Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2014

Carina:-)

FrkGranger skriver:

En hjælpende hånd?

Det er da bare at gå på kommunen og bede om at komme i aktivering eller løn tilskud...

Gjorde jeg her i Ringkøbing-skjern og 14 dage efter et løn tilskudsjob

Enig.

Det kommer så næppe til at ske lige med hende

Og kender en fra en andet forum der lige nu holder sin 7 barsel med nr 7 mand...( ja jeg er så urummelig at jeg er forarget )

31 år og ævret på kh siden sit 18 år - Og hun er næppe den eneste i DK der højest sandsynligt vil være på livslang off forsørgelse fordi kommunen lukker øjenene fordi det er for besværligt at give det der skal til for at få hende i gang, 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

L-Mortil3

Jeg kan så til tider undre mig over hvad det er der gør at nogle folk forsøger sig lidt frem med små vikar jobs, tager en uddannelse og senere arbejde, når der så er andre der mener de skal have hjælp til at komme igang, hvad er det der er glippet hen af vejen? Er det noget i opvæksten , psyken eller hvad? Jeg synes ikke det burde være kommunens problem at finde ud af hvad hver enkelt vil... Det kan jeg ikke forstå...

Anmeld

22. november 2014

Sprit25

tribk skriver:

Det skrev jeg ikke noget om. Det jeg anfægtede var at man skulle være for gammel som 22-23 årig til at tage en uddannelse.

"22-23 år og så 5 års uddannelse, need i say more" blev der ca. skrevet. Og jeg påpegede, at der intet er galt i at være 27-28 år når man er færdiguddannet!

Men du vil vide om det så er i orden at blive forsørget!?!

For mig er det ikke noget problem at folk er på kontanthjælp. Bare jeg kan blive fri!

Og hende i udsendelsen, som vil være 22-23 år inden hun starter uddannelse, har fået tre børn i en alder af 21. Fik første barn som 18 årig og startede på kontanthjælp. Det vil sige at hun nærmest har været på barsel hele tiden. Den barsel sparer hun jo så arbejdsmarkedet for senere hen. Hvor barselspengene jo kommer fra den samme "kasse", som den kontanthjælp hun får nu. Jamen jeg ser ikke problemet. 

Tror jeg blev misforstået 

jeg hader bestemt ikke kontanthjælpsmodtagere men jeg hader mennesker der ikke kan tage ansvar for sit eget liv hvilket de to ikke gør. Nej 27 er ikke gammelt at komme ud på arbejdsmarkedet men hende her har jo ingen plan! 

Hun skal sikker først finde ud af hvad hun vil. Så skal hun have en ungdomsuddannelse, så skal hun have en videregående også ud at have et job! Med ingen Real joberfaring bag sig! Jeg tvivler på hun nogensinde kommer ud på arbejdesmarkedet! 

Anmeld

22. november 2014

Louisejulia

Carina:-) skriver:

Jeg tror næppe det eksempel vi så nogensinde kommer i gang- og det er jo bevist at de fleste de rstarter på off forsørgelse og er det i en årrække ikke kommer i gang .

Og det er en ting,men hvordan i alverden kan man blive ved med at sætte børn i verden når man ikke engang selv kan finde ud af at forsørge dem ? Og må bo rundt omkring- Jeg syntes det vi så i programmet var dybt bekymrende og håber da en off myndighed får øje på de små børn . 

Nu kender jeg tilfældigvis parret rigtig godt. 

Og nej, hun kommer højst sandsynligt ikke i gang med en uddannelse, hvilket hun også godt selv ved og hvilket også er enormt dumt.. Tænk at være på offentlige ydelser hele livet 

Jeg synes det er så dumt at sætte flere børn til verden når deres liv er så rodet og det ved hun også godt at jeg synes. 

Anmeld

22. november 2014

mortilsilke

Sprit25 skriver:

Tror jeg blev misforstået 

jeg hader bestemt ikke kontanthjælpsmodtagere men jeg hader mennesker der ikke kan tage ansvar for sit eget liv hvilket de to ikke gør. Nej 27 er ikke gammelt at komme ud på arbejdsmarkedet men hende her har jo ingen plan! 

Hun skal sikker først finde ud af hvad hun vil. Så skal hun have en ungdomsuddannelse, så skal hun have en videregående også ud at have et job! Med ingen Real joberfaring bag sig! Jeg tvivler på hun nogensinde kommer ud på arbejdesmarkedet! 

