madpakken til børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg synes det er besynderligt at bruge med som straf-

Det er da lige til at give en spiseforstyrrelse at tvinge et barn til at spise for at få kage.

Og kan slet ikke forstå de går så hojt op i hans kost når de så smider kage på bordet... 

I vores inst spiser man det man har lyst til ,og alle får kage når det kommer på bordet.

Born er lystbetonede så mange ville klemme det famose rugbrod ned for at få lov til at få kage ,og det synes jeg lyder mere ususndt end at han ikke spiser sit rugbrod .

I mange lande kender man slet ikke rugbrod og de born render rundt i bedste velgående

det er lige præcis sådan jeg også tænker, og igår siger en hel 3 pædagog da jeg spørg hvordan det er gået med maden idag, så siger pædagogen, "det ved jeg ikke, vi har ikke været så mange pædagoger på stuen, så de store har sat alene".. 

Armen altså, det forvirre da os mit barn, for igår barnet frugt selvom pædagogen ikke havde set hvor meget mad der var røgen ned 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

I mine ungers inst. blander de sig heldigvis ikke. Børnene har fri adgang til deres madpakker. Dvs. Om morgenen sidder en del unger og spiser lidt hapsere fra madpakken. (inkl. mine egne) Så starter inst. dagen optimalt for dem. Madpakkerne må tages frem hvis de er sultne. Sådan er deres politik. Der er altid eftermiddagsmad hjemmebagt brød, fugt m.m Og ALLE får noget også selvom de ikke har spist af deres madpakke. Jeg ville virkelig blive sur, hvis pædagogerne blandede sig så meget. Men det er heldigvis ikke et problem. 

hold da op en forskel der er rundt om må jeg sige - de ku da lærer noget af jeres børnehave, vil jeg mene ! 

den børnehave må du da være tilfreds med 

Anmeld

7. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

det får de efter de har spist rugbrød, så det ca 14.30 de er færdige med rugbrødder, det var en anden pædagog og der fik mit barn frugt med i hånden, og den pædagog sagde at det ikke var altid man ikke måtte få frugt selvom man ikke havde spist rugbrød..

nååårh nej da for det forvirre da ikke ungerne. 

Jeg forstår slet ikke deres plan for mad i løbet af dagen. Skal de både spise rugbrød til frokost OG eftermiddag???  Dét gider min søn sgu heller ikke! 

Hans frokostmadpakke (til kl 11 ca) er rugbrød, grøntsager og en ostehaps fx

hans eftermiddagsmadpakke (til kl 14) er en hjemmebagt bolle med smør/ost/marmelade, frugt og en minisalami fx. 

Anmeld

8. oktober 2014

rogerrasch

Anonym skriver:

hvorfor er det så at de ikke bare får lov til det, hvis det er fint med os forældre? 

det jo ikke fordi det er en mars-bar de spiser.. 

Ja forstår jeg Heller ikke... jeg har den holdning at det er vigtigst at mit barn spiser bare et eller andet 

Anmeld

8. oktober 2014

Anonym trådstarter

rogerrasch skriver:

Ja forstår jeg Heller ikke... jeg har den holdning at det er vigtigst at mit barn spiser bare et eller andet 

sån har jeg det nemlig også ! 

Anmeld

10. oktober 2014

rogerrasch

Anonym skriver:

sån har jeg det nemlig også ! 

Anmeld

10. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

det er lige præcis sådan jeg også tænker, og igår siger en hel 3 pædagog da jeg spørg hvordan det er gået med maden idag, så siger pædagogen, "det ved jeg ikke, vi har ikke været så mange pædagoger på stuen, så de store har sat alene".. 

Armen altså, det forvirre da os mit barn, for igår barnet frugt selvom pædagogen ikke havde set hvor meget mad der var røgen ned 

Jeg tror du skal passe på du ikke gøre det til et kæmpe problem og ser rødt ved alt. Det er fint nok at de store nogle gange må spise alene - sådan er normeringen nu bare. Så må de jo benytte sig af hvad de har lært alle de gange pædagogen har spist med eller også tænker de bare: yes - nu kan jeg gøre som jeg har lyst. Jeg tror i hvert fald ikke det forvirrer så meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.