Sprit25 skriver:
Tror jeg blev misforstået
jeg hader bestemt ikke kontanthjælpsmodtagere men jeg hader mennesker der ikke kan tage ansvar for sit eget liv hvilket de to ikke gør. Nej 27 er ikke gammelt at komme ud på arbejdsmarkedet men hende her har jo ingen plan!
Hun skal sikker først finde ud af hvad hun vil. Så skal hun have en ungdomsuddannelse, så skal hun have en videregående også ud at have et job! Med ingen Real joberfaring bag sig! Jeg tvivler på hun nogensinde kommer ud på arbejdesmarkedet!
Og der er jeg ikke enig. Jeg hader ikke folk der "ikke tager ansvar for deres liv". For jeg er overbevist om at de ikke gør det med vilje.
Jeg er til gengæld fuldstændig enig med dig i, at hun garanteret aldrig kommer ud på arbejdsmarkedet. Og det gør hun ikke fordi der ikke er nogen der hjælper hende. Hun er sikkert vokset op med forældre på overførselsindkomst. Hun gentager det mønster hun kender. Hun VED IKKE hvordan man gør det der "tage ansvar for sit liv". Hun kan simpelthen ikke. Hvordan gør man egentlig?? Hvis man aldrig har haft nogen i sit liv der "har taget ansvar for sit eget liv", hvordan skal man så vide hvordan man gør?
Se det der gør mig vred, det er at de ingen hjælp får. De får ingen hjælp til at bryde ud af det mønster de kender. Der er ingen der hjælper hende til at bryde ud af kontanthjælpens kløer og hjælper hende igennem en uddannelse. Der er ikke engang nogen der hjælper hende da hun er smidt på gaden med to små børn. Og det gør mig så edderspændt rasende. Man ved at folk gentager de mønstre de vokser op med (deraf begrebet "mønsterbryder", når nogen præstere at gøre noget andet. Det er sjældent). Hvorfor hjælper man ikke unge mennesker med at dreje deres liv i en bedre retning? De KAN IKKE selv! Ellers havde de sgu gjort det. Det er dødssygt at være på kontanthjælp. Jeg tror simpelthen ikke på at der findes folk der synes de har skudt papegøjen, når de er på kontanthjælp!
Anmeld