Nu ved jeg ikke om jeg misforstår dig, og beklager hvis jeg gør! Men synes bare det lyder meget generaliserende.. Tag mig fx, jeg er 23 og rigtig ked af at jeg ikke har en uddannelse, selvom jeg har prøvet at tage rigeligt uddannelser. Jeg har været igennem en så hård tid efter min 10 klasse (som jeg klarede med top karakterer - undtagen i fransk ), da min mor blev ekstremt psykisk syg da jeg var 15 år, og endte med at begå selvmord, hvilket har gjort at jeg ikke har kunne gennemføre en uddannelse af flere grunde. 

Nu står jeg som 23 årig, er på barsel med mit første barn - en lille vidunderlig pige, og har planer om at færdiggøre min HF, så jeg kan videreuddanne mig som sygeplejerske efter. Jeg syntes bare det virker i dine opslag som om at ''folk som mig'' aldrig kommer videre, og det bliver jeg godt nok trist over. Igen - beklager hvis jeg har misforstået dig! 

Anmeld

22. november 2014

mortilsilke

Louisejulia skriver:

Nu kender jeg tilfældigvis parret rigtig godt. 

Og nej, hun kommer højst sandsynligt ikke i gang med en uddannelse, hvilket hun også godt selv ved og hvilket også er enormt dumt.. Tænk at være på offentlige ydelser hele livet 

Jeg synes det er så dumt at sætte flere børn til verden når deres liv er så rodet og det ved hun også godt at jeg synes. 

Håber det er ok at jeg spørger - men hvis du kender dem, fik de styr på deres boligsituation? Og har de et fast sted at bo i dag?

Anmeld

22. november 2014

Mor til Ella

tribk skriver:

Det skrev jeg ikke noget om. Det jeg anfægtede var at man skulle være for gammel som 22-23 årig til at tage en uddannelse.

"22-23 år og så 5 års uddannelse, need i say more" blev der ca. skrevet. Og jeg påpegede, at der intet er galt i at være 27-28 år når man er færdiguddannet!

Men du vil vide om det så er i orden at blive forsørget!?!

For mig er det ikke noget problem at folk er på kontanthjælp. Bare jeg kan blive fri!

Og hende i udsendelsen, som vil være 22-23 år inden hun starter uddannelse, har fået tre børn i en alder af 21. Fik første barn som 18 årig og startede på kontanthjælp. Det vil sige at hun nærmest har været på barsel hele tiden. Den barsel sparer hun jo så arbejdsmarkedet for senere hen. Hvor barselspengene jo kommer fra den samme "kasse", som den kontanthjælp hun får nu. Jamen jeg ser ikke problemet. 

Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med det par I mine øjne er de tabt.

deres indstilling alene gør at jeg slet ikke vil forholde mig til dem. Og nævnte dem heller ikke.

men generelt ser jeg det stadig som et stort problem.

Anmeld

22. november 2014

Louisejulia

VenterVanessa skriver:

Håber det er ok at jeg spørger - men hvis du kender dem, fik de styr på deres boligsituation? Og har de et fast sted at bo i dag?

Ja de har fået en fin 5 værelses lejlighed, som de er rigtig glade for  

Anmeld

22. november 2014

mortilsilke

Louisejulia skriver:

Ja de har fået en fin 5 værelses lejlighed, som de er rigtig glade for  

Okay, det var da dejligt at høre! 

Anmeld

22. november 2014

Sprit25

VenterVanessa skriver:

Nu ved jeg ikke om jeg misforstår dig, og beklager hvis jeg gør! Men synes bare det lyder meget generaliserende.. Tag mig fx, jeg er 23 og rigtig ked af at jeg ikke har en uddannelse, selvom jeg har prøvet at tage rigeligt uddannelser. Jeg har været igennem en så hård tid efter min 10 klasse (som jeg klarede med top karakterer - undtagen i fransk ), da min mor blev ekstremt psykisk syg da jeg var 15 år, og endte med at begå selvmord, hvilket har gjort at jeg ikke har kunne gennemføre en uddannelse af flere grunde. 

Nu står jeg som 23 årig, er på barsel med mit første barn - en lille vidunderlig pige, og har planer om at færdiggøre min HF, så jeg kan videreuddanne mig som sygeplejerske efter. Jeg syntes bare det virker i dine opslag som om at ''folk som mig'' aldrig kommer videre, og det bliver jeg godt nok trist over. Igen - beklager hvis jeg har misforstået dig! 

Du misforstår! Jeg er overbevist om du kommer igang. Du har en plan! Du ved hvad du vil og hvad din fremtidsdrøm også er det sgu okay at tage en omvej 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.