Da thea startede i børnehave fik hun 1 stk rugbrød med, skåret ud i kvarte, med 4 forskellige slags pålæg på, cherytomater, peberfrugt og agurk. De fleste dage spiste hun en kvart og det grønne, andre dage mere.
Påædagogerne havde så travlt med at hun sku spise mere, spise hurtiger osv og det første de kom og fortalte mig når jeg hentede hende var hvor meget hun havde spist osv. Hver dag sagede jeg at jeg faktisk ik var intresserrtet i hvad hun havde spist, men i hva hun havde lavet, hvem hun havde leget med og om hun havde haft det sjovt. Jeg plejdede også at fortælle dem at thea både spiser mere havregrød til morgenmad end mig, at hun spiste masser af aftensmad og masser af frugt/brød kl 14, så jeg var helt sikker på at hun ik ville dø af sult foreløbig.
Efter et par mdr'er fattede de det endelig og stoppede med at gøre et "problem" ud af det.
Ud over det er jeg selv pædagog, og har virklig haft diskutionen en milliard gange med mine kollegager da jeg var i børnehave praktik. Jeg nægter at sidde og sige til et barn hvilken mad i madpakken de ska spise først og om de må spise deres grønt ved siden af rugbrødet eller sammen med brødet. Ka barnet ik li pålægget, så tage det af og spis brødet eller en af de andre mader osv. Jeg ville aldrig nægte barnet frugt og brød sener på dagen! Vh stine
Anmeld