Blok på bistand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2014

hesøth

Mom skriver:

Det giver da i den grad mening at samligne det folk reelt har at leve for

Da ikke når der diskuteres om lønningerne er for lave i forhold til kontanthjælp mv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

Soffy27

hesøth skriver:

Lad nu være med at sammenlign nettolønninger - der kan være 100 ting, der spiller ind.

For hvis det er pga gammel skat eller indeholdt gæld, at en nettolønning er lav, ja så er det jo ikke "synd". Eller omvendt hvis man har høje renteudgifter, så kan ens høje fradrag også give et skævt billede udtrykt i nettoløn.

Sammenlign før SKAT. Så giver det mening for alle

Det har du ret i.. Grunden til at jeg skrev min udbetalte løn er fordi at det er ligetil - jeg har ingen gæld og derfor et ganske alm. Fradrag på 4-5000 kr.. Men brutto tjener jeg 22.000 kr ca. 

Hvis jeg var på KH og enlig så ville jeg ca have det samme udbetalt i det store billede med boligsikring, forhøjet børneydelse og friplads til ungerne.. Det er fair i de tilfælde at det er syge eller på anden måde svækkede mennesker der ikke kan arbejde, men når man nu kender nogen der simpelthen bruger KH som bevidst og selvvalgt indkom

stkilde, så kan man godt føle sig lidt til grin.. Men det er heldigvis et fåtal går jeg ud fra  

Anmeld

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
hesøth skriver:

Da ikke når der diskuteres om lønningerne er for lave i forhold til kontanthjælp mv...

Da det lige netop er det udbetalte der skal få tingene til at løbe rundt, giver det fin mening.

Det kan næppe komme bag på nogle, at løningerne i butik og som ufaglært erforholdsvis lave, men det kom bag på mig, hvor lidt de reelt har ud af deres løn, altså de penge som de rent faktisk kan mærke her og nu.

Hvis man endelig skal sammenligne ordentlig, så skal man sammenligne løn inkl. pension, men det var ikke det debatten gik på, debatten gik på UDBETALT, og så er det, det jeg foholder mig til

Anmeld

20. november 2014

Soffy27

Nadia&Daniel skriver:

Butik - faglært. Jeg har fuldtid - og jeg får 13500.- udbetalt.

Holy Sh*t .. Du skal da til chefen og snakke løn lyder det som om.. 13500 er godt nok ikke meget for en 37-timers stilling - med mindre der bliver trukket til en gigantisk pensionsopsparing 

Anmeld

20. november 2014

Sajida2006

puuuha så det også og var i chok da hun sagde hun ikke kunne få det til at løbe rundt  

man må have en del gæld og en del løse ender her og der hvis man ikke kan få det til at køre rundt med det beløb, og igen som en anden skrev så handler det i sidste ende om prioriteringer, man kunne jo droppe cigaretterne, den daglige 2 ltr cola, det at spise ude osv... det er blevet dyrt at tage ud og hygge sig, en tur på baresso kan jo urtigt løbe op i 100 kr feks. pr mand hvis man skal have lidt godt til sidebenene også  jeg tror mange af dem simpelthen har opgivet på forhånd fordi det er nemmere at læne sig tilbage og sige nåh jamen jeg kan desværre ikke finde arbejde så nu må jeg jo bare komme på KH. og det kan i den grad svare sig hvis man er enlig. har en veninde der en overgang fik KH mellem endt udd og job, og inden hun fik fast job fortalte hun at hun aldrig havde levet så godt som da hun i et par mdr fik udbetalt KH fordi man som enlig for så mange ydelser... 

Anmeld

20. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu spørger jeg dumt, men hvor er det man "kun" får 15.000 kr udbetalt for et 37 timers job?

Jeg har selvvalgt at arbejde 32 timer, og jeg får mere! Er det i butik at lønningerne er så lave?

Faglært maler på alm timeløn. 

Anmeld

20. november 2014

hesøth

Soffy27 skriver:

Det har du ret i.. Grunden til at jeg skrev min udbetalte løn er fordi at det er ligetil - jeg har ingen gæld og derfor et ganske alm. Fradrag på 4-5000 kr.. Men brutto tjener jeg 22.000 kr ca. 

Hvis jeg var på KH og enlig så ville jeg ca have det samme udbetalt i det store billede med boligsikring, forhøjet børneydelse og friplads til ungerne.. Det er fair i de tilfælde at det er syge eller på anden måde svækkede mennesker der ikke kan arbejde, men når man nu kender nogen der simpelthen bruger KH som bevidst og selvvalgt indkom

stkilde, så kan man godt føle sig lidt til grin.. Men det er heldigvis et fåtal går jeg ud fra  

Nemlig det er helt vildt...... og endnu mere vildt at sådan en som Anita i det program brokker sig over at have så få penge, mens hun skyder skylden på alle de "rige" - hvem de jo så end er, når mange helt almindelige arbejdende danskere ikke har flere penge end hun har....Øv!

Det gør i hvert fald ikke billedet at kontanthjælpsmodtagere mere positivt - selvom jeg også håber, de kun er de færreste, der rent faktisk er repræsenteret her.

Anmeld

20. november 2014

L-Mortil3

Altså, nu arbejder jeg på et bosted for fysisk og psykisk handicappede, og min brutto løn er kun 21000 kr selvom jeg er ass. Heldigvis er jeg medicinansvarlig, vejleder, og it ansvarlig, så jeg får funktionærløn oven i, det gør de andre ikke  så jeg vil sige de fleste hjælpere og assistenter  har 16000 og derunder udbetalt ....

jeg må indrømme jeg også blev meget forarget over paret, hvor hun var på KH siden hun var 18, hvorfor blive ved med at få børn når man ikke hat råd til dem!??? Hvad er det for et liv de tilbyder dem? At flytte fra seng til seng hver dag? Jeg er DYBT chokeret !!!

Anmeld

20. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
serinasmor skriver:

hvis du får udbetalt 15.000 og er enlig forsørger og bor til  leje har du jo samme mulighed for at søge boligsikring og få friplads i institution ... dermed stiger din samlede indkomst som den er opgjort i programmet en hel del ver kh niveau

True, til gengæld har man ofte brug for nogen andre ting i hverdagen når man er i arbejde. Fx en bil eller udgifter til daglig offentlig transport. Fagforening og a-kasse. Ting man måske godt kunne skære væk hvis man var hjemme på en kh de par ting er godt 2000kr i mit budget  

Anmeld

20. november 2014

Carina:-)

Soffy27 skriver:

Det er ikke en fåtal der ser det som en levevej at blive forsørget af staten. Det er ret mange der har set "lyset" i at nyde uden at yde-

Men jeg sætter en ære i at forsørge mig selv,og er stolt af at jeg har klaret  mig selv siden jeg var 17.

Offentlig forsørgelse burde kun være for dem der ikke kan ,og ikke til dem der ikke vil - men det er en længere og anden diskution

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.