Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Jeg fik lidt ondt af Patrick var det vist han hed...Bare det at hans lade mor ligger på sofaen og udbryder ...G et eller andet by navn - hvad i alverden skal du dog der???- Istedet for at lykkeønske ham med en mulig elevplads.

Men mine fordomme om de andre blev bare bekræftet - familien med nummer 3 på vej hylede stadig om at de ikke har råd til husleje osv samtidig med at deres børn render rundt i småfolk tøj -

Anita med hendes " vi har 60 kr pr dag" Jaaa + de minimum 40 kr du bruger på smøger pr dag - 

Og hold op staten poster penge i de mennesker -

Anita får en coach fordi hun har rod i hendes økonomi.

Patrick får 37.000 til tandlæge 

Familien får betalt deres regning til boligselskabet så de kan få ny bolig og bliver lige genhuset i en campinghytte indtil de får en lejlighed.

Det er vanvittige summer der fiser lige ud af statskassen - og så fjerner regeringen lige gf  ( at det så næppe reelt sker efter valget er jo en anden snak) ..og før det loft over børnepengene-

Ja lad os da endelig kaste flere penge i grams ...

Så de samfundsgrupper der i forvejen koster milliarder lige kan få et par børn mere samfundet kan give livslang forsørgelse- ...

Det er vist ikke lige det vi har brug for i DK

Ja er hård ,men det er sgu frustrende at se på de enorme omkostninger det har - og så at tænke på at vores børn knap kan blive passet  - at jeg på trods af jeg bruger 8000 af surt tjente skatte kr på middelmådig pasning så ved jeg at jeg på trods af de ret mange penge at stadig får mit barn ikke det bedste og heller ikke det næstbedste -men kun det der beviljes i en stresset hverdag

- ikke fordi personalet er dårligt,men fordi der er sparet så voldsomt at de ikke har en chance for at give hvert enkelt barn det ,det har brug for

-At min farmor på 90 sidder og "rådner" på et plejehjem hvor hun må sidde og vente på at der kommer nogen der har tid når hun skal på toilet/ bad eller bare hjælpes i seng

-Og igen ikke fordi der ikke er vilje ved personalet ,men de løber livet af sig i forsøg på at nå det pr mand man før var min 3 til -

Og så bruges der milliarder fordi folk bare kan læne sig tilbage og tage fra det store ta selv bord-For fred være med de får kh -

det er reelt ikke det der slår bunden ud af vores velfærd- det er alle tillægene,alt det ekstra og alt det sociale bedrageri -

det er det der smadrer alt det vores bedsteforældre byggede op til os ,og som vores børn skal overtage. 

Hvor er det heldigt vi har et samfund der tager sig af de svage. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

Carina:-)

mor:) skriver:

Hvor er det heldigt vi har et samfund der tager sig af de svage. 

Man kan så diskuterer om samfundet skaber og fastholder de svage. Personligt mener jeg at ansvar og konsekvens er sunde begreber.  Skulle jeg havde fuld t strømmen skulle jeg selv havde været en af de svage i dag.  Med tanke på min opvækst. Men jeg tror på at er der vilje er der vej.  Og tænker også på hvor mange er reelt svage her i vores smørhul 

Anmeld

30. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Man kan så diskuterer om samfundet skaber og fastholder de svage. Personligt mener jeg at ansvar og konsekvens er sunde begreber.  Skulle jeg havde fuld t strømmen skulle jeg selv havde været en af de svage i dag.  Med tanke på min opvækst. Men jeg tror på at er der vilje er der vej.  Og tænker også på hvor mange er reelt svage her i vores smørhul 

Det er ikke alle der har den samme modstanddygtighed. Mine forældre har hellere ikke just været gode forbilleder. Jeg klarer mig fint og ved at det ikke er ensbetydende med at alle andre også bør klare det på egen hånd. Så afstumpet er jeg dog ikke at jeg ikke kan sætte mig ind i andre menneskers følelser. 

Ja der er nogen der mener de har skudt papegøjen - men de ved jo ikke bedre. Netop derfor har de brug for coach, mentorordning, ordne tænder osv. så de kan komme ud på arbejdsmarkedet - ellers forbliver de netop på overførselsindkomst. 

Så er der mange der stejler over at de drikker cola - må de da ikke leve?

Anmeld

30. november 2014

mor:) skriver:

Det er ikke alle der har den samme modstanddygtighed. Mine forældre har hellere ikke just været gode forbilleder. Jeg klarer mig fint og ved at det ikke er ensbetydende med at alle andre også bør klare det på egen hånd. Så afstumpet er jeg dog ikke at jeg ikke kan sætte mig ind i andre menneskers følelser. 

Ja der er nogen der mener de har skudt papegøjen - men de ved jo ikke bedre. Netop derfor har de brug for coach, mentorordning, ordne tænder osv. så de kan komme ud på arbejdsmarkedet - ellers forbliver de netop på overførselsindkomst. 

Så er der mange der stejler over at de drikker cola - må de da ikke leve?

Tror det at folk stejler over cola ,cigaretter og dyrt mærketøj er at de samtidig fravælger at betale husleje ,skolebilleder osv og hyler op om at de ingen penge har.

Nej ikke alle klarer det - min storebror var narkoman i mange år og døde som 32 årig af en overdosis. 

Jeg synes så ikke de nævnte tilfælde i programmet er specielt svage. -

I min ( lille ) verden er de svage de kroniske syge , de psykiske syge ,de omsorgssvigtede børn og de ældre - og dem er der ingen nåde .

Et eksempel.

Jeg havde en ansat som har angst - voldsom angst der smadrer hendes liv langsomt.

