Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2014

betski

Mom skriver:

Nu gik debatten på hvad man havde at leve for, derfor var det netto, man kan ik spise brød af sin bruttoindkomst...

Det har du ret i, men der blev sammenlignet med hvad man tjente. Og her er det nu engang brutto ydelsen man skal gå ud fra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
betski skriver:

Det har du ret i, men der blev sammenlignet med hvad man tjente. Og her er det nu engang brutto ydelsen man skal gå ud fra 

Så vidt jeg kan læse mig til så var det, det udbetalte der blev debatteret

Anmeld

27. november 2014

betski

Mom skriver:

Så vidt jeg kan læse mig til så var det, det udbetalte der blev debatteret

Kan læse, at du ikke helt forstår min pointe, men ok  

Anmeld

27. november 2014

Muffinmus

Der burde være mere fokus på læring af simple leveregler. Samfundsfag der stiler mod at folk rent faktisk kan begå sig i det samfund de lærer om. Simple regler om personlig økobomi der siger.

Husleje 5000+ vand 800+ el..forsikringer,mad mm. = udgift på 10.000.

Indkomst pr måned= 10.500-11.000

500-1000 kr til uforudsetudfigter udgifter pr mdr

Ny IPhone her og nu 6000 kr= ikke råd

Nyt tv her og nu 5000= ikke råd

Quicklån= de stjæler dine penge og griner af dig fordi de har taget dig i måsen

Rygning= dårligere livskvalitet for den gennemsnitlige ryger, enormt mange følgesygdomme, anatomi om den raske lunge kontra rygernes seriøst klamme sorte poser i kroppen, hvor mange penge det gennemsnitligt koster pr måned samt levealder.

Fokus på sund kost er der, men større fokus på forældrenes indkøbsvaner, køber de klasket lyst toastbrød eller frisk kernefysik rugbrød, køber de havregryn i stedet for Frostflakes sukkerbomber osv. Fokus på hvordan der nemt laves sunde hverdags retter.

Alt dette bør foregå i samarbejde med forældrene. Dog ved jeg at det ofte er ressourcesvage forældre der har problemerne, så skolerne må desværre stå for disse opgaver næsten alene.

Anmeld

27. november 2014

L-Mortil3

Indslag nummer 2 i rækken var ikke meget mere opløftende må man sige... Men her får man virkelig et kontant indblik i social arv må man sige! Hold da op... Sørgeligt 

Anmeld

27. november 2014

Carina:-)

Indslag nummer 2 i rækken var ikke meget mere opløftende må man sige... Men her får man virkelig et kontant indblik i social arv må man sige! Hold da op... Sørgeligt 

Jeg fik lidt ondt af Patrick var det vist han hed...Bare det at hans lade mor ligger på sofaen og udbryder ...G et eller andet by navn - hvad i alverden skal du dog der???- Istedet for at lykkeønske ham med en mulig elevplads.

Men mine fordomme om de andre blev bare bekræftet - familien med nummer 3 på vej hylede stadig om at de ikke har råd til husleje osv samtidig med at deres børn render rundt i småfolk tøj -

Anita med hendes " vi har 60 kr pr dag" Jaaa + de minimum 40 kr du bruger på smøger pr dag - 

Og hold op staten poster penge i de mennesker -

Anita får en coach fordi hun har rod i hendes økonomi.

Patrick får 37.000 til tandlæge 

Familien får betalt deres regning til boligselskabet så de kan få ny bolig og bliver lige genhuset i en campinghytte indtil de får en lejlighed.

Det er vanvittige summer der fiser lige ud af statskassen - og så fjerner regeringen lige gf  ( at det så næppe reelt sker efter valget er jo en anden snak) ..og før det loft over børnepengene-

Ja lad os da endelig kaste flere penge i grams ...

Så de samfundsgrupper der i forvejen koster milliarder lige kan få et par børn mere samfundet kan give livslang forsørgelse- ...

