forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Det er vejlederen på praktikstedet vi snakker om her ikke? 

For ja, så er det vel bare hende der er en skovl hvis alle omkring dig, som du har vendt situationen med, er enig i din betragtning.. 

Jo det er om hende. I SFO en hvor jeg blev flyttet til der var der en pædagog som holdte øje med mig og sagde til lederen at det har gået godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rixer skriver:

Jamen hvis der ikke er noget galt med mig hvorfor siger vejlederen de ting. Har hun noget mod mig ??

Så sort/hvidt er det jo nok ikke. Mon ikke, sandheden er et sted mellem de to yderpoler - du har grebet nogle ting forkert an og manglet situationsfornemmelse, og vejlederen har begået nogle fejl, muligvis overreageret? Du leder efter et enkelt svar, så du kan placere ansvaret ét sted, men der findes ikke et enkelt svar - noget er gået galt, og det kan både du og vejlederen forhåbentlig lære noget af. 

Som pædagog vil du også opleve, at der i samspillet mellem mennesker opstår situationer, som der ikke findes en endegyldig konklusion på. Hvis to børn eller unge ryger i en konflikt, så vil du forhåbentlig ikke mene, at ansvaret helt og holdent kan lægges ét sted. Du er nødt til at være åben overfor, at I begge har begået fejl, og din "opgave" nu er at reflektere over, hvordan DU kan undgå lignende fremover. Jeg tror faktisk, at vejlederen på samme måde lærer af det. 

Anmeld

29. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg undrer mig dog stadigvæk over du siger, at vejleder har en diagnose? Var det at hun var ordblind, som du mente?

Anmeld

29. oktober 2014

Loa

Rixer skriver:

Jamen hvis der ikke er noget galt med mig hvorfor siger vejlederen de ting. Har hun noget mod mig ??

Forventer du seriøst at vi herinde skal kunne svare dig på det???

Må jeg spørge hvor gammel du er? Og er du pige eller dreng?

Anmeld

29. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Saphiira skriver:

Jeg undrer mig dog stadigvæk over du siger, at vejleder har en diagnose? Var det at hun var ordblind, som du mente?

Ja - især som pædagogstuderende, så er det bare skidt

Anmeld

29. oktober 2014

Tullemoar

mor:) skriver:

Ja - især som pædagogstuderende, så er det bare skidt

I bund og grund rager det jo ingen, hvis hun har en diagnose.....

synes i hvert fald det meget uheldigt formuleret.....

Anmeld

29. oktober 2014

Mor og meget mere

Saphiira skriver:

Dysleksi/ordblindhed er jo en diagnose - ligesom halsbetændelse, cancer, farveblindhed, et brækket ben og en hulens masse andet. 

At det overhovedet ikke kommer sagen ved, at vejlederen er ordblind, er jeg helt enig i. 

Anmeld

29. oktober 2014

Tullemoar

Dysleksi/ordblindhed er jo en diagnose - ligesom halsbetændelse, cancer, farveblindhed, et brækket ben og en hulens masse andet. 

At det overhovedet ikke kommer sagen ved, at vejlederen er ordblind, er jeg helt enig i. 

det ved jeg godt, men det var bare formuleringen som fi det til at lyde som noget andet, synes jeg.

Så jeg ville bare være sikker på, hvad han mente....

Edit: nu fik jeg lige læst indlægget igen, og kan se det er det han mener...det er bare mig, som er fatsvag...sorry!

Anmeld

29. oktober 2014

Mor og meget mere

Rixer skriver:

Så de kan ikke være anderledes end mig.  Jeg skal vel bare prøve gør hvad jeg kan for at tilpasse mig omstændighederne. Sjovt nok når jeg spørger en anden pædagog som også har haft samme vejleder. Han mener også hun er dårlig som vejleder. Der har vi tango. Man kunne virkelig godt være mere professionel og ikke behandle mig så amatør agtig og som institution så synes jeg man skulle snakke om det på en mere pæn måde og give mig en lille chance. Jeg havde ingen gang været studerende. Jeg siger det og det kan jeg også gør her jeg har aldrig oplevet noget lignende. Hvorfor skal jeg give dem ret ? Hun har en diagnose og det har jeg ikke og det er og være ordblind. EOD. Hvorfor finder i kun fejl ved mig og ikke dem og det var jo kun leder og vejleder der var noget i vejen med. De andre pædagoger gik det jo fint nok med jo.

Jeg er praktikvejleder for lærerstuderende, har faktisk en praktikant i øjeblikket, og jeg har også en diagnose, nemlig sclerose. Min mand er ansvarlig for lærlinge på sin arbejdsplads, og han har diagnosen ordblindhed/dysleksi. 

Gør det os og din vejleder mindre kvalificerede? 

Anmeld

29. oktober 2014

Rixer

Mor og meget mere skriver:

Jeg er praktikvejleder for lærerstuderende, har faktisk en praktikant i øjeblikket, og jeg har også en diagnose, nemlig sclerose. Min mand er ansvarlig for lærlinge på sin arbejdsplads, og han har diagnosen ordblindhed/dysleksi. 

Gør det os og din vejleder mindre kvalificerede? 

Du har godt nok misforstået mig så i den grad. Jeg har ikke noget mod nogen. Det har ikke noget med dig at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.