forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Ja, selvfølgelig er det der til at hjælpe os, men ikke til at finde alle svar, tænk på alle dem der er blevet uddannet uden internet... Du kan også finde artikler andre steder, end nettet. Jeg tror du skal holde en lille pause fra nettet. Komme ud i verden og opleve den..

Ja tag en tur ud og skriv ned hvad du oplever, tag en kammerat med ud, hvor i begge skriver ned, og så sammenlign og se om der er stor forskel på hvordan I ser og oplever ting.

Hvis I oplever en situation, snak om hvordan I ville reagere, håndtere den.

Ja, find dig selv, hvem er du? Hvad vil du gerne være? Hvad vil du gøre med din fremtid?
Vil du arbejde i en klub? Vil du arbejde med unge, børn.. ??

Er du den teoriske mand, eller den kreative?

Jeg selv er som sagt ikke uddannet, har ikke læst mange bøger(en eller to) men alligevel er jeg en god børnepasser, og bliver altid mødt med positive kommentarer(en dårlig og ingen andre kunne forstå den). Jeg er god til hvad jeg gør, men ikke på grund af bøger, men fordi jeg lærer nye ting hele tiden og det gør mig bedre til det jeg gør. Men jeg er den kreative, aktive, ikke den boglig eller teorisk.

Ja, det vil jeg gøre.

Ok, god idé.

Jeg er rixer og jeg vil gerne være pædagog og jeg vil i hvert fald have denne uddannelse, nu jeg virkelig har kæmpet for det. (Jeg ved godt at jeg skal gøre det uden for nettet) Ja, jeg vil arbejde i en klub og med unge børn.

Jeg er den teoretiske desværre, men jeg vil gerne være praksis dygtig, for jeg tror det er det vigtigste og kunne forsvare pædagogfagligt.

Nye ting du lære, gør dig bedre til det du gør ?

Jeg har da også været meget aktiv der hvor jeg var ude..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

TNBC

Rixer skriver:

Det behøver jeg jo ikke.

Hvad skulle jeg ellers undre mig over i situationen ? (hvorfor de netop spiller det spil der ) 

Jeg ved godt at pædagoger ikke tænker i teorier hver gang de håndterer en situation.

Jeg er enig, med det sidste du skriver.

Hvad behøver du ikke?

Tænke eller at det her fag falder naturligt for dig?

Hvorfor undre du dig over hvilket de spil de spiller?
Skal du undre dig over noget i ALLE situationer? Nej..

Men du finder jo en teori hele tiden.. og det skal du lade vær med.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Du lære barnet at kende, hvis barnet vil lære dig at kende. Du behøver ikke have en relation til dem, du kan ikke have en relation til alle børnene i klubben, men derfor kan du godt kende dem. Snakke med dem, hvis der sker noget.

Nej, du spørg ikke, for der er stor chance for at de så bare siger; Jamen det er for sjov, og lige så snart du er væk, fortsætter de og du kende ende med et barn der kommer alvorligt til skade. Man kan som regel se om det er for sjov eller alvorligt, og det skal man gerne kunne se, så man ved hvornår man skal afbryde det.

Og hvad hvis barnet siger; jeg er ligeglad, du bestemmer ikke over mig. eller bare slår igen. Nu tænker jeg på et barn mellem 10 og 13år.

Erfaren, på hvilken måde?

Svar?? hvad mener du?

Nej, det er jo ikke det jeg skrev. Nogen børn kan man have en relation til og andre kan man ikke..

Den har jeg prøvet i en børnehave hvor jeg blev nød til at stoppe det. Hvor jeg snakkede med dem om det. Uden at beskylde nogen for noget, men at det ikke var med vilje, det der var sket. Ellers såsom mange andre pædagoger gør.

Jo, de har altid fået at vide, det er de voksne der bestemmer.

jamen jeg har været i 4 klubber og 3 børnehaver både indenfor og udenfor seminariet.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Hvad behøver du ikke?

Tænke eller at det her fag falder naturligt for dig?

Hvorfor undre du dig over hvilket de spil de spiller?
Skal du undre dig over noget i ALLE situationer? Nej..

Men du finder jo en teori hele tiden.. og det skal du lade vær med.

Ud i verden og oplev den.

Hvad mener man så med at du skal undre dig som blev tidligere skrevet herinde..

Jeg lover det stopper lige på stedet.

Anmeld

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Det behøver jeg jo ikke.

Hvad skulle jeg ellers undre mig over i situationen ? (hvorfor de netop spiller det spil der ) 

Jeg ved godt at pædagoger ikke tænker i teorier hver gang de håndterer en situation.

Jeg er enig, med det sidste du skriver.

Det er jo slet ikke sikkert at der er noget at undre sig over i den situation jeg ville ikke undre mig over noget i hvertfald. 

