forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Det giver jo ingen mening.

Hvorfor står du så ved keglen? Der hvor de skal løbe?? En dommer skal slet ikke være inde på banen.

Det spillede vi med.

men det er lige meget nu jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Nej men så siger du; Ejj det var ærgeligt(eller noget andet), og så er den ikke længere. Du begynder ikke at diskutere det, du acceptere det der bliver sagt, og er et godt forbillede for børnene.

jeg synes du laver store problemer uden at meget små ting.

Der har du fat i noget. Måske er der flere problemer med mig. Gør små ting til store ting.

Anmeld

30. oktober 2014

TNBC

Rixer skriver:

Det spillede vi med.

men det er lige meget nu jo.

Ja whatever.

Det er ikke altid let at finde ud af hvad du vil og hvad du ikke vil med den her indlæg.

Men næste gang, lad vær med at diskutere små ting, som er lígegyldige foran børnene. For de kopiere SÅ meget af hvad man gør og siger, og hvis de så gør hvad du gjorde, har du et problem, når de siger at det må de ikke, fordi du jo præcis har gjort det samme.

Det er fint nok at læse teorier og masser af bøgerne, men man skal ikke læse en bog for at lære et barn at kende, man skal kunne læse barnet.

Det er vigtigt at gå ned på barnets level(øjenhøjde), være obs på hvilken stemme man bruger, og hvor imødekommende man er, hvordan man forklarer tingene.

Og jeg spørg dig igen, for tror stadigvæk ikke jeg har fået svar på det. Har du erfaring med børn/unge, før du startede uddannelse?

Hvor gammel er du og hvad køn er du?? (Virker ikke rigtig som om du vil svare på det). Men det kan også hjælpe os lidt.

Anmeld

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Jeg måtte jo ingen gang sige pokkers.

Som jeg skrev "så griner man og siger ej pokkers også" du ved, med et smil i ansigtet samtidig. Dét havde du højst sandsynligt ikke hørt noget for, og ellers er der jo andre formuleringer . "Det var ærgerligt" - og så videre.

pointen er ikke ordvalget men det faktum at sådan en situation slet ikke burde give anledning til diskusion når man er professionel og på arbrjde! I det her tilfælde handler jobbet om at lave noget sjovt med ungerne og skabe god stemning, så er det fuldstændig underordnet hvem der har "ret" i om du overtrådte eller ej. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Som jeg skrev "så griner man og siger ej pokkers også" du ved, med et smil i ansigtet samtidig. Dét havde du højst sandsynligt ikke hørt noget for, og ellers er der jo andre formuleringer . "Det var ærgerligt" - og så videre.

pointen er ikke ordvalget men det faktum at sådan en situation slet ikke burde give anledning til diskusion når man er professionel og på arbrjde! I det her tilfælde handler jobbet om at lave noget sjovt med ungerne og skabe god stemning, så er det fuldstændig underordnet hvem der har "ret" i om du overtrådte eller ej. 

Enig

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Ja whatever.

Det er ikke altid let at finde ud af hvad du vil og hvad du ikke vil med den her indlæg.

Men næste gang, lad vær med at diskutere små ting, som er lígegyldige foran børnene. For de kopiere SÅ meget af hvad man gør og siger, og hvis de så gør hvad du gjorde, har du et problem, når de siger at det må de ikke, fordi du jo præcis har gjort det samme.

Det er fint nok at læse teorier og masser af bøgerne, men man skal ikke læse en bog for at lære et barn at kende, man skal kunne læse barnet.

Det er vigtigt at gå ned på barnets level(øjenhøjde), være obs på hvilken stemme man bruger, og hvor imødekommende man er, hvordan man forklarer tingene.

Og jeg spørg dig igen, for tror stadigvæk ikke jeg har fået svar på det. Har du erfaring med børn/unge, før du startede uddannelse?

Hvor gammel er du og hvad køn er du?? (Virker ikke rigtig som om du vil svare på det). Men det kan også hjælpe os lidt.

Ja, det gør de.

Ja, det er min 3. praktik, så det har jeg ja.

Nej for at lære barnet at kende kan man starte med et hej og med smil

Min erfaring er, at det er meget vigtigt at gå i øjenhøjde. Altså jeg vil jo gerne det her og prøver og gøre alt for bestå min 3. praktik nu jeg skal starte til feb et nyt sted.

Jeg ved jeg skal tænke meget over hvad er rigtigt at gøre og hvad er forkert at gøre.

Jeg har meget erfaring med børn og unge også før jeg startede.

Jeg er 26 og mandelig pædagogstuderende.

håber det hjælper

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Jeg bruger meget blivklog.dk

Der er rigtig gode ting og redskaber man kan bruge i dagligdagen

Anmeld

30. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tror du tænker ALT for teoretisk så ting måske ikke bliver naturlig for dig. 

Så brug tiden på at være social. Læg det teoretiske på hylden. Det er altså ikke alt man kan læse sig til og især ikke når man arbejder med mennesker. 

Anmeld

30. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Rixer skriver:

F.eks. jeg lavede det her legeland i frikvarter hvor vejleder også var med vi var næsten op og diskutere. Jeg stod ved keglen til rundbold og hun mener jeg har trådt over. Gentagne gange siger jeg prøv og se her jeg står ved keglen. Men hun fik da sin vilje.

Ka virklig godt forstå ud fra det her ex at de mener at du mangler situtions fornemmelse og forståelse. Det samme gør sig gældende ud fra resten det her indlæg og dine andre indlæg.

Jeg syntes du ska lære at kigge på dine egne fejl, i stedet for at have så travlt med at gi andre skylden. 

Igen i det her ex som du beskriver handler det slet ik om hvem der fik ret osv. Det handler om at opføre sig , hvilket du tydeligvis ik har formået. 

Tænker at du må bruge de næste par mdr'er på at arbejde med dig selv. Vh stine

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Saphiira skriver:

Jeg tror du tænker ALT for teoretisk så ting måske ikke bliver naturlig for dig. 

Så brug tiden på at være social. Læg det teoretiske på hylden. Det er altså ikke alt man kan læse sig til og især ikke når man arbejder med mennesker. 

Det er rigtigt nok.

Jeg kan da bruge det jeg har fået med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.