mor:) skriver:
Kan du forbinde det du ser i praktikkerne med teori? Ikke de eksempler der er i bøgerne eller de eksempler du så ofte før har søgt og fået herinde.
Jeg husker dine tråde hvor du ganske enkelt hverken forstod anerkendelse eller noget som helst andet og konstant søgte eksempler på specifikt klubbørn. Så hvis jeg var dig ville jeg læse nogle teorier hvor jeg SELV skal reflektere over dem i praksis
Uddyb ?
Det kan jeg godt fra bøgerne og det er tit og ofte jeg har kigget i bøgerne.
Uddrag fra min logbog
I dag på (klubben)har jeg observeret et inklusionsproces i praksis fra personale. Det foregik sådan, at jeg ser L og F som skriver sig på opslagstavlen. De skal til at spille Halo 4 og de går ind og sætter sig. Men så kommer A ind som ryster lidt og virker rastløs, han bryder ind med det samme og siger til J(pæd.): ”Jeg vil gerne være med på Halo 4, men jeg er bange for at spørge”. J.(pæd.) siger: ”Så kan vi sammen gå derind og spørge”. ”Skal vi det? ”A svarer med at nikke. J(pæd.) går med A ind og får A inkluderet i et fællesskab med de andre to. Jeg ser at pædagogen er spørgende overfor de andre to børn om A, kan være med og vise sine evner i Halo 4, og jeg undrer mig, at J(pæd.) er meget rolig i sin stemme, og dermed får J(pæd.) en meget utålmodig ivrig A inkluderet, sammen med de andre to børn. Jeg observere, at der et godt bånd mellem pædagog og barn relation, men jeg kunne forstå at det er hans måde at inkludere A på, i denne situation og det gik rigtig stærkt. A fik en succes oplevelse og gode råd om, at han bare skulle spørge næste gang, så han er også blevet guidet i det. Jeg undrede mig over, hvorfor han var i øjenhøjde, det virkede som om øjenkontakt er meget vigtigt for børn og han virkede meget motiverende overfor A. Jeg tænker, at jeg har lært noget og jeg kunne godt bruge samme metode, hvis jeg kommer i lignende situation, for jeg kan se, at A blev inkluderet og det skabte et børnefællesskab, som gjorde at ivrige A kom i betydning for både L og F.
Anmeld