Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Carina:-) skriver:

Og det er der jo ingen der ikke siger- men derfra og så til at mene at man har mere ret til at gå hjemme som mine genboer der ikke mener de behøver nedværdige sig til et rengøringsjob fordi de har optjent dagpengeret er der langt.

Og det har intet med at gøre om man ikke har medmenneskelighed osv - lige så lidt som det at gå på offentligt forsørgelse er lig med at man er egoistisk og uden empati med at der er nogen der betaler for en - de ting hænger ikke automatisk sammen .

Der er nogen der nyder livet på offentlig forsørgelse,og andre der helst vil være fri - og i min verden er det ikke mere ok at være ligeglad med hvordan man bliver forsørget bare fordi det er på a-kasse.

Men egentligt tankevækkende at man kan synes man er mere værd ( eller har mere ret) end andre fordi det hedder dagpenge og ikke kontanthjælp og samtidig snakke om medmenneskelighed....

Jeg har vist ikke skrevet at man er mere værd hvis man er på DP end hvis man er på KH, men faktum er at hvis man er på dagpenge, så har man rent faktisk været selvforsørgende indenfor de sidste to år, og i en periode lang nok til at optjene dagpengeretten.. imens når man er på KH så har man været arbejdsløs i 2+ år. 

Det var der min sammenligning gik!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

Carina:-)

Mom skriver:

Jeg har vist ikke skrevet at man er mere værd hvis man er på DP end hvis man er på KH, men faktum er at hvis man er på dagpenge, så har man rent faktisk været selvforsørgende indenfor de sidste to år, og i en periode lang nok til at optjene dagpengeretten.. imens når man er på KH så har man været arbejdsløs i 2+ år. 

Det var der min sammenligning gik!

Det er vi også enige i -

Min pointe er bare at jeg især via mit job som selvstændig har set mere en en på dagpenge som ikke gad tage job til 125 i timen .

Og facts er at de regeringen lavede deres redningsplanke med arbejdsmarkedsydelse som forlængelse af dagpengene så var der flere virksomheder der oplevede at folk der havde søgt arbejde ikke var int alligevel . 

Og hvis du har set programmet Asger og de langtidsledige -så er der også flere der der påpeger at hvis man ikke kunne få arbejdsmarkedesydelse så var man jo nok nødt til at søge et arbejde ....

Så fordi man har arbejdet sig til en dagpenge ændrer det ikke på at nogen stadig synes akkurat som folk på kh at de har skudt parpegøjen ( for lige at bruge en andens udtryk) - Og det er flere end man regner med,selv om nogen stadig ikke er lig med alle . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.