madpakken til børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

rogerrasch skriver:

Ja lige præcis. Vi har det problem at vores barn bider i vuggestuen og de er meget efter os med det. Men vi kan intet gøre da han ikke Gør det herhjemme.  Det eneste vi kan er at konfrontere ham og snakke med ham om det stille og roligt hvilket vi Gør hver gang men som ikke hjælper 

Ja hvad mere kan i så gøre? 

Her til morgen mens barnet fik tøj på, tog vi os snakken om at man ska huske og spise madpakken og det var mit barn helt méd på  

Så må se idag hvordan det er gået, når jeg skal hente 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Ved du hvad? Jeg synes ikke pædagoger skal blande sig i hvordan en madpakke er sammensat så længe den er sund og ikke vildt uhensigtsmæssig af en eller anden grund. Har selv været ude for at de mente de skulle blande sig i hvordan maden blev skåret ud (uden grund) og må ærligt indrømme at jeg vendte det døve øre til, for der var ingen grund til at de skulle blande sig.

Alle børn har dage hvor de ikke spiser ret meget og nogle har endda perioder, det er altså ikke jordens undergang og det er slet ikke fordi barnet har spist en agurkestav!! Helt ærligt!! 

Og NEJ, jeg synes ikke det er i orden at dit barn ikke fik frugt og kage når de andre fik. Og hvad pokker er det for en idiotisk tankegang?? Barnet har ikke spist ret meget, så nu må det SLET ikke få noget... øøh. En ansvarlig tilgang ville være at det er bedre barnet får noget, end slet ingenting. Det er min mening. Så kan forældrene tage diskussionen om mad/"dessert" derhjemme når det er relevant. Og der kan jo have været en grund til at dit barn ikke var sulten da madpakken blev serveret, jeg synes bare slet ikke det er ok at straffe børn når det kommer til spisning.

Jeg ville være rasende over at mit barn ikke havde spist noget. Og det første er barnets "skyld" men det er jo et barn?! Det andet er pædagogens skyld og jeg synes ikke det er i orden at pædagoger er skyld i at et barn ikke spiser. 

Jeg synes heller ikke det var iorden.

Her til morgen prøvede jeg så noget nyt,  mindre rugbrøder og ikke for mange lækkerier , så idag hed det tre kvart (bondebrød med gulerod) med æg, røget medister, spegepølse. 4agurke stænger, 2 mini deller og en knækbrød med smør + en pærer banan yoghurt .. MEN det blev så en træls morgen .. 

Da vi ankommer er der et af de andre børn der siger "man må ikke have yoghurt med, jeg siger det til bib" og mit barn bliver lidt ked af det, over at blive "overfuset" på den måde.. For mit barn havde lige glædet sig.. 

Nå jeg går så til en pædagog og spørg om det er sandt og guhjælpene om det ikke er sandt, de må ikke få yoghurt  

Ku du ikk lige se hvordan mit barn IGEN vil blive prikket til hvis ikke jeg havde spurgt.. Og de sku til at spise? 

Til mit forsvar spørg jeg hvad forskellen er på en chokolade mad og en yoghurt - pædagogens forsvar var at det ikke var dem der bestemte reglerne, det gjorde kommunen og man sku ku finde på hjemmeside hvad de må ha med i madpakken og ikke.. 

Så jeg måtte jo lige forklar mit barn at denne "usunde" yoghurt måtte man ikke spise i børnehaven, så mor tager den med hjem igen, og så kan du få den derhjemme. BUM.. 

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

De har to forskellige med.. Han har en med til middag, og en med til eftermiddag. Før havde vi en frugtpose, men hans rugbrød blev ulækkert af at ligge i en kurv hele dagen, så vi skiftede til en madpakke som står i køleskabet

Nåårh okey for her har mit barn det hele i en madpakke .. 