Du skal jo kun undre dig hvis der er noget du ikke forstår. Fx hvis en pædagog håndterer en situation anderledes end hvad du umiddelbart  ville have gjort. Så kan du spørge hvorfor han/hun gjorde som hun gjorde. Uden at være anklagende selfølgelig.  

men at pædagogen går ned i øjenhøjde med et barn er vel ikke noget at undre sig over?  

Anmeld

30. oktober 2014

TNBC

Rixer skriver:

Ja, det vil jeg gøre.

Ok, god idé.

Jeg er rixer og jeg vil gerne være pædagog og jeg vil i hvert fald have denne uddannelse, nu jeg virkelig har kæmpet for det. (Jeg ved godt at jeg skal gøre det uden for nettet) Ja, jeg vil arbejde i en klub og med unge børn.

Jeg er den teoretiske desværre, men jeg vil gerne være praksis dygtig, for jeg tror det er det vigtigste og kunne forsvare pædagogfagligt.

Nye ting du lære, gør dig bedre til det du gør ?

Jeg har da også været meget aktiv der hvor jeg var ude..

Selvom at man virkelig har kæmpet for den, kan man jo godt ændre mening, finde ud af at det ikke er det rette valg, men hvis du virkelig vil det her, er du nød til at lære at det er ok at begå fejl, at det ikke altid er andres skyld, at du skal kigge på dig selv, og tænke, gjorde jeg noget forkert, hvordan kunne jeg gjort det anderledes?

Det vigtigste er at være sig selv, men også at man skal kunne være blandt andre mennesker, uden at være en belastning

Ja, det gør det. Jeg lære nye ting, og ved at jeg kan reagere på en anden måde, hvis det sker igen.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Det er jo slet ikke sikkert at der er noget at undre sig over i den situation jeg ville ikke undre mig over noget i hvertfald. 

Du skal jo kun undre dig hvis der er noget du ikke forstår. Fx hvis en pædagog håndterer en situation anderledes end hvad du umiddelbart  ville have gjort. Så kan du spørge hvorfor han/hun gjorde som hun gjorde. Uden at være anklagende selfølgelig.  

men at pædagogen går ned i øjenhøjde med et barn er vel ikke noget at undre sig over?  

Nej, det falder også mig i naturlig hænder, tænker jeg. Måske måden pædagogen gjorde det på, sådan anerkendende vinkel, for der er forskel på ham også en anden pædagog, men det er en anden side af sagen.

Anmeld

30. oktober 2014

TNBC

Rixer skriver:

Ud i verden og oplev den.

Hvad mener man så med at du skal undre dig som blev tidligere skrevet herinde..

Jeg lover det stopper lige på stedet.

At du skal undre dig, hvis der er noget du ikke forstår?
En pædagog håndtere en situation på en måde, du ikke ville/eller slet ikke kan forstå hvorfor han/hun gjorde på den måde?

Du skal ikke undre dig over ting, du allerede ved. Ting du ikke forstår.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Selvom at man virkelig har kæmpet for den, kan man jo godt ændre mening, finde ud af at det ikke er det rette valg, men hvis du virkelig vil det her, er du nød til at lære at det er ok at begå fejl, at det ikke altid er andres skyld, at du skal kigge på dig selv, og tænke, gjorde jeg noget forkert, hvordan kunne jeg gjort det anderledes?

Det vigtigste er at være sig selv, men også at man skal kunne være blandt andre mennesker, uden at være en belastning

Ja, det gør det. Jeg lære nye ting, og ved at jeg kan reagere på en anden måde, hvis det sker igen.

Jeg vil virkelig gerne det her og det her har siden gymnasiet været en drøm for mig, helt ærligt og jeg ved godt at jeg er for teoretisk dygtig. Jeg tager jeres råd til mig.

Det er ok at begå fejl, men jeg har jo som mange andre har skrevet herinde begået ALT FOR MANGE FEJL. Både faglige og sociale, måske har jeg indlæringsvanskeligheder, at jeg ikke har forstået det rigtigt. Jeg går til coach i disse dage.

Fremover vil jeg kigge på mig selv og tænke hvad jeg gjorde forkert, hvordan kunne jeg gør det anderledes, men det her gælder vel også i logbogen når jeg starter i min nye praktik.

Ja, meget enig med dig i det.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

At du skal undre dig, hvis der er noget du ikke forstår?
En pædagog håndtere en situation på en måde, du ikke ville/eller slet ikke kan forstå hvorfor han/hun gjorde på den måde?

Du skal ikke undre dig over ting, du allerede ved. Ting du ikke forstår.

f.eks.

Jeg forstår ikke hvorfor du tog tiden fra Kasper

Jeg forstår ikke hvorfor du blev så vred på Erik

Så jeg skal ikke undre mig over hvis jeg har læringsmål om inkluderende pædagogik i klubben f.eks.

Vent det her forstår jeg ikke..

Skal man ikke undre sig, når man har læringsmål ?? eller er det to forskellige ting. Det er da læringsmål man arbejder med som skrives i logbogen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.