MariaKyedDK skriver:
Hej med dig 
ved du hvad, jeg sidder med en klump i halsen og har faktisk vildt lyst til at græde.
hvor er det dog synd for dit lille barn, jeg sidder lige og forstiller mig hvor ked af det min egen søn på 7, og min egen datter på 1 år vil være at få den besked, og se på at de andre får frugt - mine børn elsker alt slags frugt , ej jeg er fuldstændig målløs, hvis det havde været mig, var jeg blevet splitter ragende sindsyg og gal og vil fortælle den pædagog at hun skulle få snuden lagt væk fra mine børns madpakker, og næste dag vil jeg fylde madpakkene med kun frugt, grønt og hyggeting som f.eks ostehaps osv. ( så pædagogen slet ikke kunne tvinge mine børn til at spise, hvis de ik var sultne eller havde ondt i tænderne...( som dit barn måske) 
gider man selv kun at spise 4 halve kedelige rugbrødmadder på arbejdet? Nej, og hun har ingenting og skulle ha sagt til dit barns madpakke.
det må du love mig at du fortæller hende. 

jeg troede heller ikke at de kunne bestemme så meget over vores ungers madpakke, de kan ligefrem nægte dem noget der er i madpakken 
Her til morgen prøvede jeg så noget nyt, mindre rugbrøder og ikke for mange lækkerier , så idag hed det tre kvart (bondebrød med gulerod) med æg, røget medister, spegepølse. 4agurke stænger, 2 mini deller og en knækbrød med smør + en pærer banan yoghurt .. MEN det blev så en træls morgen ..
Da vi ankommer er der et af de andre børn der siger "man må ikke have yoghurt med, jeg siger det til bib" og mit barn bliver lidt ked af det, over at blive "overfuset" på den måde.. For mit barn havde lige glædet sig..
Nå jeg går så til en pædagog og spørg om det er sandt og guhjælpene om det ikke er sandt, de må ikke få yoghurt
Ku du ikk lige se hvordan mit barn IGEN vil blive prikket til hvis ikke jeg havde spurgt.. Og de sku til at spise?
Til mit forsvar spørg jeg hvad forskellen er på en chokolade mad og en yoghurt - pædagogens forsvar var at det ikke var dem der bestemte reglerne, det gjorde kommunen og man sku ku finde på hjemmeside hvad de må ha med i madpakken og ikke.. 
Så jeg måtte jo lige forklar mit barn at denne "usunde" yoghurt måtte man ikke spise i børnehaven, så mor tager den med hjem igen, og så kan du få den derhjemme. BUM..
jeg synes faktisk ikke den her episode er rar, for her til morgen var snakken der igen om at mit barn kun havde spist 2 rodbeder så sagde jeg simpelthen til pædagogen at mit barn altså ikke er den store spiser..
er så spændt på hvad de har at sige når jeg henter mit barn her 14.30