Det et meget sørgelige tilstande hvis man (ved godt at for nogen er det en nødvendighed) kan gå og krydre røv og bare få og få og få.. Min søster var altid så flabet og sige at det er fryd at jeg ikke får mere, og at hun får det samme for at sidde derhjemme og ryge smøger i lange baner, drikke øl på daglig basis og hvad der dertil hører - måtte simpelthen cutte hende, da vores holdninger og meninger altid kom i kambolage med hinanden.. Har arbejdet siden det var lovligt som 13 årig og har altid sat en ære i at tjene mine egne penge - det er jeg simpelthen opdraget til! Vandt jeg i Lotto skulle jeg såmænd nok sige mit ellers så utaknemmelige job op (for ja, det er sgu et utaknemmeligt job 80% af tiden)..
Bliver sgu så bitter når folk man kender, og som ytrer deres mening om snyltning af systemet ligger billeder op på fb af rejser,Lalandia ture osv, når vi herhjemme skal vende hver en krone for at komme en tur i tivoli - det gør mig så harm!
Og igen, dette er ikke en kritik af folk der berettiget er i systemet - for det har jeg al forståelse for..
Mig og manden lavede for sjov et regnestykke for hvad der ville ske hvis vi "flyttede fra hinanden" begge var på KH med diverse tilskud, fradrag pga børnebidrag osv, og vi ville få 500 kr mindre end hvad vi har udbetalt nu.. Det er sgu da forkert skruet sammen så!
Anmeld