Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2014

Carina:-)

Synes det er besynderligt at de mennekser der mener de får for lidt og ikke kan klare sig står og kæderyger og smser på iphone imens de hyler over at de har det hårdt- 

Var der nogen der sagde prioteringer ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

Nystart

Carina:-) skriver:

Synes det er besynderligt at de mennekser der mener de får for lidt og ikke kan klare sig står og kæderyger og smser på iphone imens de hyler over at de har det hårdt- 

ENIG...

og så oveni tit søger og får julehjælp hvor nogle andre ikke får som VIRKELIG har brug for det...

Anmeld

20. november 2014

anynom

Mom skriver:

Nu spørger jeg dumt, men hvor er det man "kun" får 15.000 kr udbetalt for et 37 timers job?

Jeg har selvvalgt at arbejde 32 timer, og jeg får mere! Er det i butik at lønningerne er så lave?

Da jeg arbejdede 37 timer/ugentligt ufaglært i butik fik jeg 17.200 FØR skat, 11.500 udbetalt. Selv dagpengesatsen er højere  

Anmeld

20. november 2014

Soffy27

Det et meget sørgelige tilstande hvis man (ved godt at for nogen er det en nødvendighed) kan gå og krydre røv og bare få og få og få.. Min søster var altid så flabet og sige at det er fryd at jeg ikke får mere, og at hun får det samme for at sidde derhjemme og ryge smøger i lange baner, drikke øl på daglig basis og hvad der dertil hører - måtte simpelthen cutte hende, da vores holdninger og meninger altid kom i kambolage med hinanden.. Har arbejdet siden det var lovligt som 13 årig og har altid sat en ære i at tjene mine egne penge - det er jeg simpelthen opdraget til! Vandt jeg i Lotto skulle jeg såmænd nok sige mit ellers så utaknemmelige job op (for ja, det er sgu et utaknemmeligt job 80% af tiden).. 

Bliver sgu så bitter når folk man kender, og som ytrer deres mening om snyltning af systemet ligger billeder op på fb af rejser,Lalandia ture osv, når vi herhjemme skal vende hver en krone for at komme en tur i tivoli - det gør mig så harm! 

Og igen, dette er ikke en kritik af folk der berettiget er i systemet - for det har jeg al forståelse for.. 

Mig og manden lavede for sjov et regnestykke for hvad der ville ske hvis vi "flyttede fra hinanden" begge var på KH med diverse tilskud, fradrag pga børnebidrag osv, og vi ville få 500 kr mindre end hvad vi har udbetalt nu.. Det er sgu da forkert skruet sammen så! 

Anmeld

20. november 2014

flowerpot3

Nu spørger jeg dumt, men hvor er det man "kun" får 15.000 kr udbetalt for et 37 timers job?

Jeg har selvvalgt at arbejde 32 timer, og jeg får mere! Er det i butik at lønningerne er så lave?

Jeg er uddannet sygeplejerske og fik ca 15-16000 kr udbetalt (grundlønnen ligger på ca 21800 kr) for 37 timer/uge. Efter vi købte hus blev det udbetalte beløb ca 1000-1500 kr højere pga renteudgifterne. Nu er jeg gået på 32 timer og så er det udbetalte beløb reduceret tilsvarende.

Anmeld

20. november 2014

Carina:-)

Men hold kæft hvor har jeg ondt af sådan nogle menneskers børn Og så sætter de flere børn i verden når de ikke engang kan forsørge dem de har- for pokker det er trist 

Anmeld

20. november 2014

Mettefpigen

Mor11 skriver:

True, til gengæld har man ofte brug for nogen andre ting i hverdagen når man er i arbejde. Fx en bil eller udgifter til daglig offentlig transport. Fagforening og a-kasse. Ting man måske godt kunne skære væk hvis man var hjemme på en kh de par ting er godt 2000kr i mit budget  

Det kommer an på hvor langt man bor fra hvor man arbejder, ellers er der cykel... Men normalt når man er på KH så kommer man ud og skal prøve en masse forskelligt, så er man altså ikk hjemme hver dag... Da jeg var på KH var jeg både ude og arbejde forskellige steder og i skole... Der brugte jeg altså også 400 kr på transport...

Anmeld

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mettefpigen skriver:

Det kommer an på hvor langt man bor fra hvor man arbejder, ellers er der cykel... Men normalt når man er på KH så kommer man ud og skal prøve en masse forskelligt, så er man altså ikk hjemme hver dag... Da jeg var på KH var jeg både ude og arbejde forskellige steder og i skole... Der brugte jeg altså også 400 kr på transport...

400 kr på transport er altså ikke særlig meget i min verden.  Herhjemme bruger vi 2000-2500 kr på diesel hver månede, og vi har brug for bilen da min mand skal fragte dele fra Sjælland til Jylland et par gange om måneden. Tror ikke engang jeg ku køre bus til og fra arbejde for 400 kr pr mdr.

Anmeld

20. november 2014

Nystart

synes os 400 lyder af lidt.. det er det jeg bruger pr måned.. ud af en su på 5300 kr....

og kæresten bruger et par tusind...(så tænker man jamen i er to og han fårløn.. ja men det en del mindre end folk på kh får)

Anmeld

20. november 2014

Mor til Ella

Carina:-) skriver:

Og særligt da når man fylder sin søn med lort ved at sige man ikke kan betale hans skole foto

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.