madpakken til børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

gid du var pædagog her  Jeg Forstår heller ikke hvorfor de ska ha deres næser ned i børnenes madpakker - synes virkelig ikk pædagogerne burde bruge tid på det, Heller bruge tiden på at hygge med vores børn !

Nogle gange syntes jeg det er ok. Var et sted hvor rigtig mange af ungerne feks lige havde et par motivations vingummier med i madpakken, kæmpe store chokolade kiks osv, hvilket jeg ik syntes er ok i en madpakke.

Men jeg ku feks aldrig finde på at sige at barnet sku spise spegepølsemaden, før pålægschokolade maden.

Der var feks en dreng der altid havde 4 hele stk rugbrød med med hamburgerryg på alle 4 i en uge. Ugen efter havde han rullepølse på alle mader, derefter hambugerryg igen. Så var der nogen der mente at det ik var godt nok, og at han sku ha forskelligt pålæg på hver mad, med det resultat at knægten ik ville spise sin madpakke i en uge, hvorefter det gik tilbage til det gamle og knægten var lykkelig. Total latterligt og udnøvendig indblanding, syntes jeg. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Nogle gange syntes jeg det er ok. Var et sted hvor rigtig mange af ungerne feks lige havde et par motivations vingummier med i madpakken, kæmpe store chokolade kiks osv, hvilket jeg ik syntes er ok i en madpakke.

Men jeg ku feks aldrig finde på at sige at barnet sku spise spegepølsemaden, før pålægschokolade maden.

Der var feks en dreng der altid havde 4 hele stk rugbrød med med hamburgerryg på alle 4 i en uge. Ugen efter havde han rullepølse på alle mader, derefter hambugerryg igen. Så var der nogen der mente at det ik var godt nok, og at han sku ha forskelligt pålæg på hver mad, med det resultat at knægten ik ville spise sin madpakke i en uge, hvorefter det gik tilbage til det gamle og knægten var lykkelig. Total latterligt og udnøvendig indblanding, syntes jeg. Vh stine

nej selvfølgelig - det skal være sund alm lækker mad , med omtanke .. 

Folk ved man ikk gir vingummi osv med (siger sig selv synes jeg)

nej hvad delen sku den indblanding til for Ihh unødvendigt .. 

Ofte så har forældrene styr på ungerne madpakke , de skal bruge krudt på noget andet .. 

Anmeld

7. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

der blev spist 1kvart rugbrød med æg, knækbrød, mini delle og 4 agurke stænger.. Ra 8.30-14.30

Det lyder da okay hvis det var frokosten hvad med frugt-eftermiddagsmad? Får de ikke det ved 14tiden?  

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg synes heller ikke det var iorden.

Her til morgen prøvede jeg så noget nyt,  mindre rugbrøder og ikke for mange lækkerier , så idag hed det tre kvart (bondebrød med gulerod) med æg, røget medister, spegepølse. 4agurke stænger, 2 mini deller og en knækbrød med smør + en pærer banan yoghurt .. MEN det blev så en træls morgen .. 

Da vi ankommer er der et af de andre børn der siger "man må ikke have yoghurt med, jeg siger det til bib" og mit barn bliver lidt ked af det, over at blive "overfuset" på den måde.. For mit barn havde lige glædet sig.. 

Nå jeg går så til en pædagog og spørg om det er sandt og guhjælpene om det ikke er sandt, de må ikke få yoghurt  

Ku du ikk lige se hvordan mit barn IGEN vil blive prikket til hvis ikke jeg havde spurgt.. Og de sku til at spise? 

Til mit forsvar spørg jeg hvad forskellen er på en chokolade mad og en yoghurt - pædagogens forsvar var at det ikke var dem der bestemte reglerne, det gjorde kommunen og man sku ku finde på hjemmeside hvad de må ha med i madpakken og ikke.. 

Så jeg måtte jo lige forklar mit barn at denne "usunde" yoghurt måtte man ikke spise i børnehaven, så mor tager den med hjem igen, og så kan du få den derhjemme. BUM.. 

Ej helt ærligt! Hvorfor er nogle pædagoger sådan? Hvis de bad mig om at kigge på en hjemmeside så ville jeg fortælle dem at det havde jeg gjort da mit barn startede og INTET af det passede da han så rent faktisk kom derhen - fordi hjemmesiden ikke var blevet opdateret i flere år. Jeg gætter på det gælder for mange kommuner!

