Anonym skriver:
Hej derude
Først og fremmest er det en overvældende og chokerende nyhed af vide jeg er gravid, som hurtigt fik taget pusten af mig da jeg overrakte baby far nyheden. Han blev bestemt ikke begejstret.. Jeg var til scanning i tirsdag sammen med ham, hvor det ikke var til at fortælle hvor langt henne jeg var
Og efterfølgende lod vi emne ligge da det ikke var til at sige hvad der skal komme til at ske.
I fredags røg jeg på sygehuset til endnu en scanning pga smerter aftenen inden og for at vide med sikkerhed om den sad indenfor livmoderen.. Jeg fik fortalt at enten var jeg meget tidligt henne eller også vil det ende i en spontan abort, men den sad rigtigt..
Spurgte råds fra lægen om hvis jeg fik foretaget en abort nu, hvor stor chance der ville være for en rigtig graviditet i fremtiden, og hun sagde at det ville øge mine chancer markant for at jeg kunne blive gravid indenfor livmoderen en anden gang fordi jeg før har oplevet en graviditet udenfor livmoderen og en (medicinsk abort) kan gøre meget ved ens livmoderen, så det ville være en chance at tage. 
Mit dilemma er bare at 4 år tidligere blev jeg opereret for en graviditet udenfor livmoderen pga (clamydia) og fik fortalt at risikoen for graviditet udenfor livmoderen en anden gang ville være større end normalt. Og især nu hvis jeg sgu gennemfører en abort så øger det også risikoen endnu mere..
Baby far er som sagt ikke særlig begejstret for nyheden, da i hans øjne er det for tidligt at bringe noget til verden fordi han netop ikke føler han har styr på sit liv med indtægt, arbejdsforholdene, han har ikke nydt sin ungdom eller frihed fuldt ud endnu. hvor jeg er mere den der har styr på mine ting, har 39 timers arbejde og en fin uddannelse.
Han drikker/fester ikke, han er ikke nogen type der fare rundt i weekenderne. Han er hjemme i vores bolig hver weekend, hver dag, hygger med hans venner til noget PS4, sammen med hans familie eller hygger med mig (shopping, god mad, biffen, m.m) Og derfor syntes jeg det er virkelig irriterende og skuffende fra hans vedkommende af at sige direkte til mig at han ikke vil have det skal ske nu, netop fordi han ikke føler sig parat. Det er totalt frustrerende at han ikke kan forstå / tage det alvorligt, af det jeg har fået af vide af lægen kan risikere jeg måske ikke kan blive naturligt befrugtet en anden gang og han kan ikke se hvorfor det er et så svært valg for mig at tage.. Han ønsker jeg får en abort, for hvis jeg vælger at beholde barnet, så vil han forlade mig.. 

Han har sagt at han netop ser en fremtid sammen med mig, men han ønsker ikke at vi skal ødelægge vores fremtid nu
Ser bestemt ikke vores fremtid bliver ødelagt, da jeg er fast besluttet i at slå mig ned med netop ham....!
Det skal lige siges at jeg er 22 og han er 20 og vi har været sammen i lidt over 1 år, og jeg fortalte ham endda at jeg ønskede et barn meget snart i den nære fremtid hvor han selv har kommet med stik ord hen af vejen i vores forhold med at han måske godt snart kunne tænke sig en lille en.. Så jeg har ikke brugt p-piller eller kondom i det grundlag at jeg ikke troede jeg kunne blive gravid bare sådan udenvidere pga min menstruation cyklus er så forskudt som den er, så jeg har ærligtalt lagt alle kortene på bordet for ham.. Jeg elsker min kæreste virkelig virkelig højt og vi har det godt sammen, og derfor føler jeg et pres til at tage en abort for at glæde ham og fortsat blive sammen med ham. Men samtidigt ønsker jeg netop ikke en abort i den tro at det måske kunne være min eneste naturlige graviditet uden nogen former for hjælp osv... Det er jo trods alt min første rigtige graviditet, og derfor er jeg faktisk også så ked af det over hans reaktion til tingene, fordi han ærlig talt har svigtet mig i det han har sagt han ser en fremtid med mig.. 
Så nu hvor tingene ligesom er kommet på talefod vil jeg hører om andre har stået i netop min situation.. Og hvad pokker jeg kan gøre? Hvordan kan man forklare i den her situation til min kæreste hvad min chance er for en anden graviditet, hvad risikoen/konsekvenserne er.. For vælger jeg at tage en abort som jeg ikke ønsker, kan det få alvorlige konsekvenser resten af mit liv og psykisk, og hvis jeg beholder barnet så siger han at han vil gå fra mig (hvilket jeg ikke kan fatte i mit lille hoved) 

Hej søde dig.
Øv hvor er det en træls situation for dig at stå i. Hvis I har haft snakken om børn, har i så ikke også forventningsafstemt hvornår det skulle ske?
Samtidig kan jeg undre mig over at han er imod at skulle have et barn nu, når I ikke har brugt beskyttelse? Ved han at Du har været gravid før? Der er jo altid en risiko forbundet med ubeskyttet sex.
Mit råd til dig er at du skal følge dit hjerte. Du er nødt til at kunne se dig selv i øjnene bagefter, uanset hvilket valg du tager.