Presset til en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2014

l.kjoeller

modesty skriver:

Du ved at jeg ikke ser det som en selvfølge, efter det forløb jeg har været igennem. Jeg ser det som en velsignelse og et mirakel at det er lykkedes os at få et barn. Et ønskebarn, i en tryg og stabil familie, med to forældre som elsker ham og vil gøre alt for ham og som har kæmpet sig igennem en masse lort for at blive sammen, for hans skyld. 

Jeg forstår virkelig godt dine følelser. Men jeg har flere veninder som er vokset op med en fraværende far, eller uden en far, og de har ar på sjælen, alle som én. Dermed ikke sagt at alle børn uden en tilstedeværende far får det, men oddsene er ikke gode. Og ja, jeg ville som sagt langt hellere gennemgå en IVF behandling end at tilbyde mit barn en far der ikke ønsker det.

Jeg mener at det ansvarlige ville være at få en abort og vente med at få et barn til grundlaget var i orden. Men dér er vi så uenige, og fred være med det. 

Ja lad det det. At det er et mirakel  kan vi blive enige om. Jeg valgte også at gå gennem det for manden skyld. Er ikke min mening at ligge  ord i munden på dig heller. Sådan læste jeg det bare. God aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Og der har han sagt det tager vi når tiden er inde med et smil på læberne..  

Ja selvfølgelig ønsker jeg staten hoster op for jeg kan blive gravid, undskyld mig, kald mig naiv egoist og hvad du nu vil men aldrig om jeg som en kvinde der er skabt af naturen lade mig blive gravid ved alt muligt gøjl der på ingen måder er naturligt i mine øjne eller øre og slet ikke høre til for at skabe et liv... Så der vil jeg sgu ærligt være egoitisk og tænke på MIG hvis det værste tilfælde sgu ske..

Her til aften har han sågar holdt og nusset min mave bevidst eller ubevidst.. Jeg tror han skal have slugt hele choket bare da det en stor skræmmende mundfuld!

Et barn der bliver skabt med hjælp fra alt muligt gejl som du kalder det, er lige så meget et naturligt barn, som et der bliver lavet af to mennesker.

Jeg synes du har nogle forkerte syn på ting.

Du vil hellere have et barn med en, der måske ikke ønsker at have noget med barnet at gøre, end at vente på det rette tidspunkt og så få hjælp fra staten... ???

Alle børn er mirakler, men man skal sku også tænke over hvordan tingene bliver når barnet bliver født. Og man skal ikke få et barn, bare fordi man måske ikke kan få et senere.

Du har allerede været gravid 2gange på 4år, der er folk der bruger 5+ år bare på at blive gravid en gang, men de kæmper, for det er de drømmer om. At blive mor og far, fordi de ved at de er klar.

Snak med din kæreste, lyt til ham. Og lad vær med at tage en beslutning, før I er 100% sikre.

Anmeld

15. december 2014

pussekat

modesty skriver:

Ja. Og jeg ville til hver en tid hellere gennemgå den behandling og få et barn med en mand som ønskede det, end at få et barn naturligt med en mand som ikke ønskede det.

hejsa

ja men nu er det jo ikke alt tid det lykke med ivf da her selv prøve det og være gravid med x og jeg her være igmelle over 21 førsøg men min nye mand og her prøve i over 9 1/2 år nu og her også være gravid men det er ikke rose rød behening da for du her ikke lov på det lykke det da

Anmeld

15. december 2014

TNBC

pussekat skriver:

hejsa

ja men nu er det jo ikke alt tid det lykke med ivf da her selv prøve det og være gravid med x og jeg her være igmelle over 21 førsøg men min nye mand og her prøve i over 9 1/2 år nu og her også være gravid men det er ikke rose rød behening da for du her ikke lov på det lykke det da

Hun siger jo heller ikke at det er en dans på roser. For nogen lykkedes det første gang, for andre ikke. Ligesom nogen ikke kan blive det naturligt, og andre nærmest bliver det, bare at kigge på hinanden.

Hun siger at hun hellere vil gå igennem det med en mand der vil have barnet, end at få et barn med en mand der ikke ønsker det.

Anmeld

15. december 2014

modesty

pussekat skriver:

hejsa

Nej, men jeg taler om den specifikke kvinde som har oprettet tråden. Som er 22 år og er blevet gravid 2 gange fordi hun ikke har brugt prævention, og har fået at vide af lægen at hun har nemt ved at blive gravid.

Anmeld

15. december 2014

pussekat

Yurie skriver:

Hun siger jo heller ikke at det er en dans på roser. For nogen lykkedes det første gang, for andre ikke. Ligesom nogen ikke kan blive det naturligt, og andre nærmest bliver det, bare at kigge på hinanden.

Hun siger at hun hellere vil gå igennem det med en mand der vil have barnet, end at få et barn med en mand der ikke ønsker det.

hejsa

ja men have så vis der gå 10 år ind han kom så er hun jo 32 år og der skal gå ca 2 før de kan får hjælp så er hun 34 år så er man ved at være lang ned i at have god æg da sige de på sygehus 

Anmeld

15. december 2014

TNBC

pussekat skriver:

hejsa

ja men have så vis der gå 10 år ind han kom så er hun jo 32 år og der skal gå ca 2 før de kan får hjælp så er hun 34 år så er man ved at være lang ned i at have god æg da sige de på sygehus 

Ja, men det kan jo også være at hun bliver gravid af sig selv. Men hendes mand vil jo gerne have børn med hende, bare ikke nu, så måske om et år eller to. Måske 5.
32år er sku da ikke meget. Det er sku da ungt, skulle man ikke have gode æg som 32årig´? Der er da flere der får hjælp når de er 40erne, fordi de mener at løbet er ved at være gået.

Anmeld

15. december 2014

lineog4

Jeg har ellers altid været meget på at det er kvindens krop og kvindens valg og det mener jeg stadig.

Men det undrer mig hvor lidt sympati det er for denne store dreng eller unge mand som nu pludselig skal være far uden overhovedet at ønske det - det er jo ikke noget man bare er i et par dage så kan man glemme det, nej det er noget man er hele livet.

Det er en ung mand der har fået at vide at cyklus var uregelmæssig så derfor var det nok svært at blive gravid. Hvad ved en ung knøs om kvinders cyklus, ægløsning osv? Ja han kunne have undersøgt sagerne...

Jeg kunne godt tænke mig et lille eksperiment, forestil jer at det er jeres skønne dreng lige færdig på HF med en drøm om at læse biologi på universitetet. Han kommer hjem grædende og fortæller han skal være far og med ordene: men mor hun sagde hun havde svært ved at blive gravid, for med hendes uregelmæssige cyklus så havde hun formodentlig ikke ægløsning - men nu....

Og det ked at søge ind på Århus uni, det må jeg jo så nok udskyde nu, for hun kan ikke flytte med for det er hende der har indkomsten...

vil du juble, vil du forstå, vil du tænke men det gør jo knapt så meget ved hans liv, for han er "bare" faren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.