madpakken til børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2014

rogerrasch

Anonym skriver:

Ja hvad mere kan i så gøre? 

Her til morgen mens barnet fik tøj på, tog vi os snakken om at man ska huske og spise madpakken og det var mit barn helt méd på  

Så må se idag hvordan det er gået, når jeg skal hente 

Hehe Hvordan er det så gået med madpakken idag??? ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

L&V

mor:) skriver:

Nu ved jeg ikke hvilken kommune der er tale om- men mente pædagogen at der er en liste med "forbudte madvarer" for forældre at give deres børn med i madpakken? 

Nu ved jeg ikke om jeg bare ikke er ordentlig informeret, men jeg mener da ikke man kan blande sig i madpakken sålænge der ikke er madordning i institutionen. Altså hvis institutionen står for frokost så skal det være økologisk og sukkerfrit, men så vidt jeg ved gælder det ikke madpakker. 

Selvfølgelig kan man da det. Der ka forelægge en kost politik lige så vel som der er 0 sukker nogle steder er der lav tolerance osv.

Der hvor jeg er og os der hvor mine børn er starter man med rugbrød, har lidt frugt og grønt med og et minimum af sukker dvs. Frugt yoghurt,  rosiner,  frugtstænger osv osv

Anmeld

6. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Selvfølgelig kan man da det. Der ka forelægge en kost politik lige så vel som der er 0 sukker nogle steder er der lav tolerance osv.

Der hvor jeg er og os der hvor mine børn er starter man med rugbrød, har lidt frugt og grønt med og et minimum af sukker dvs. Frugt yoghurt,  rosiner,  frugtstænger osv osv

Hvorfor er det en selvfølge? 

Jeg er ret sikker på vi havde problematikken op at vende på seminaret på et tidspunkt, hvor underviseren sagde at det ikke er noget pædagoger må bestemme, men de kan opfordre til sund mad.

man kan da ikke lave en kostpolitik der hedder at madpakken SKAL bestå af rugbrødsmadder og skal spises i en bestemt rækkefølge. 

Anmeld

6. oktober 2014

L&V

mor:) skriver:

Hvorfor er det en selvfølge? 

Jeg er ret sikker på vi havde problematikken op at vende på seminaret på et tidspunkt, hvor underviseren sagde at det ikke er noget pædagoger må bestemme, men de kan opfordre til sund mad.

man kan da ikke lave en kostpolitik der hedder at madpakken SKAL bestå af rugbrødsmadder og skal spises i en bestemt rækkefølge. 

Syntes det er en selvfølge at man spiser det sunde og mættende først og ik spiser sig mæt i yoghurt  og toast brød.

Man må gerne indføre en kost politik som vedrøre madpakker jo.

Det er jo ikke pædagogerne som sådan men institutionerne der indføre det. Der findes da flere sukker frie institutioner 

Anmeld

6. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
L&V skriver:

Syntes det er en selvfølge at man spiser det sunde og mættende først og ik spiser sig mæt i yoghurt  og toast brød.

Det er jo ikke pædagogerne som sådan men institutionerne der indføre det. Der findes da flere sukker frie institutioner 

Ja jeg er helt med på at man som institution vælger at sige at her er man sukkerfri - men i ts tilfælde må man godt have chokolademadder men ikke youghurt, drengen må ikke få kage fordi han ikke spiste den del af madpakken pædagogen syntes han burde spise osv. Det bliver til vurderingssag. 

Anmeld

6. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da thea startede i børnehave fik hun 1 stk rugbrød med, skåret ud i kvarte, med 4 forskellige slags pålæg på, cherytomater, peberfrugt og agurk. De fleste dage spiste hun en kvart og det grønne, andre dage mere.

Påædagogerne havde så travlt med at hun sku spise mere, spise hurtiger osv og det første de kom og fortalte mig når jeg hentede hende var hvor meget hun havde spist osv. Hver dag sagede jeg at jeg faktisk ik var intresserrtet i hvad hun havde spist, men i hva hun havde lavet, hvem hun havde leget med og om hun havde haft det sjovt. Jeg plejdede også at fortælle dem at thea både spiser mere havregrød til morgenmad end mig, at hun spiste masser af aftensmad og masser af frugt/brød kl 14, så jeg var helt sikker på at hun ik ville dø af sult foreløbig.

Efter et par mdr'er fattede de det endelig og stoppede med at gøre et "problem" ud af det. 

Ud over det er jeg selv pædagog, og har virklig haft diskutionen en milliard gange med mine kollegager da jeg var i børnehave praktik. Jeg nægter at sidde og sige til et barn hvilken mad i madpakken de ska spise først og om de må spise deres grønt ved siden af rugbrødet eller sammen med brødet. Ka barnet ik li pålægget, så tage det af og spis brødet eller en af de andre mader osv. Jeg ville aldrig nægte barnet frugt og brød sener på dagen! Vh stine

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvordan var det gået med at spise idag?

der blev spist 1kvart rugbrød med æg, knækbrød, mini delle og 4 agurke stænger.. Ra 8.30-14.30

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Da thea startede i børnehave fik hun 1 stk rugbrød med, skåret ud i kvarte, med 4 forskellige slags pålæg på, cherytomater, peberfrugt og agurk. De fleste dage spiste hun en kvart og det grønne, andre dage mere.

Påædagogerne havde så travlt med at hun sku spise mere, spise hurtiger osv og det første de kom og fortalte mig når jeg hentede hende var hvor meget hun havde spist osv. Hver dag sagede jeg at jeg faktisk ik var intresserrtet i hvad hun havde spist, men i hva hun havde lavet, hvem hun havde leget med og om hun havde haft det sjovt. Jeg plejdede også at fortælle dem at thea både spiser mere havregrød til morgenmad end mig, at hun spiste masser af aftensmad og masser af frugt/brød kl 14, så jeg var helt sikker på at hun ik ville dø af sult foreløbig.

Efter et par mdr'er fattede de det endelig og stoppede med at gøre et "problem" ud af det. 

Ud over det er jeg selv pædagog, og har virklig haft diskutionen en milliard gange med mine kollegager da jeg var i børnehave praktik. Jeg nægter at sidde og sige til et barn hvilken mad i madpakken de ska spise først og om de må spise deres grønt ved siden af rugbrødet eller sammen med brødet. Ka barnet ik li pålægget, så tage det af og spis brødet eller en af de andre mader osv. Jeg ville aldrig nægte barnet frugt og brød sener på dagen! Vh stine

gid du var pædagog her  Jeg Forstår heller ikke hvorfor de ska ha deres næser ned i børnenes madpakker - synes virkelig ikk pædagogerne burde bruge tid på det, Heller bruge tiden på at hygge med vores børn !

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

L&V skriver:

ja, men så buede pædagogerne da ikk savere kage, hvis de ikk må få sukker.. 

Og pointen var jo at min barn blev nægtet frugt fordi mit barn ikk vil spise en halv rugbrød det er ikke okey ..

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

rogerrasch skriver:

Hehe Hvordan er det så gået med madpakken idag??? ��

barnet spiste en kvart rugbrød, en knækbrød, en mini delle og 4agurk stænger .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.