Indslag nummer 2 i rækken var ikke meget mere opløftende må man sige... Men her får man virkelig et kontant indblik i social arv må man sige! Hold da op... Sørgeligt
Jeg fik lidt ondt af Patrick var det vist han hed...Bare det at hans lade mor ligger på sofaen og udbryder ...G et eller andet by navn - hvad i alverden skal du dog der???- Istedet for at lykkeønske ham med en mulig elevplads.
Men mine fordomme om de andre blev bare bekræftet - familien med nummer 3 på vej hylede stadig om at de ikke har råd til husleje osv samtidig med at deres børn render rundt i småfolk tøj -
Anita med hendes " vi har 60 kr pr dag" Jaaa + de minimum 40 kr du bruger på smøger pr dag -
Og hold op staten poster penge i de mennesker -
Anita får en coach fordi hun har rod i hendes økonomi.
Patrick får 37.000 til tandlæge
Familien får betalt deres regning til boligselskabet så de kan få ny bolig og bliver lige genhuset i en campinghytte indtil de får en lejlighed.
Det er vanvittige summer der fiser lige ud af statskassen - og så fjerner regeringen lige gf ( at det så næppe reelt sker efter valget er jo en anden snak) ..og før det loft over børnepengene-
Ja lad os da endelig kaste flere penge i grams ...
Så de samfundsgrupper der i forvejen koster milliarder lige kan få et par børn mere samfundet kan give livslang forsørgelse- ...
Det er vist ikke lige det vi har brug for i DK
Ja er hård ,men det er sgu frustrende at se på de enorme omkostninger det har - og så at tænke på at vores børn knap kan blive passet - at jeg på trods af jeg bruger 8000 af surt tjente skatte kr på middelmådig pasning så ved jeg at jeg på trods af de ret mange penge at stadig får mit barn ikke det bedste og heller ikke det næstbedste -men kun det der beviljes i en stresset hverdag
- ikke fordi personalet er dårligt,men fordi der er sparet så voldsomt at de ikke har en chance for at give hvert enkelt barn det ,det har brug for
-At min farmor på 90 sidder og "rådner" på et plejehjem hvor hun må sidde og vente på at der kommer nogen der har tid når hun skal på toilet/ bad eller bare hjælpes i seng
-Og igen ikke fordi der ikke er vilje ved personalet ,men de løber livet af sig i forsøg på at nå det pr mand man før var min 3 til -
Og så bruges der milliarder fordi folk bare kan læne sig tilbage og tage fra det store ta selv bord-For fred være med de får kh -
det er reelt ikke det der slår bunden ud af vores velfærd- det er alle tillægene,alt det ekstra og alt det sociale bedrageri -
det er det der smadrer alt det vores bedsteforældre byggede op til os ,og som vores børn skal overtage.