Mom skriver:
Jeg har vist ikke skrevet at man er mere værd hvis man er på DP end hvis man er på KH, men faktum er at hvis man er på dagpenge, så har man rent faktisk været selvforsørgende indenfor de sidste to år, og i en periode lang nok til at optjene dagpengeretten.. imens når man er på KH så har man været arbejdsløs i 2+ år.
Det var der min sammenligning gik!
Det er vi også enige i -
Min pointe er bare at jeg især via mit job som selvstændig har set mere en en på dagpenge som ikke gad tage job til 125 i timen .
Og facts er at de regeringen lavede deres redningsplanke med arbejdsmarkedsydelse som forlængelse af dagpengene så var der flere virksomheder der oplevede at folk der havde søgt arbejde ikke var int alligevel .
Og hvis du har set programmet Asger og de langtidsledige -så er der også flere der der påpeger at hvis man ikke kunne få arbejdsmarkedesydelse så var man jo nok nødt til at søge et arbejde ....
Så fordi man har arbejdet sig til en dagpenge ændrer det ikke på at nogen stadig synes akkurat som folk på kh at de har skudt parpegøjen ( for lige at bruge en andens udtryk) - Og det er flere end man regner med,selv om nogen stadig ikke er lig med alle .
Anmeld