abort uden at overveje at beholde barnet. ( ikke for at dømme folk der får abort ) 

Du ved at jeg ikke ser det som en selvfølge, efter det forløb jeg har været igennem. Jeg ser det som en velsignelse og et mirakel at det er lykkedes os at få et barn. Et ønskebarn, i en tryg og stabil familie, med to forældre som elsker ham og vil gøre alt for ham og som har kæmpet sig igennem en masse lort for at blive sammen, for hans skyld. 

Jeg forstår virkelig godt dine følelser. Men jeg har flere veninder som er vokset op med en fraværende far, eller uden en far, og de har ar på sjælen, alle som én. Dermed ikke sagt at alle børn uden en tilstedeværende far får det, men oddsene er ikke gode. Og ja, jeg ville som sagt langt hellere gennemgå en IVF behandling end at tilbyde mit barn en far der ikke ønsker det.

Jeg mener at det ansvarlige ville være at få en abort og vente med at få et barn til grundlaget var i orden. Men dér er vi så uenige, og fred være med det. 

Anmeld

14. december 2014

o1Mutte

Anonym skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.