Anonym skriver:
har brug for jeres mening og råd !!
jeg hentede mit barn på 3,5år i fredags i BH, en af pædagogerne fanger mig da pædagogen lige vil snakke med mig og lige fortælle at mit barn sov..
pædagogen siger så til mig at mit barn ikke har spist madpakken, det vil sige at mit barn kun havde spist rødbeden fra leverpostej maden og en agurk stang.
pædagogen siger så, at vedkommende havde sagt til mit barn, at hvis ikke der blev spist en halv rugbrød måtte barnet ikke få frugt (som vi forældre har med hver mandag) eller kage (fra gårdagens forældrekaffe) og mit barn var ligeglad og måtte se på at andre spiste frugt og kage..
spørgsmål: er det en pædagogiske måde at takle det på den måde?
efterfølgende siger pædagogen så at det kun være mig og barnets far (vi er skilt) skulle prøve at lade hver med at give barnet hygge ting med så som , agurke stænger, frugtstang, mini pølsehorn, oste haps, gulerødder, majs,rodbeder på leverpostejen maden osv (barnet får ofte lidt grønt og enten frugtstang eller ostehaps med)
så i pinsippet skal det hedde rugbrød med pålæg BUM - vil i gøre det? jeg tænker lidt at det vil være en madpakke jeg ingen gang selv vil spise ! og mon ikk man måske sku prøve at skifte rugbrødet ud og se om det er det barnet ikke vil have eller ligende ?...
spørgsmål; hvad vil i gøre?
Jeg var blevet rasende! Jeg har hørt fra flere steder at der er nogle pædagoger der nægter børn mad fordi de ikke lige vil spise i den rækkefølge som de synes.
Helt ærligt, den pædagog er da godt i gang med at ødelægge et 3,5 årigt barns sunde forhold til mad og egen sultfølelse. Dumme heks!
Mit barn er lige startet i børnehave for en måned siden, og jeg har ikke indtryk af at det er sådan det foregår. Men jeg vil bestemt holde øje. Jeg går højt op i at måltider skal være så fri for konflikter som muligt. Nogle dage spiser han fint af det hele. Nogle dage kun kød, nogle dage kun kartofler, nogle dage ingenting. Det hele er fint! Jeg tror på at de er selvregulerende hvad deres kost angår.
Jeg ville, hvis jeg var dig, fortælle den pædagog at hun skal holde snuden helt og aldeles udenfor dit barns madkasse, da ALT deri er sundt og nærende og dit barn må indtage hvad han har lyst til. Og så spørge hende om hun synes eksklusion af dit barn er i orden? Jeg synes hun er LED. Det er sgu da dem der servere kage på en almindelig hverdag, så må de give til alle. Det er tortur at holde en 3 årig udenfor på den måde!
Det du beskriver som "lækkerier" er altså hvad jeg ville kalde helt almindelig mad. Et æg har langt højere næringsværdi end en leverpostejsmad. Og hvad er der nu galt med agurk?!?
Og så synes jeg du skal droppe rugbrøden HELT. Giv ham en bolle med. Hvis der kommer flere kommentarer fra den pædagog, så sig til hende at rugbrød desværre strider aldeles imod jeres religion
så kan hun ikke sige noget, hehe