madpakken til børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2014

B&J

Anonym skriver:

ja har prøvet hvor jeg hentet mit barn hvor de sad og fik kl 14 mad , der havde barnet spist pålæget på rugbrøden men vil ikk have selve rugbrøden , der måtte mit barn ikke få frugt heller for den samme pædagog.. 

hvad er det dog for en pædagog hvad med at købe et sundt knækbrød eller de boller eller franskbrød fra levebrød det er sundt brød også måske vil han så spise det hele også evt ligge en lille halv rugbrød der i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Ej hvor dejligt - må se tiden and med mit barn, synes bare ikke at mit barn skal blive skræmt over at spise madpakke derover fordi barnet hele tiden vil få noget afvide eller blive nægtet noget .. 

helt sikkert ikke. Det skal være hyggeligt at spise også i børnehaven.

Anmeld

5. oktober 2014

MorDk

Kitty-Katten skriver:

Min søn er lige startet i børnehaven og jeg var med første dag de spiste madpakker. Det er jeg virkelig glad for, hvor nøj hvor har de mange regler!

Børnene skal spise en rugbrødsmad først. Lidt et problem når jeg tit bager grove pølsehorn, pizzasnegle og lignende. 

Så skal de spise hele maden hvis de har taget en bid! Hvad nu hvis de fortryder og lige vil have makrellen før leverpostejen?

Og ikke spise kun pålæg uden brød. Ja, min søn kan altså bedst lide at gnave i sit æg eller frikadelle ved siden af et stk rugbrød med smør.

Og hvis de ikke vil spise bliver de sat ud køkkenet og skal spise eller side der mens de andre bliver færdig, sammen med en voksen.

Ja jeg blev da lidt skæmt på min 2årige drengs vegne. Men han er,heldigvis en stor spiser så ingen problemer endnu.

Det der du nævner der det havde jeg simpelthen hen ikke tolereret! Det er helt sikkert! Hvad fanden er det for en upædagogisk måde. Ej sorry men jeg bliver faktisk måløs! 

Stakkels børn. Det der kan jo fører til traumer.

Anmeld

5. oktober 2014

Julemusen

MorDk skriver:

Det der du nævner der det havde jeg simpelthen hen ikke tolereret! Det er helt sikkert! Hvad fanden er det for en upædagogisk måde. Ej sorry men jeg bliver faktisk måløs! 

Stakkels børn. Det der kan jo fører til traumer.

Sad virkelig også og blev helt ked af det under spisningen. Men tror det hele spidsede lidt til, da de store drenge på stuen ikke ve ille spise deres rugbrød og legede med maden. Det skulle ikke gå ud over de andres madro og derfor blev de fjernet. 

Men kan godt se,at der er brug for regler når en pædagog skal sidde med 5-15 børn

jeg fik så også sagt i en lidt hård tone, at min søn måtte spise det der var i hans madpakke i den rækkefølge han synes, medmindre det blev et problem, at han fx kun spiste sine nødder. Jeg vil jo ikke putte noget i madkassen, som jeg ikke vil have det godt med at han spiste som det første eller som det sidste!

Anmeld

5. oktober 2014

EnGodMor

Lige præcis , vi tager jo os det mad i vores madpakke vi HELST vil have .. 

Pædagogen mener at ved vi undlader alt det "lækre" så skal mit barn nok spise madpakken når han bliver sulten nok

De har sgu så travlt. 

Jeg syntes ikke det vil løse noget og droppe alt det lækre, som frugt, grønt, ostehaps osv. 

Så sider det stakkels barn tilbage og se se på alt det de andre har med af gode ting. 

Så tror jeg ikke ligefrem det Gør at barnet lyster sin kedelige rugbrøds madpakke mere. 

Jeg har selv arbejdet i en børnehave i otte år, og ved det ikke vil hjælpe, tværtimod, 

Så bliver barnet ked af det og vil ikke spise sin rugbrød, når de andre børn har en masse andet godt i sin madpakke. 

Jeg syntes pædagogerne Gør for stort nummer ud af det, helt ærlig, jeres barn kan have nogle dage hvor det ikke er på toppen, og nogle dage lyster man da noget mere end andet. 

