Syntes det er forkert hun ikke må spise frugt sener på dagen, det er jo ikke fordi i laver en usund madpakke.
Men kender problemetikken fra praktik, der kan være forskellige holdninger nogle mener at de skal spise og helst op, jeg er af den opfattelse at hvis der bare er sunde valgmuligheder så kan barnet spise det de helst vil have og uden krav om at spise op. hvilket en pædagog syntes var madspild og en økonomisk belastning. jeg syntes det er vigtigt at børn selv lære at mærke hvornår de er mætte. og mener at samfundet muligvis spare flere resurser på at man børn ikke udvikler et usundt forholdt til mad ( overspiser osv. )
Hjemme servere jeg maden, hvis der ikke bliver spist så meget er det ikke den dag dessert kommer på boret, ikke noget jeg fortæller at jeg har, så ikke en straf, i stedet er det helt ok at komme og be om en rugbrødsmad sener
I dit barns situation ville jeg nok sige som forældre at de ikke skulle fratage hende muligheden for andet mad som straf. og hvis de servere kage, kan det ikke være rigtigt at dit barn bliver forbigået, men at du er ok hvis de bare undlader at servere kage i det hele taget, og dermed undgår at nogle børn kun har spist kage.
Min holdning er at mad aldrig skal bruges som straf af nogen art.
Anmeld