Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2014

Mor til Ella

Nadia&Daniel skriver:

Butik - faglært. Jeg har fuldtid - og jeg får 13500.- udbetalt.

Og så når man tænker på dine sene arbejdstider, og weekendarbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

hesøth

Mor til Ella skriver:

Og særligt da når man fylder sin søn med lort ved at sige man ikke kan betale hans skole foto

Præcis! Man kan nemlig også godt gå til fx fritidsaktivitet selvom ens forældre er på kontanthjælp - det er et spørgsmål om prioriteringer!

Anmeld

20. november 2014

Sprit25

"Masser af tid til at få min uddannelse" 

du er gravid med nummer 3 som 21 årige. Så er du hvertfald 22-23 inden barsel slut også 5 år på en uddannelse. Do I Need to say more?!

Anmeld

20. november 2014

Muffinmus

Mom skriver:

Nu spørger jeg dumt, men hvor er det man "kun" får 15.000 kr udbetalt for et 37 timers job?

Jeg har selvvalgt at arbejde 32 timer, og jeg får mere! Er det i butik at lønningerne er så lave?

forsvaret F.eks. Der uddanner du dig inden for deres regi og tager en specifik uddannelse. Er du uden svendeprøven, men uddannet til specifikke stillinger får du mellem 13-14.000 udbetalt som konstabel. Som uddannet flymekanikere får du ca 16500 udbetalt....trods 3,5 års uddannelse derinde.

Anmeld

20. november 2014

Mettefpigen

Mom skriver:

400 kr på transport er altså ikke særlig meget i min verden.  Herhjemme bruger vi 2000-2500 kr på diesel hver månede, og vi har brug for bilen da min mand skal fragte dele fra Sjælland til Jylland et par gange om måneden. Tror ikke engang jeg ku køre bus til og fra arbejde for 400 kr pr mdr.

Det var heller ikk pointen... Du skrev at man sad hjemme på en KH og jeg skrev at det gør man normalt ikk og at man bruger penge på transport... 

Anmeld

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mettefpigen skriver:

Det var heller ikk pointen... Du skrev at man sad hjemme på en KH og jeg skrev at det gør man normalt ikk og at man bruger penge på transport... 

Nej det skrev jeg ikke. Det må have været en anden.

Anmeld

20. november 2014

Mettefpigen

Mom skriver:

Nej det skrev jeg ikke. Det må have været en anden.

Hov kan jeg godt se.. I hedder begge to noget med mor + at jeg havde kommenteret på en anden...

Men jaa det var en kommentar til en anden...

Anmeld

21. november 2014

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

Det er så forskelligt fra kommune til kommune og fra sagsbehandler til sagsbehandler .

For her i Herning får de lov til at gå .

Min søns nye kæreste er 22 og har intet lavet siden hun fødte for 3 år siden .

Og flere i mine stores børns omgangskreds får lov til at gå- det er frustrende for dem der gerne vil i gang men mangler en hjælpende hånd at der intet sker - 

Og det er mindst lige så frustrende for andre at gå og se på at vores velfærd smuldre fordi man  kan gå i årvis på off forsørgelse. 

Og nu snakker jeg på ingen måde om folk der ikke kan ,men udelukkende om folk som godt kan men enten ikke vil eller lige skal have det sidste skub  

Anmeld

21. november 2014

L-Mortil3

Jeg skal i hvertfald se resten af serien, jeg håber virkelig der kommer nogen der også viser den anden side af KH for det der, er dybt deprimerende! 

Anmeld

21. november 2014

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Det er så forskelligt fra kommune til kommune og fra sagsbehandler til sagsbehandler .

For her i Herning får de lov til at gå .

Min søns nye kæreste er 22 og har intet lavet siden hun fødte for 3 år siden .

Og flere i mine stores børns omgangskreds får lov til at gå- det er frustrende for dem der gerne vil i gang men mangler en hjælpende hånd at der intet sker - 

Og det er mindst lige så frustrende for andre at gå og se på at vores velfærd smuldre fordi man  kan gå i årvis på off forsørgelse. 

Og nu snakker jeg på ingen måde om folk der ikke kan ,men udelukkende om folk som godt kan men enten ikke vil eller lige skal have det sidste skub  

Det er også helt rigtigt, kender flere som gør det samme... Bruger syge undskyldninger for ikk at komme ud... Det burde heller ikk kunne lade sig gøre... Jeg fik ikk lov til det og ville heller ikk sidde derhjemme, søgte efter job i 4 uger og røg derefter i aktivering i 32, 5 time om ugen og søgte job ved siden af... derefter kom i skole og startede i uddannelse bagefter  der mangler også mange ting vedrørende KH synes jeg... Mere hjælp og flere forskellige ting så folk evt kunne finde ud ad hvilken uddannelse der passer bedst...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.