EnGodMor skriver:
De har sgu så travlt.
Jeg syntes ikke det vil løse noget og droppe alt det lækre, som frugt, grønt, ostehaps osv.
Så sider det stakkels barn tilbage og se se på alt det de andre har med af gode ting.
Så tror jeg ikke ligefrem det Gør at barnet lyster sin kedelige rugbrøds madpakke mere.
Jeg har selv arbejdet i en børnehave i otte år, og ved det ikke vil hjælpe, tværtimod,
Så bliver barnet ked af det og vil ikke spise sin rugbrød, når de andre børn har en masse andet godt i sin madpakke.
Jeg syntes pædagogerne Gør for stort nummer ud af det, helt ærlig, jeres barn kan have nogle dage hvor det ikke er på toppen, og nogle dage lyster man da noget mere end andet.
Selvom jeg ikke spiser min madpakke til frokost eller min aftensmad, så kan jeg altså sagens spise is, kage eller andet, sådanne dage har både børn og voksne da
Syntes i skal Gøre det i syntes er det rette for jeres barn.
Madpakken er forældre ansvar og da jeres barn får en flot sund og varieret madpakke med, så skal de kloge pædagoger bare 
Et eller andet sted synes jeg også at pædagogen gør et stort nummer ud af det.
Ødet helt fint pædagogen lige fortæller hvordan det lige pt ser ud med mit barns spisning, for så jeg klar over det og kan prøve at gøre madpakken lidt anderledes feks lave den ene rugbrød om til en fuldkorns bolle isted eller lignede ..
Mit barn vil da sidde med hænge mule når de andre hiver tomater, agurker , ostehaps, frugtstang,
pølsehorn osv oplag madpakken og mit barns bare ligner en kopi af en håndværkers madpakke (griner)
Aaaldrig det skal ske altså - det vil jeg ingen gang selv sætte mine tænder i ..
Hvorfor sku mit barn så ville ..
Pædagoen spurgte mig også " undre du dig ikke over som forældre, at dit barns madpakke nogen gange ikke rigtig er rørt ved" mit kommentar " nej egentlig ikk for jeg tænker faktisk , nå de har nok haft et eller andet halløj i bh"
Men nu ved jeg da, at jeg skal sætte flere spørgsmålstegn og forhør mig ..