Sprit25 skriver:
Tror jeg blev misforstået
jeg hader bestemt ikke kontanthjælpsmodtagere men jeg hader mennesker der ikke kan tage ansvar for sit eget liv hvilket de to ikke gør. Nej 27 er ikke gammelt at komme ud på arbejdsmarkedet men hende her har jo ingen plan!
Hun skal sikker først finde ud af hvad hun vil. Så skal hun have en ungdomsuddannelse, så skal hun have en videregående også ud at have et job! Med ingen Real joberfaring bag sig! Jeg tvivler på hun nogensinde kommer ud på arbejdesmarkedet!
Nu ved jeg ikke om jeg misforstår dig, og beklager hvis jeg gør! Men synes bare det lyder meget generaliserende.. Tag mig fx, jeg er 23 og rigtig ked af at jeg ikke har en uddannelse, selvom jeg har prøvet at tage rigeligt uddannelser. Jeg har været igennem en så hård tid efter min 10 klasse (som jeg klarede med top karakterer - undtagen i fransk 
), da min mor blev ekstremt psykisk syg da jeg var 15 år, og endte med at begå selvmord, hvilket har gjort at jeg ikke har kunne gennemføre en uddannelse af flere grunde.
Nu står jeg som 23 årig, er på barsel med mit første barn - en lille vidunderlig pige, og har planer om at færdiggøre min HF, så jeg kan videreuddanne mig som sygeplejerske efter. Jeg syntes bare det virker i dine opslag som om at ''folk som mig'' aldrig kommer videre, og det bliver jeg godt nok trist over. Igen - beklager hvis jeg har misforstået dig!
Anmeld