Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2014

serinasmor

Mor11 skriver:

Men en enlig lønmodtager, ville jo også stå med alle udgifter selv. Plus et 37timers job..

Hvis jeg røg på dagpenge ville beløbet kun hedde 11000.. Så ville man få mere på kh? Det er jo langt ude hvis en a-kasse ikke længere kan betale sig at have. 

Synes ikke det er i orden at differencen mellem at være i job eller ej, er så lille. 

hvis du får udbetalt 15.000 og er enlig forsørger og bor til  leje har du jo samme mulighed for at søge boligsikring og få friplads i institution ... dermed stiger din samlede indkomst som den er opgjort i programmet en hel del ver kh niveau

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Nu spørger jeg dumt, men hvor er det man "kun" får 15.000 kr udbetalt for et 37 timers job?

Jeg har selvvalgt at arbejde 32 timer, og jeg får mere! Er det i butik at lønningerne er så lave?

Anmeld

20. november 2014

Nystart

Mom skriver:

Nu spørger jeg dumt, men hvor er det man "kun" får 15.000 kr udbetalt for et 37 timers job?

Jeg har selvvalgt at arbejde 32 timer, og jeg får mere! Er det i butik at lønningerne er så lave?

Jeg fik også mindre udbetalt da jeg arbejdede... Godt som ufaglært...

Pleje

Butik

Fabrik...

Der var jeg sjælden over det 12 med et relativt stort fradrag....

Jeg har altid fået mere udbetalt på dp og kh... + friplads og boligstøtte er noget højere som enlig på kh end på dp eller i arbejde... 

Jegvharalti

Anmeld

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Nystart skriver:

Jeg fik også mindre udbetalt da jeg arbejdede... Godt som ufaglært...

Pleje

Butik

Fabrik...

Der var jeg sjælden over det 12 med et relativt stort fradrag....

Jeg har altid fået mere udbetalt på dp og kh... + friplads og boligstøtte er noget højere som enlig på kh end på dp eller i arbejde... 

Jegvharalti

Det er jeg faktisk lidt rystet over.... Enten så er lønningerne for lave, eller også er støtten måske for stor, det kan jeg ik rigtigt beslutte mig, omvendt så er en enlig jo alene med udgifterne, mja den er svær.

Er bare rystet, jeg har kun fået 15.000 udbetalt de allerførste år, lige efter jeg blev udlært.

Og ja selvfølgelig skal der være forskel på faglært og ufaglært, arghh svært dilemma....

Anmeld

20. november 2014

Soffy27

Blandt andet i ældreplejen.. Er faglært sosu-hjælper og har "kun" 15000-16000 udbetal

t for 37 timer og det er med arbejde hver anden weekend også.. Så nogen gange føler man sig liiidt røv rendt da det er et kæmpe ansvar vi står med - men har selv valgt dette erhverv frem for et det giver kassen, da det for mig betyder meget at have et arbejde jeg kan lide.. 

Anmeld

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Soffy27 skriver:

Blandt andet i ældreplejen.. Er faglært sosu-hjælper og har "kun" 15000-16000 udbetal

t for 37 timer og det er med arbejde hver anden weekend også.. Så nogen gange føler man sig liiidt røv rendt da det er et kæmpe ansvar vi står med - men har selv valgt dette erhverv frem for et det giver kassen, da det for mig betyder meget at have et arbejde jeg kan lide.. 

Det er meget prisværdigt at finde et arbejde man elsker uanset lønnen. Jeg er også så privilligeret at jeg elsker mit job

Anmeld

20. november 2014

Nadia&Daniel

Mom skriver:

Butik - faglært. Jeg har fuldtid - og jeg får 13500.- udbetalt.

Anmeld

20. november 2014

hesøth

Lad nu være med at sammenlign nettolønninger - der kan være 100 ting, der spiller ind.

For hvis det er pga gammel skat eller indeholdt gæld, at en nettolønning er lav, ja så er det jo ikke "synd". Eller omvendt hvis man har høje renteudgifter, så kan ens høje fradrag også give et skævt billede udtrykt i nettoløn.

Sammenlign før SKAT. Så giver det mening for alle

Anmeld

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
hesøth skriver:

Lad nu være med at sammenlign nettolønninger - der kan være 100 ting, der spiller ind.

For hvis det er pga gammel skat eller indeholdt gæld, at en nettolønning er lav, ja så er det jo ikke "synd". Eller omvendt hvis man har høje renteudgifter, så kan ens høje fradrag også give et skævt billede udtrykt i nettoløn.

Sammenlign før SKAT. Så giver det mening for alle

Det giver da i den grad mening at samligne det folk reelt har at leve for

Anmeld

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Nadia&Daniel skriver:

Butik - faglært. Jeg har fuldtid - og jeg får 13500.- udbetalt.

Jeg er oprigtig talt lidt chokeret , det er dælme ikke meget, for at knokle..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.