Presset til en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2014

l.kjoeller

Marts<3 skriver:

Drop det der "fælles ansvar". Der er INTET ansvarligt i som kvinde ikke og have styr på prævention. Vi har livmoderen, så skal vi også være den der sikre os mod uønsket graviditeter. Hun har jo prøvet det før, så hun burde hvertfald vide hvad man IKKE skal gøre. Drengen er 20 år, han tænker kun på udløsningen. Han tænker ikke babyer når han boller...

min mor fortalte mig tidligt, at man som kvinde bestytte sig selv. Hvis man ikke selv er ansvarlig for sine handlinger, hvorfor skulle andre så være det?? 

Manden er vel også voksen og ved at kvinder kan blive gravide. Også med beskyttelse. Mener bare alt ikke er 100 % hendes ansvar og at hun så bare må fjerne barnet.  Hvis ikke de har fælles ansvar så må man jo bare holde  endnu mere fast i hun selv bestemmer om hun beholder det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

TNBC

pussekat skriver:

hejsa

ja det kun hun da men når man er samme så tro jeg da men her snakkes om børn eller ikke børn samme eller er det nok os her i hus som er dum og snakkes om det 3 uge efter vi start om vi skulle have børn 

Nu er det ikke alle der snakker børn efter 3uger... Det er ret hurtigt. Man skal da lige lære hinanden at kende, få en hver dag..

Bare fordi man har en kæreste, betyder det ikke man skal snakke børn.

Anmeld

14. december 2014

anjo01

Anonym skriver:

Hej derude

Først og fremmest er det en overvældende og chokerende nyhed af vide jeg er gravid, som hurtigt fik taget pusten af mig da jeg overrakte baby far nyheden. Han blev bestemt ikke begejstret.. Jeg var til scanning i tirsdag sammen med ham, hvor det ikke var til at fortælle hvor langt henne jeg var   Og efterfølgende lod vi emne ligge da det ikke var til at sige hvad der skal komme til at ske.

I fredags røg jeg på sygehuset til endnu en scanning pga smerter aftenen inden og for at vide med sikkerhed om den sad indenfor livmoderen.. Jeg fik fortalt at enten var jeg meget tidligt henne eller også vil det ende i en spontan abort, men den sad rigtigt..   Spurgte råds fra lægen om hvis jeg fik foretaget en abort nu, hvor stor chance der ville være for en rigtig graviditet i fremtiden, og hun sagde at det ville øge mine chancer markant for at jeg kunne blive gravid indenfor livmoderen en anden gang fordi jeg før har oplevet en graviditet udenfor livmoderen og en (medicinsk abort) kan gøre meget ved ens livmoderen, så det ville være en chance at tage. 

Mit dilemma er bare at 4 år tidligere blev jeg opereret for en graviditet udenfor livmoderen pga (clamydia) og fik fortalt at risikoen for graviditet udenfor livmoderen en anden gang ville være større end normalt. Og især nu hvis jeg sgu gennemfører en abort så øger det også risikoen endnu mere..

Baby far er som sagt ikke særlig begejstret for nyheden, da i hans øjne er det for tidligt at bringe noget til verden fordi han netop ikke føler han har styr på sit liv med indtægt, arbejdsforholdene, han har ikke nydt sin ungdom eller frihed fuldt ud endnu. hvor jeg er mere den der har styr på mine ting, har 39 timers arbejde og en fin uddannelse.  Han drikker/fester ikke, han er ikke nogen type der fare rundt i weekenderne. Han er hjemme i vores bolig hver weekend, hver dag, hygger med hans venner til noget PS4, sammen med hans familie eller hygger med mig (shopping, god mad, biffen, m.m) Og derfor syntes jeg det er virkelig irriterende og skuffende fra hans vedkommende af at sige direkte til mig at han ikke vil have det skal ske nu, netop fordi han ikke føler sig parat. Det er totalt frustrerende at han ikke kan forstå / tage det alvorligt, af det jeg har fået af vide af lægen kan risikere jeg måske ikke kan blive naturligt befrugtet en anden gang og han kan ikke se hvorfor det er et så svært valg for mig at tage.. Han ønsker jeg får en abort, for hvis jeg vælger at beholde barnet, så vil han forlade mig..  Han har sagt at han netop ser en fremtid sammen med mig, men han ønsker ikke at vi skal ødelægge vores fremtid nu  Ser bestemt ikke vores fremtid bliver ødelagt, da jeg er fast besluttet i at slå mig ned med netop ham....!