Det er vist ikke lige det vi har brug for i DK

Ja er hård ,men det er sgu frustrende at se på de enorme omkostninger det har - og så at tænke på at vores børn knap kan blive passet  - at jeg på trods af jeg bruger 8000 af surt tjente skatte kr på middelmådig pasning så ved jeg at jeg på trods af de ret mange penge at stadig får mit barn ikke det bedste og heller ikke det næstbedste -men kun det der beviljes i en stresset hverdag

- ikke fordi personalet er dårligt,men fordi der er sparet så voldsomt at de ikke har en chance for at give hvert enkelt barn det ,det har brug for

-At min farmor på 90 sidder og "rådner" på et plejehjem hvor hun må sidde og vente på at der kommer nogen der har tid når hun skal på toilet/ bad eller bare hjælpes i seng

-Og igen ikke fordi der ikke er vilje ved personalet ,men de løber livet af sig i forsøg på at nå det pr mand man før var min 3 til -

Og så bruges der milliarder fordi folk bare kan læne sig tilbage og tage fra det store ta selv bord-For fred være med de får kh -

det er reelt ikke det der slår bunden ud af vores velfærd- det er alle tillægene,alt det ekstra og alt det sociale bedrageri -

det er det der smadrer alt det vores bedsteforældre byggede op til os ,og som vores børn skal overtage. 

Anmeld

28. november 2014

Clisolka

Carina:-) skriver:

Jeg fik lidt ondt af Patrick var det vist han hed...Bare det at hans lade mor ligger på sofaen og udbryder ...G et eller andet by navn - hvad i alverden skal du dog der???- Istedet for at lykkeønske ham med en mulig elevplads.

Men mine fordomme om de andre blev bare bekræftet - familien med nummer 3 på vej hylede stadig om at de ikke har råd til husleje osv samtidig med at deres børn render rundt i småfolk tøj -

Anita med hendes " vi har 60 kr pr dag" Jaaa + de minimum 40 kr du bruger på smøger pr dag - 

Og hold op staten poster penge i de mennesker -

Anita får en coach fordi hun har rod i hendes økonomi.

Patrick får 37.000 til tandlæge 

Familien får betalt deres regning til boligselskabet så de kan få ny bolig og bliver lige genhuset i en campinghytte indtil de får en lejlighed.

Det er vanvittige summer der fiser lige ud af statskassen - og så fjerner regeringen lige gf  ( at det så næppe reelt sker efter valget er jo en anden snak) ..og før det loft over børnepengene-

Ja lad os da endelig kaste flere penge i grams ...

Så de samfundsgrupper der i forvejen koster milliarder lige kan få et par børn mere samfundet kan give livslang forsørgelse- ...

Det er vist ikke lige det vi har brug for i DK

Ja er hård ,men det er sgu frustrende at se på de enorme omkostninger det har - og så at tænke på at vores børn knap kan blive passet  - at jeg på trods af jeg bruger 8000 af surt tjente skatte kr på middelmådig pasning så ved jeg at jeg på trods af de ret mange penge at stadig får mit barn ikke det bedste og heller ikke det næstbedste -men kun det der beviljes i en stresset hverdag

- ikke fordi personalet er dårligt,men fordi der er sparet så voldsomt at de ikke har en chance for at give hvert enkelt barn det ,det har brug for

-At min farmor på 90 sidder og "rådner" på et plejehjem hvor hun må sidde og vente på at der kommer nogen der har tid når hun skal på toilet/ bad eller bare hjælpes i seng

-Og igen ikke fordi der ikke er vilje ved personalet ,men de løber livet af sig i forsøg på at nå det pr mand man før var min 3 til -

Og så bruges der milliarder fordi folk bare kan læne sig tilbage og tage fra det store ta selv bord-For fred være med de får kh -

det er reelt ikke det der slår bunden ud af vores velfærd- det er alle tillægene,alt det ekstra og alt det sociale bedrageri -

det er det der smadrer alt det vores bedsteforældre byggede op til os ,og som vores børn skal overtage. 

Jeg er fuldstændig enig!!

