forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2014

Rixer

Loa skriver:

Forventer du seriøst at vi herinde skal kunne svare dig på det???

Må jeg spørge hvor gammel du er? Og er du pige eller dreng?

Nej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2014

Rixer

Mor og meget mere skriver:

Så sort/hvidt er det jo nok ikke. Mon ikke, sandheden er et sted mellem de to yderpoler - du har grebet nogle ting forkert an og manglet situationsfornemmelse, og vejlederen har begået nogle fejl, muligvis overreageret? Du leder efter et enkelt svar, så du kan placere ansvaret ét sted, men der findes ikke et enkelt svar - noget er gået galt, og det kan både du og vejlederen forhåbentlig lære noget af. 

Som pædagog vil du også opleve, at der i samspillet mellem mennesker opstår situationer, som der ikke findes en endegyldig konklusion på. Hvis to børn eller unge ryger i en konflikt, så vil du forhåbentlig ikke mene, at ansvaret helt og holdent kan lægges ét sted. Du er nødt til at være åben overfor, at I begge har begået fejl, og din "opgave" nu er at reflektere over, hvordan DU kan undgå lignende fremover. Jeg tror faktisk, at vejlederen på samme måde lærer af det. 

Jamen samarbejdsvanskeligheder. Hun taler hvidt jeg forstår sort. Hun taler sort og jeg forstår hvidt. Rom blev ikke bygget på en dag.

Anmeld

29. oktober 2014

Rixer

Saphiira skriver:

det ved jeg godt, men det var bare formuleringen som fi det til at lyde som noget andet, synes jeg.

Så jeg ville bare være sikker på, hvad han mente....

Edit: nu fik jeg lige læst indlægget igen, og kan se det er det han mener...det er bare mig, som er fatsvag...sorry!

Jeg kan ikke være uheldig hver gang og nej du er ikke fatsvag. Du er sikkert et rigtig godt menneske er jeg sikker på som prøver ihærdigt at hjælpe mig

Anmeld

29. oktober 2014

Rixer

Jeg oprettede denne tråd for at få hjælp så jeg ikke ender ud i det samme igen. Det er derfor jeg oprettede den. Min hensigt var bare at få råd. Jeg tror også institutionen har misforstået mig, men det er lige meget nu. Måske skulle jeg lave en liste over aflægge og tillægge. Jeg har et stort spørgsmål og det er jeg ved godt når jeg læser noget litteratur/teori, så er det at konvertere det til praksis, men det er ikke lige rigtigt hver gang. Jeg er på orlov nu og det er fordi jeg havde ikke andre muligheder, da de fritstillede mig. Jeg står i en kattepine. men er det at være pædagogfaglig.

ligesom du til teori får vide at du skal stoppe for rødt, så er det jo det du gør ud i praksis, bare for at give eksempel.

Hvad gør jeg så nu ? Skal jeg læse en hel masse teorier en gang til og se på hvad de betyder men så er jeg bange for at jeg bliver for teoretisk. Min coach vurderede også at jeg var for teoretisk dygtig. Måske at jeg bare snakker for at snakke

Og hvordan kan jeg træne mig i hvad kan jeg tillade mig??

Anmeld

30. oktober 2014

Morjanne76

Spørg din coach? 

Anmeld

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Jeg oprettede denne tråd for at få hjælp så jeg ikke ender ud i det samme igen. Det er derfor jeg oprettede den. Min hensigt var bare at få råd. Jeg tror også institutionen har misforstået mig, men det er lige meget nu. Måske skulle jeg lave en liste over aflægge og tillægge. Jeg har et stort spørgsmål og det er jeg ved godt når jeg læser noget litteratur/teori, så er det at konvertere det til praksis, men det er ikke lige rigtigt hver gang. Jeg er på orlov nu og det er fordi jeg havde ikke andre muligheder, da de fritstillede mig. Jeg står i en kattepine. men er det at være pædagogfaglig.

ligesom du til teori får vide at du skal stoppe for rødt, så er det jo det du gør ud i praksis, bare for at give eksempel.

Hvad gør jeg så nu ? Skal jeg læse en hel masse teorier en gang til og se på hvad de betyder men så er jeg bange for at jeg bliver for teoretisk. Min coach vurderede også at jeg var for teoretisk dygtig. Måske at jeg bare snakker for at snakke

Og hvordan kan jeg træne mig i hvad kan jeg tillade mig??

Igen så er mit indtryk af dig at du kan gengive en masse af hvad du har læst - men det er ikke det samme som virkelig at forstå det. Så hvis du læser teori - husk at tænke hvordan du har set det i praksis, kan det overhovedet lade sig gøre i praksis? 

Anmeld

30. oktober 2014

Morjanne76

Rixer, seriøst. Du bliver ved og ved og ved. Spørg dog hovedet i stedet for halen. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Morjanne76 skriver:

Rixer, seriøst. Du bliver ved og ved og ved. Spørg dog hovedet i stedet for halen. 

Hoved ?

Uddybe? 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Igen så er mit indtryk af dig at du kan gengive en masse af hvad du har læst - men det er ikke det samme som virkelig at forstå det. Så hvis du læser teori - husk at tænke hvordan du har set det i praksis, kan det overhovedet lade sig gøre i praksis? 

Jamen hvis jeg læser i en bog om 6 - 12 årig om inklusion og der står noget om at et barn bliver holdt udenfor dvs. Ekskluderet også der i historien er en fortælling om hvordan barnet bliver inkluderet altså hvad gør pædagoger for at inkludere. F.eks. kan det være aktiviteter eller pædagogen spørger til hvad barnet godt kan lide at lave. Så kan man jo spørge på en anerkende måde.

Så er det jo prøve at gøre en indsats i forhold til virkeligheden altså i praksis. Og se på hvilke kompetencer eller muligheder opnår barnet hvilken læring opnår barnet. 

Anmeld

30. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Rixer skriver:

Jamen samarbejdsvanskeligheder. Hun taler hvidt jeg forstår sort. Hun taler sort og jeg forstår hvidt. Rom blev ikke bygget på en dag.

Jeg ska lige være med...

Taler hun sort og du forstår hvid, eller taler du sort og hun taler hvid??? Og hva betyder det overhovedet??! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.