Det skal lige siges at jeg er 22 og han er 20 og vi har været sammen i lidt over 1 år, og jeg fortalte ham endda at jeg ønskede et barn meget snart i den nære fremtid hvor han selv har kommet med stik ord hen af vejen i vores forhold med at han måske godt snart kunne tænke sig en lille en.. Så jeg har ikke brugt p-piller eller kondom i det grundlag at jeg ikke troede jeg kunne blive gravid bare sådan udenvidere pga min menstruation cyklus er så forskudt som den er, så jeg har ærligtalt lagt alle kortene på bordet for ham.. Jeg elsker min kæreste virkelig virkelig højt og vi har det godt sammen, og derfor føler jeg et pres til at tage en abort for at glæde ham og fortsat blive sammen med ham. Men samtidigt ønsker jeg netop ikke en abort i den tro at det måske kunne være min eneste naturlige graviditet uden nogen former for hjælp osv... Det er jo trods alt min første rigtige graviditet, og derfor er jeg faktisk også så ked af det over hans reaktion til tingene, fordi han ærlig talt har svigtet mig i det han har sagt han ser en fremtid med mig.. 

Så nu hvor tingene ligesom er kommet på talefod vil jeg hører om andre har stået i netop min situation.. Og hvad pokker jeg kan gøre? Hvordan kan man forklare i den her situation til min kæreste hvad min chance er for en anden graviditet, hvad risikoen/konsekvenserne er.. For vælger jeg at tage en abort som jeg ikke ønsker, kan det få alvorlige konsekvenser resten af mit liv og psykisk, og hvis jeg beholder barnet så siger han at han vil gå fra mig (hvilket jeg ikke kan fatte i mit lille hoved) 

Hej søde dig.

Øv hvor er det en træls situation for dig at stå i. Hvis I har haft snakken om børn, har i så ikke også forventningsafstemt hvornår det skulle ske?

Samtidig kan jeg undre mig over at han er imod at skulle have et barn nu, når I ikke har brugt beskyttelse? Ved han at Du har været gravid før? Der er jo altid en risiko forbundet med ubeskyttet sex. 

Måske han bare skal sunde sig lidt over nyheden? 

Mit råd til dig er at du skal følge dit hjerte. Du er nødt til at kunne se dig selv i øjnene bagefter, uanset hvilket valg du tager. 

Til dig.

Anmeld

14. december 2014

Marts<3

l.kjoeller skriver:

Manden er vel også voksen og ved at kvinder kan blive gravide. Også med beskyttelse. Mener bare alt ikke er 100 % hendes ansvar og at hun så bare må fjerne barnet.  Hvis ikke de har fælles ansvar så må man jo bare holde  endnu mere fast i hun selv bestemmer om hun beholder det. 

Vi blir aldrig enige... Så lad os lukke den her. 

God jul... 

Anmeld

14. december 2014

l.kjoeller

Marts<3 skriver:

Vi blir aldrig enige... Så lad os lukke den her. 

God jul... 

Ilm  

Anmeld

14. december 2014

TNBC

l.kjoeller skriver:

Ja han er også voksen, men hun har allerede været igennem en slem abort der kørte hende helt ned. Hvis jeg havde oplevet det, ville jeg bestemt ikke have ubeskyttet sex. Selvom at de sagde hun ikke kunne få børn, så beskytter man sig alligevel, for der sker så mange gange at folk bliver gravide(nej har ikke lige nogle artikler om det) hvor de siger; Men jeg troede ikke jeg kunne blive gravid.