Du roder dog lidt i navnene, men pyt griner

Jeg har holdt mig langt væk fra denne debat, men har luret med 

Jeg bor i disse blokke, og jeg kigger på de folk hver evig eneste dag, når de går rundt i deres joggingbukser  Jeg krummede tæer, da Jimmys mor lå på sofaen og råbte: "Gislinge, hvad f... skal du der"... Øhhh det er en tog- + bustur på ca. 30-40 min til arbejde.. Nåårh nej, jeg har 2 timers transport frem og 2 timer tilbage - men jeg brokker mig ikke. Jeg har et arbejde. Godt nok mister jeg tid sammen med mine børn, men jeg kan ærligt sige til dem hver dag, at mor skal på arbejde, og det er derfor jeg ikke kan aflevere og hente dem i børnehave/vuggestue.

Et ekstra indslag til denne debat - husk at vi er nogle fra "En blok på bistand" som har et fuldtidsarbejde  

Anmeld

28. november 2014

Clisolka skriver:

Jeg er fuldstændig enig!!

Du roder dog lidt i navnene, men pyt griner

Jeg har holdt mig langt væk fra denne debat, men har luret med 

Jeg bor i disse blokke, og jeg kigger på de folk hver evig eneste dag, når de går rundt i deres joggingbukser  Jeg krummede tæer, da Jimmys mor lå på sofaen og råbte: "Gislinge, hvad f... skal du der"... Øhhh det er en tog- + bustur på ca. 30-40 min til arbejde.. Nåårh nej, jeg har 2 timers transport frem og 2 timer tilbage - men jeg brokker mig ikke. Jeg har et arbejde. Godt nok mister jeg tid sammen med mine børn, men jeg kan ærligt sige til dem hver dag, at mor skal på arbejde, og det er derfor jeg ikke kan aflevere og hente dem i børnehave/vuggestue.

Et ekstra indslag til denne debat - husk at vi er nogle fra "En blok på bistand" som har et fuldtidsarbejde  

Ja ja jeg har aldrig været god til navne og ja adresse har ikke noget med at gøre mhs til arbejdsmoral. Jeg bor i et såkaldt "bedre område" i Herning.  Og jeg har da genboer der går og hygger sig på offentlig forsørgelse imens de griner af os drr står op hver dag og arbejder.  De mener så selv de er bedre end andre på offentlig forsørgelse fordi de jo ikke er på kh men på dagpenge.  

Anmeld

29. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Carina:-) skriver:

Ja ja jeg har aldrig været god til navne og ja adresse har ikke noget med at gøre mhs til arbejdsmoral. Jeg bor i et såkaldt "bedre område" i Herning.  Og jeg har da genboer der går og hygger sig på offentlig forsørgelse imens de griner af os drr står op hver dag og arbejder.  De mener så selv de er bedre end andre på offentlig forsørgelse fordi de jo ikke er på kh men på dagpenge.  

Dagpenge er bedre end KH da man skal arbejde for sin dagpengeret....

Hvis man endelig skal dømme, så døm kun de personer som har været på kontanthjælp i mange år, og ingen intentioner har om at finde sig et job.

Der findes mange danskere som har mistet deres job under krisen og derfor er havnet på dagpenge og derefter KH, som ville give dere højre arm for et arbejde, men halleluljs for dømme attituden

Anmeld

29. november 2014

Mom skriver:

Dagpenge er bedre end KH da man skal arbejde for sin dagpengeret....

Hvis man endelig skal dømme, så døm kun de personer som har været på kontanthjælp i mange år, og ingen intentioner har om at finde sig et job.

Der findes mange danskere som har mistet deres job under krisen og derfor er havnet på dagpenge og derefter KH, som ville give dere højre arm for et arbejde, men halleluljs for dømme attituden

Du har godt set at vi diskuterer et program der hedder "blok på bistand"

Og jeg synes ikke at man er mere berettiget end andre til at gå på offentlig forsørgelse - det er ligegyldigt om det hedder kh eller dp - det kommer fra samme kasse -nemlig den kasse som skal understøtte hele velfærden.

Og jeg har genboer som synes de har betydeligt mere ret til at gå hjemme "Fordi de har jo betalt til det" Herregud som om de 400 kr pr måned dækker noget som helst og så er de endda fradragsberettiget.

Fint nok at du synes noget andet - forskellige meninger skal der nemlig være plads til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.