Og jeg kan desværre heller ikke helt se forskellen på chokolademad og yoghurt, altså hvor grænsen går?! Synes det er fint med en madpakkepolitik MEN så synes jeg den skal meldes KLART ud så alle har en chance for at vide det.

Og så tænker jeg lidt; så meget for den politik, når pædagogerne serverer kage for børnene  Eller rettere sagt nogle af børnene. Det forstår jeg ikke helt??

Forstår godt dit barn blev ked af det, mine børn ville også havde det virkelig dårligt med at blive overfuset på den måde. Det er selvfølgelig ikke noget det andet barn forstår, men det er synd for dit barn alligevel 

Men det er altså ikke kun overfor børnene at pædagogerne er upædagogiske, lader det til. Jeg tror jeg ville prøve at tage en snak med dem. Og jeg synes i hvert fald du har ret til at forvente at det ikke er pga. pædagogerne at dit barn ikke får spist noget.

Og fint med lækkerier som agurkestænger mv. det synes jeg altså der skal være plads til, selv om én pædagog fik en fiks ide 

Anmeld

7. oktober 2014

MorDk

I mine ungers inst. blander de sig heldigvis ikke. Børnene har fri adgang til deres madpakker. Dvs. Om morgenen sidder en del unger og spiser lidt hapsere fra madpakken. (inkl. mine egne) Så starter inst. dagen optimalt for dem. Madpakkerne må tages frem hvis de er sultne. Sådan er deres politik. Der er altid eftermiddagsmad hjemmebagt brød, fugt m.m Og ALLE får noget også selvom de ikke har spist af deres madpakke. Jeg ville virkelig blive sur, hvis pædagogerne blandede sig så meget. Men det er heldigvis ikke et problem. 

Anmeld

7. oktober 2014

Carina:-)

Jeg synes det er besynderligt at bruge med som straf-

Det er da lige til at give en spiseforstyrrelse at tvinge et barn til at spise for at få kage.

Og kan slet ikke forstå de går så hojt op i hans kost når de så smider kage på bordet... 

I vores inst spiser man det man har lyst til ,og alle får kage når det kommer på bordet.

Born er lystbetonede så mange ville klemme det famose rugbrod ned for at få lov til at få kage ,og det synes jeg lyder mere ususndt end at han ikke spiser sit rugbrod .

I mange lande kender man slet ikke rugbrod og de born render rundt i bedste velgående

Anmeld

7. oktober 2014

rogerrasch

Anonym skriver:

barnet spiste en kvart rugbrød, en knækbrød, en mini delle og 4agurk stænger .. 

Det er da fremskridt �� men kender det selv har selv en dreng der ellers kun vil spise pålæg og frugt og grønt ��

Anmeld

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det lyder da okay hvis det var frokosten hvad med frugt-eftermiddagsmad? Får de ikke det ved 14tiden?  

det får de efter de har spist rugbrød, så det ca 14.30 de er færdige med rugbrødder, det var en anden pædagog og der fik mit barn frugt med i hånden, og den pædagog sagde at det ikke var altid man ikke måtte få frugt selvom man ikke havde spist rugbrød..

nååårh nej da for det forvirre da ikke ungerne. 

Anmeld

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

jeg kunne netop heller ikke se hvor græsen lige præcis sku være  følte egentlig bare at jeg blev spist af, og at det var alle andre end dem der bestemte reglerne.

med kagen forsvaret pædagogen det jo med at det var en "rest" fra forældrekaffen .. SO WHAT - det var pointen jeg vil til kuk kuk .. 

ja, for det må jo være tydeligt at deres mad politik ikke er nået ud til os alle, siden vi kan give vores unger noget forkert med i madpakken.. 

og har endnu ikke fundet noget på den hjemmeside, så nu forlanger jeg at de finder det, så jeg ikke skal se det her igen, med deres dårlige undskyldninger .. 

Anmeld

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

rogerrasch skriver:

Det er da fremskridt �� men kender det selv har selv en dreng der ellers kun vil spise pålæg og frugt og grønt ��

hvorfor er det så at de ikke bare får lov til det, hvis det er fint med os forældre? 

det jo ikke fordi det er en mars-bar de spiser.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.