Så man beskytter sig hvis man ikke prøver at få børn, lige meget hvad.

Anmeld

14. december 2014

l.kjoeller

Yurie skriver:

Ja han er også voksen, men hun har allerede været igennem en slem abort der kørte hende helt ned. Hvis jeg havde oplevet det, ville jeg bestemt ikke have ubeskyttet sex. Selvom at de sagde hun ikke kunne få børn, så beskytter man sig alligevel, for der sker så mange gange at folk bliver gravide(nej har ikke lige nogle artikler om det) hvor de siger; Men jeg troede ikke jeg kunne blive gravid.

Så man beskytter sig hvis man ikke prøver at få børn, lige meget hvad.

Det er vi helt enige i. Mener bare ansvaret ligger  hos begge parter.  Vi var igennem  barnløshedsbehandling da vi fik vores datter og beskyttede os efterfølgende.  Viste sig at være klogt for da vi smed prævention blev vi gravide. godt eksempel  på hvor vigtigt det er. Men de kan jo desværre  ikke være bagkloge nu. 

Anmeld

14. december 2014

TNBC

l.kjoeller skriver:

Det er vi helt enige i. Mener bare ansvaret ligger  hos begge parter.  Vi var igennem  barnløshedsbehandling da vi fik vores datter og beskyttede os efterfølgende.  Viste sig at være klogt for da vi smed prævention blev vi gravide. godt eksempel  på hvor vigtigt det er. Men de kan jo desværre  ikke være bagkloge nu. 

Enig at den ligger hos begge, men hvis han ikke ved hvad hun har været igennem, ved han jo ikke hvad en abort kan gøre ved hende. (tror ikke mange 20årige ved hvad en abort gør)Og de burde nok have snakket om tingene, før de begyndte. Klare linier.

Men ja de er unge, men ikke for at vær ond, men jeg synes den ligger lige få % mere på hendes side, når hun ved hvad en abort kan gøre ved hendes krop.

Anmeld

14. december 2014

l.kjoeller

Yurie skriver:

Enig at den ligger hos begge, men hvis han ikke ved hvad hun har været igennem, ved han jo ikke hvad en abort kan gøre ved hende. (tror ikke mange 20årige ved hvad en abort gør)Og de burde nok have snakket om tingene, før de begyndte. Klare linier.

Men ja de er unge, men ikke for at vær ond, men jeg synes den ligger lige få % mere på hendes side, når hun ved hvad en abort kan gøre ved hendes krop.

Ok. Ja det er jo et holdningsspørgsmål  

Anmeld

14. december 2014

lineog4

Øv at stå der hvor du står - men kan kun råde dig til at tænke dig grundigt om og mærke efter inde i maven. Og ja husk din kæreste kan komme til at hade din beslutning.

Men må simpelthen spørge: vidste han I ikke var beskyttede? Vidste han der var en stor chance for du kunne blive gravid og at du ikke ville igennem en abort? For vidste han det, kan jeg ikke have ondt af ham, han kendte risikoen?

Vidste du han ikke ville et barn? Vidste du han ville kræve en abort? For vidste du det så tog du en chance.

jeg kan håbe din kæreste skifter mening når han får lov at tænke sig om, for hvis ikke så er det valg så skelsættende så den ene af jeg nok vil hade den anden for enten at pådutte et barn når man virkelig ikke ønsker sig et, eller at få foretaget en abort når man ønsker barnet.

Jeg føler virkelig både for dig og for din kæreste, men kan mærke jeg bliver en smule stødt af din bemærkning om hvis bare du kunne få garanti om at om 1 år kunne du blive gravid igen, ja så ville du få en abort. At starte et lille liv og få en abort når det ikke lige passer ind er ikke okay i min verden. Abort er okay men ikke som prævention, så uafhængigt af udfaldet vil jeg råde jer begge to til at huske prævention hver gang....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.