Selvom jeg ikke spiser min madpakke til frokost eller min aftensmad, så kan jeg altså sagens spise is, kage eller andet, sådanne dage har både børn og voksne da

Syntes i skal Gøre det i syntes er det rette for jeres barn. 

Madpakken er forældre ansvar og da jeres barn får en flot sund og varieret madpakke med, så skal de kloge pædagoger bare 

Anmeld

5. oktober 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Ville klart heller ikke nægte barnet frugt, slet ikke med en viden om at barnet ikke havde spist sin frokost...

Havde nok også tilbudt barnet sin madpakke når det var frugt tid

Nej lige præcis, det var også min tanke. 

Kan nogen gange ikk forstå bh's 100'regler .. 

Anmeld

5. oktober 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

hvad er det dog for en pædagog hvad med at købe et sundt knækbrød eller de boller eller franskbrød fra levebrød det er sundt brød også måske vil han så spise det hele også evt ligge en lille halv rugbrød der i

Ja vejen frem for mit barn er nok at madpakken ikke skal bestå af "kun" rugbrød - tror barnet løber surt i det.. 

Men må indrømme er lidt chokket over pædagogens måde at takle tinggene, nok derfor jeg stadig snakker om det .. 

Anmeld

5. oktober 2014

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

helt sikkert ikke. Det skal være hyggeligt at spise også i børnehaven.

Ja lige præcis og tror måske jeg skal skære lidt ned for alt det rugbrød og så måske bare en halv rugbrød og en lækkert fuldkorns bolle evt .. 

Anmeld

5. oktober 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

De har sgu så travlt. 

Jeg syntes ikke det vil løse noget og droppe alt det lækre, som frugt, grønt, ostehaps osv. 

Så sider det stakkels barn tilbage og se se på alt det de andre har med af gode ting. 

Så tror jeg ikke ligefrem det Gør at barnet lyster sin kedelige rugbrøds madpakke mere. 

Jeg har selv arbejdet i en børnehave i otte år, og ved det ikke vil hjælpe, tværtimod, 

Så bliver barnet ked af det og vil ikke spise sin rugbrød, når de andre børn har en masse andet godt i sin madpakke. 

Jeg syntes pædagogerne Gør for stort nummer ud af det, helt ærlig, jeres barn kan have nogle dage hvor det ikke er på toppen, og nogle dage lyster man da noget mere end andet. 

Selvom jeg ikke spiser min madpakke til frokost eller min aftensmad, så kan jeg altså sagens spise is, kage eller andet, sådanne dage har både børn og voksne da

Syntes i skal Gøre det i syntes er det rette for jeres barn. 

Madpakken er forældre ansvar og da jeres barn får en flot sund og varieret madpakke med, så skal de kloge pædagoger bare 

Et eller andet sted synes jeg også at pædagogen gør et stort nummer ud af det. 

Ødet helt fint pædagogen lige fortæller hvordan det lige pt ser ud med mit barns spisning, for så jeg klar over det og kan prøve at gøre madpakken lidt anderledes feks lave den ene rugbrød om til en fuldkorns bolle isted eller lignede .. 

Mit barn vil da sidde med hænge mule når de andre hiver tomater, agurker , ostehaps, frugtstang,

pølsehorn osv oplag madpakken og mit barns bare ligner en kopi af en håndværkers madpakke (griner) 

Aaaldrig det skal ske altså - det vil jeg ingen gang selv sætte mine tænder i ..  Hvorfor sku mit barn så ville .. 

Pædagoen spurgte mig også " undre du dig ikke over som forældre, at dit barns madpakke nogen gange ikke rigtig er rørt ved" mit kommentar " nej egentlig ikk for jeg tænker faktisk , nå de har nok haft et eller andet halløj i bh"  Men nu ved jeg da, at jeg skal sætte flere spørgsmålstegn og forhør mig ..

Anmeld

5. oktober 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Jeg smører en klapsammen med pålæg i midten, og så har han halvdelen med til middag og den anden halvdel til eftermiddag. Han spiser ikke særlig meget, så hvis jeg putter mere end en halv klapsammen med bliver det ikke spist.. Det har taget næsten et år at få madpakken sammensat så han spiser det hele - behovet ændrer sig også hele tiden, så det kan være rigtig svært at ramme rigtigt  

Hvordan ved dit barn at det her skal spise nu og det her til næste måltid? 

Her er det hele i barns madkasse ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.