Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.273 visninger
111 svar
256 synes godt om
19. november 2014

L-Mortil3

ser i det på DR1??? Oh my Lord !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

*Mor Til Albert*

L-Mortil2 skriver:

Ja, jeg sidder og ser det.. Puha.

Anmeld

19. november 2014

flowerpot3

Undskyld, men kan det passe hende Anita får 13xxx kr + børnepenge om måneden? Det er næsten det jeg får udbetalt for 32 timer om ugen....

Anmeld

19. november 2014

L-Mortil3

flowerpot3 skriver:

Undskyld, men kan det passe hende Anita får 13xxx kr + børnepenge om måneden? Det er næsten det jeg får udbetalt for 32 timer om ugen....

Ja det er det der bliver fortalt i hvert fald ... Men det er nok med tilskud til huslejen incl. 

Anmeld

19. november 2014

flowerpot3

L-Mortil2 skriver:

Ja det er det der bliver fortalt i hvert fald ... Men det er nok med tilskud til huslejen incl. 

Ja, ok.Det er ret vildt at hun ikke kan få det til at køre rundt... 

Anmeld

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
flowerpot3 skriver:

Det er lidt vildt. Jeg får 15000 for 37timer...... Faglært! Nogen gange føler man sig altså en anelse til grin. 

Anmeld

19. november 2014

Mimic

Det er med diverse tillæg, tilskud osv. osv. men ja, enlige kan få rigtigt meget udbetalt, men igen, de står også med alle udgifter alene

Anmeld

19. november 2014

Mimic

Jeg må nok sige at det billede de sætter op af os kontanthjælpsmodtagere er MEGET misvisende, Jeg er faglært sosuhjælper, men er endt i systemet pga stress og psykiske problemer, dem de har med i programmet er de svageste af de svageste, de der ingen uddannelse har, de der virkelig udnytter systemet, hvilket virkelig kan gøre mig vred.

det handler om prioritering, kvit smøgerne (rundt regnet 1200 kr i måneden med en pakke om dagen), sæt de vigtigste ting først, sælg bilen (ja den er rar at have, men det er en luksus) og sæt tæring efter næring

kan se at en del af dem har smartphones, de kan undværes, hvis bare man har en tlf der an ringes til og fra, så er man fint hjulpet på vej...

Igen er der en skævvridning af virkeligheden

Anmeld

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mimic skriver:

Det er med diverse tillæg, tilskud osv. osv. men ja, enlige kan få rigtigt meget udbetalt, men igen, de står også med alle udgifter alene

Men en enlig lønmodtager, ville jo også stå med alle udgifter selv. Plus et 37timers job..

Hvis jeg røg på dagpenge ville beløbet kun hedde 11000.. Så ville man få mere på kh? Det er jo langt ude hvis en a-kasse ikke længere kan betale sig at have. 

Synes ikke det er i orden at differencen mellem at være i job eller ej, er så lille. 

Anmeld

19. november 2014

Mimic

Mor11 skriver:

Men en enlig lønmodtager, ville jo også stå med alle udgifter selv. Plus et 37timers job..

Hvis jeg røg på dagpenge ville beløbet kun hedde 11000.. Så ville man få mere på kh? Det er jo langt ude hvis en a-kasse ikke længere kan betale sig at have. 

Synes ikke det er i orden at differencen mellem at være i job eller ej, er så lille. 

jeg vil gætte på at hun får 8800 efter skat i kontanthjælp og resten er boligsikring, friplads, enligydelse osv, og ja vi kan sagtens blive enige om at ydelsen er meget høj...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.