Alligevel skulle hun arbejde for de mente kun at hun havde menprocent på 25% så fik kun 25% i sygepenge resten måtte hun arbejde sig til .

Her snakker vi altså om et menneske der på ingen måde havde en chance for at forbedre hendes situation og alligevel var der sgu hverken coash eller lige en sagsbehandler der stak hende en check som vi så de gjorde ved familien i programmet så de kunne betale den manglende husleje de ikke havde prioteret .

Hun måtte arbejde indtil den dag jeg fandt hende grædende på gulvet på toilettet hvor hun sad og slog hovedet ind i væggen - lang historie kort- hun lblev indlagt endnu mere ødelagt end før ....Hvor er vores velfærdsamfund der?....

Anmeld

30. november 2014

lrc

Mom skriver:

Nu spørger jeg dumt, men hvor er det man "kun" får 15.000 kr udbetalt for et 37 timers job?

Jeg har selvvalgt at arbejde 32 timer, og jeg får mere! Er det i butik at lønningerne er så lave?

i udkandtsdanmark. Jeg har 15000 udbetalt hver mdr. Udlært kontorassistent og er på 37 timer og det er kun fordi jeg har så højt kørselsfradrag at jeg får 15000 udbetalt

Anmeld

30. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
lrc skriver:

i udkandtsdanmark. Jeg har 15000 udbetalt hver mdr. Udlært kontorassistent og er på 37 timer og det er kun fordi jeg har så højt kørselsfradrag at jeg får 15000 udbetalt

Er du så lige blevet udlært? 

Anmeld

30. november 2014

lrc

Mom skriver:

Er du så lige blevet udlært? 

for 1 1/2 år siden. Men overvejer at finde nyt job.

jeg har de bedste kollegaer, men lønnen er noget hø.

det er kun pga. Kollegaerne jeg ikke søger nyt

Anmeld

30. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
lrc skriver:

for 1 1/2 år siden. Men overvejer at finde nyt job.

jeg har de bedste kollegaer, men lønnen er noget hø.

det er kun pga. Kollegaerne jeg ikke søger nyt

Så tænker jeg at din løn ikke er så lav endda, da lønnen som nyudlært jo er forholdsvis lav, da man endnu ikke har optjent tillæg.

Jeg er selv uddannet assistent, og har snart været det i 8 år, og kan bestemt ikke klage over min løn (er inde for det offentlige), men jeg har også optjent diverse tillæg i form af effektivitet og kompetence.

Anmeld

30. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Du har godt set at vi diskuterer et program der hedder "blok på bistand"

Og jeg synes ikke at man er mere berettiget end andre til at gå på offentlig forsørgelse - det er ligegyldigt om det hedder kh eller dp - det kommer fra samme kasse -nemlig den kasse som skal understøtte hele velfærden.

Og jeg har genboer som synes de har betydeligt mere ret til at gå hjemme "Fordi de har jo betalt til det" Herregud som om de 400 kr pr måned dækker noget som helst og så er de endda fradragsberettiget.

Fint nok at du synes noget andet - forskellige meninger skal der nemlig være plads til 

Jo jo det har jeg skam set. Og folk der har arbejdet i mange år og dermed betalt til deres a-kasse i mange år, har i min optik mere "ret" til at hæve zeres dagpenge ydelse i den begrænset periode man nu en gang kan, end de kontanthjælps modtager som aldrig har været på arbejdsmarkedet.

Man skal nu engang huske på, at imens vi sidder med vores job og vores indtægt og bevidstheden om, at vi er selvforsørgende, så sidder der folk som også var selvforsørgende lige indtil de blev fyret. Og der kan vi, uanset om vi vil det eller ej, selv ende på et tidspunkt.

Medfølelse overfor sine medmennesker er en fantastisk styrke, og måske man blot skulle prise sig lykkelig over, at leve i samfund hvor der er et sikkerhedsnet, for hvem ved, måske får man brug for det imorgen.??

Anmeld

30. november 2014

Jo jo det har jeg skam set. Og folk der har arbejdet i mange år og dermed betalt til deres a-kasse i mange år, har i min optik mere "ret" til at hæve zeres dagpenge ydelse i den begrænset periode man nu en gang kan, end de kontanthjælps modtager som aldrig har været på arbejdsmarkedet.

Man skal nu engang huske på, at imens vi sidder med vores job og vores indtægt og bevidstheden om, at vi er selvforsørgende, så sidder der folk som også var selvforsørgende lige indtil de blev fyret. Og der kan vi, uanset om vi vil det eller ej, selv ende på et tidspunkt.

Medfølelse overfor sine medmennesker er en fantastisk styrke, og måske man blot skulle prise sig lykkelig over, at leve i samfund hvor der er et sikkerhedsnet, for hvem ved, måske får man brug for det imorgen.??

Og det er der jo ingen der ikke siger- men derfra og så til at mene at man har mere ret til at gå hjemme som mine genboer der ikke mener de behøver nedværdige sig til et rengøringsjob fordi de har optjent dagpengeret er der langt.

Og det har intet med at gøre om man ikke har medmenneskelighed osv - lige så lidt som det at gå på offentligt forsørgelse er lig med at man er egoistisk og uden empati med at der er nogen der betaler for en - de ting hænger ikke automatisk sammen .

Der er nogen der nyder livet på offentlig forsørgelse,og andre der helst vil være fri - og i min verden er det ikke mere ok at være ligeglad med hvordan man bliver forsørget bare fordi det er på a-kasse.

Men egentligt tankevækkende at man kan synes man er mere værd ( eller har mere ret) end andre fordi det hedder dagpenge og ikke kontanthjælp og samtidig snakke om medmenneskelighed....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.