forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.700 visninger
226 svar
158 synes godt om
27. oktober 2014

Rixer

Hey

Hvordan kan jeg blive bedre praksis.

Jeg ville lige høre jeres råd som pædagog studerende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Brug dine kollegaer og vejleder - lyt til dem. 

skriv logbog hver dag - ikke som et referat af dagens forløb, men hvor du tænker over de forskellige situationer - hvad gik godt/skidt? Hvorfor gik det godt/skidt? Hvad kunne du ellers have ageret? Tal med vejleder om de forskellige situationer. Tænk over din rolle. 

Du må tale med nogle pædagoger om hvad anerkendelse er og hvordan det kan se ud i praksis. 

Undre dig over hvad de andre gør og hvorfor de gør som de gør - men pas på det ikke bliver til angreb. 

Anmeld

27. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Brug dine kollegaer og vejleder - lyt til dem. 

skriv logbog hver dag - ikke som et referat af dagens forløb, men hvor du tænker over de forskellige situationer - hvad gik godt/skidt? Hvorfor gik det godt/skidt? Hvad kunne du ellers have ageret? Tal med vejleder om de forskellige situationer. Tænk over din rolle. 

Du må tale med nogle pædagoger om hvad anerkendelse er og hvordan det kan se ud i praksis. 

Undre dig over hvad de andre gør og hvorfor de gør som de gør - men pas på det ikke bliver til angreb. 

Det er gode råd men jeg gjorde det også men blev jo nærmest sparket ud hver gang jeg undrede mig.  Det er i forhold til læringsmål du tænker igårs? Og ikke bare en helt almindelig situation. 

Anmeld

27. oktober 2014

serinasmor

Rixer skriver:

Det er gode råd men jeg gjorde det også men blev jo nærmest sparket ud hver gang jeg undrede mig.  Det er i forhold til læringsmål du tænker igårs? Og ikke bare en helt almindelig situation. 

så må de have følt det som et angreb ... prøv at tænke tilbage ... hvordan gav du udtryk for din undren .. hvilken tone brugte du ?  henviste du til et eller andet teori ? ( husk teori og praksis ofte er lidt forskellig) 

Anmeld

27. oktober 2014

Rixer

serinasmor skriver:

så må de have følt det som et angreb ... prøv at tænke tilbage ... hvordan gav du udtryk for din undren .. hvilken tone brugte du ?  henviste du til et eller andet teori ? ( husk teori og praksis ofte er lidt forskellig) 

Jeg kan ikke vide på hvilket tidspunkt de skulle have følt det. For jeg sagde til et personalemøde at jeg vil undre mig og det er ikke for at træde nogen over fødderne og det hørte de alle sammen. Nej, jeg henviser ikke til teori. Jeg spurgte nogle kolleger at jeg synes det var en god måde og spurgte hvorfor denne måde så forklarede de bare hvad det gjorde ved barnet. 

Ikke noget negativt der 

Anmeld

27. oktober 2014

Rixer skriver:

Nej også til almindelige situationer - men nu er det ikke for at være streng, men når man ser på dine formuleringer her og din manglende forståelse for teori (f.eks. anerkendelse) så tror jeg at din undren er blevet tolket forkert fordi du måske formulerer dig uheldigt så det lyder som angreb. Hvis jeg var dig ville jeg tænke rigtig meget over: er det noget jeg kan spørge om nu eller kan det vente? Er det noget nogen kan føle sig stødt af? (Vær varsom med din formulering), er det noget jeg behøver undre mig over i åben forum eller skal jeg vente til min næste vejleder time? 

Hvordan har du det med dine klassekammerater? Hvad siger de om det hele? De kender dig - har de nogle gode råd til dig? 

Anmeld

27. oktober 2014

Rixer skriver:

Jeg kan ikke vide på hvilket tidspunkt de skulle have følt det. For jeg sagde til et personalemøde at jeg vil undre mig og det er ikke for at træde nogen over fødderne og det hørte de alle sammen. Nej, jeg henviser ikke til teori. Jeg spurgte nogle kolleger at jeg synes det var en god måde og spurgte hvorfor denne måde så forklarede de bare hvad det gjorde ved barnet. 

Ikke noget negativt der 

Men kan du ikke se det på kropssprog, mimik, stemning i rummet, deres svar til dig osv. Hvis du er helt blank på hvornår de skulle have følt det som angreb så synes jeg du skal øve dig på at blive bedre til at læse folk. 

Anmeld

27. oktober 2014

Rixer

Tro mig jeg fejler ingenting. Jeg har selv spurgt både coach og mine tidligere kammerater. Der har hellere ikke været problemer med det i de to første praktiker. Jeg er mig og jeg fortæller det på dansk og ikke et andet sprog. Jeg vil gør det bedste jeg kan. Tak for råd selvom der er 3 mdr. Til.

Anmeld

27. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Men kan du ikke se det på kropssprog, mimik, stemning i rummet, deres svar til dig osv. Hvis du er helt blank på hvornår de skulle have følt det som angreb så synes jeg du skal øve dig på at blive bedre til at læse folk. 

Hvis jeg ikke kunne se det så tror jeg hellere Ingen andre kunne.

Anmeld

27. oktober 2014

Rixer

Jeg er virkelig en stræber og jeg er dygtig nok. For nogle teorier har jeg forståelse for og andre har jeg ikke. Jeg har også læst noget klart da det jeg har læst skal jeg bare videre føre til praksis.

Se du er enig i at man skal hver gang være på vagt over hvad man spørger om 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.