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

Hej med dig 

ved du hvad, jeg sidder med en klump i halsen og har faktisk vildt lyst til at græde.

hvor er det dog synd for dit lille barn, jeg sidder lige og forstiller mig hvor ked af det min egen søn på 7, og min egen datter på 1 år vil være at få den besked, og se på at de andre får frugt - mine børn elsker alt slags frugt , ej jeg er fuldstændig målløs, hvis det havde været mig, var jeg blevet splitter ragende sindsyg og gal og vil fortælle den pædagog at hun skulle få snuden lagt væk fra mine børns madpakker, og næste dag vil jeg fylde madpakkene med kun frugt, grønt og hyggeting som f.eks ostehaps osv. ( så pædagogen slet ikke kunne tvinge mine børn til at spise, hvis de ik var sultne eller havde ondt i tænderne...( som dit barn måske) 

gider man selv kun at spise 4 halve kedelige rugbrødmadder på arbejdet? Nej, og hun har ingenting og skulle ha sagt til dit barns madpakke. 

det må du love mig at du fortæller hende. 

jeg troede heller ikke at de kunne bestemme så meget over vores ungers madpakke, de kan ligefrem nægte dem noget der er i madpakken 

Her til morgen prøvede jeg så noget nyt,  mindre rugbrøder og ikke for mange lækkerier , så idag hed det tre kvart (bondebrød med gulerod) med æg, røget medister, spegepølse. 4agurke stænger, 2 mini deller og en knækbrød med smør + en pærer banan yoghurt .. MEN det blev så en træls morgen .. 

Da vi ankommer er der et af de andre børn der siger "man må ikke have yoghurt med, jeg siger det til bib" og mit barn bliver lidt ked af det, over at blive "overfuset" på den måde.. For mit barn havde lige glædet sig.. 

Nå jeg går så til en pædagog og spørg om det er sandt og guhjælpene om det ikke er sandt, de må ikke få yoghurt  

Ku du ikk lige se hvordan mit barn IGEN vil blive prikket til hvis ikke jeg havde spurgt.. Og de sku til at spise? 

Til mit forsvar spørg jeg hvad forskellen er på en chokolade mad og en yoghurt - pædagogens forsvar var at det ikke var dem der bestemte reglerne, det gjorde kommunen og man sku ku finde på hjemmeside hvad de må ha med i madpakken og ikke.. 

Så jeg måtte jo lige forklar mit barn at denne "usunde" yoghurt måtte man ikke spise i børnehaven, så mor tager den med hjem igen, og så kan du få den derhjemme. BUM.. 

jeg synes faktisk ikke den her episode er rar, for her til morgen var snakken der igen om at mit barn kun havde spist 2 rodbeder så sagde jeg simpelthen til pædagogen at mit barn altså ikke er den store spiser..  er så spændt på hvad de har at sige når jeg henter  mit barn her 14.30

Anmeld

6. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg synes heller ikke det var iorden.

Nu ved jeg ikke hvilken kommune der er tale om- men mente pædagogen at der er en liste med "forbudte madvarer" for forældre at give deres børn med i madpakken? 

Nu ved jeg ikke om jeg bare ikke er ordentlig informeret, men jeg mener da ikke man kan blande sig i madpakken sålænge der ikke er madordning i institutionen. Altså hvis institutionen står for frokost så skal det være økologisk og sukkerfrit, men så vidt jeg ved gælder det ikke madpakker. 

Anmeld

6. oktober 2014

B&J

Anonym skriver:

Ja vejen frem for mit barn er nok at madpakken ikke skal bestå af "kun" rugbrød - tror barnet løber surt i det.. 

Men må indrømme er lidt chokket over pædagogens måde at takle tinggene, nok derfor jeg stadig snakker om det .. 

det kan jeg godt forstå jeg er også dybt i chok over den både de takler dit barn på

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nu ved jeg ikke hvilken kommune der er tale om- men mente pædagogen at der er en liste med "forbudte madvarer" for forældre at give deres børn med i madpakken? 

Nu ved jeg ikke om jeg bare ikke er ordentlig informeret, men jeg mener da ikke man kan blande sig i madpakken sålænge der ikke er madordning i institutionen. Altså hvis institutionen står for frokost så skal det være økologisk og sukkerfrit, men så vidt jeg ved gælder det ikke madpakker. 

ja, pædagogen sagde til mig at jeg kunne gå ind på nettet og se den, og at den var ved at blive opdateret da hele midt-jylland skal have ens regler over det hele .. 

det må de åbenbart gerne, de må gerne forbyde ens barn at spise madpakken .. 

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det kan jeg godt forstå jeg er også dybt i chok over den både de takler dit barn på

ja lige præcis, mit syn på den bh har bare ændre sig nu  

det er faktisk ikke rart .,

Anmeld

6. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvordan var det gået med at spise idag?

Anmeld

6. oktober 2014

B&J

Anonym skriver:

ja lige præcis, mit syn på den bh har bare ændre sig nu  

det er faktisk ikke rart .,

nej det er det bestemt ikke mit råd er helt sikkert at snakke med dem igen omkring det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.