Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

Fudstændig enig

MEN jeg syntes debatten ebber ud, når det hele bliver meget aggressivt og personligt, blot fordi man har en anden holdning. Jeg har argumenteret for min holdning fint nok, men uanset hvad vil du aldrig være enig. Helt okay.
Men når jeg så skal blive ved med at udpensle og udpensle, så syntes jeg ikke det har meget med en debat at gøre mere.....man skal vel ikke blive harm på hinanden, bare fordi man ikke forstår hinanden holdning, vel?

Og det er lige nøjagtig det jeg syntes sker.

jo, jeg skal ærlig indrømme, at jeg blir harm - jeg blir især harm når folk har en holdning uden at de kan argumenterer for hvorfor de har den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Det kan du jo heller ikke..for der ingen argumenter...du har bare bestemt dig for du mener sådan..aner ikke hvorfor og forstår slet ikke at du ikke kan forsvare din mening...
Du har meget med de love var-griner- mærkeligt du kan føle sådan...det er da bare en debat-diskussion om du vil....spændende og faktisk og lærerigt hvis ikke man føler sig stødt og bliver fornærmet over at få svar og spørgsmål som gør man lige skal vurdere hvorfor man mener som man gør....

Meget godt indlæg du kommer med, for det beviser min pointe.

Søde Eva, jeg syntes du er "Slem" til at tolke andres holdninger...du skriver jeg har bare bestemt mig om.....men det ved du jo faktisk ikke!
Du syntes ikke jeg kan forsvare mig - det syntes jeg jeg klarer fint nok. Men fordi du ikke syntes det er godt nok, tolker du, at jeg ikke kan forsvare mig. Det er da heller ikke fair i en debat, er det? Her syntes jeg ikke du giver plads til andres meninger.

Jeg syntes hverken det er spændende og ej heller lærerigt at blive tolket i en debat, og stemplet af et andet menneske, blot fordi vedkommende ikke er enig!

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

100% - men det er osse okay at spørge ind til hinandens holdninger, men jeg syntes bare ikke man kan forvente at man skal ende op med at forstå hinandens holdninger.

Nej og det er vel det overordnede problem for mange og dig også...man behøver vel ikke forstå andre..jo, det synes jeg og hvis man bare brugte en smule tid på at sætte sig ind i andres situation og dermed skabe en forståelse, så ville man nok i højere grad se ud over egen næsetip og handle derefter...men det er nok bare ikke noget alle mennesker har brug for og behov for.

Knus Eva..

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Tjuhl skriver:

jo, jeg skal ærlig indrømme, at jeg blir harm - jeg blir især harm når folk har en holdning uden at de kan argumenterer for hvorfor de har den.

Jamen det kan jeg godt - min argumentation er så bare ikke godkendt i dine øjne, men det gør den da ikke mindre værd!

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Meget godt indlæg du kommer med, for det beviser min pointe.

Søde Eva, jeg syntes du er "Slem" til at tolke andres holdninger...du skriver jeg har bare bestemt mig om.....men det ved du jo faktisk ikke!
Du syntes ikke jeg kan forsvare mig - det syntes jeg jeg klarer fint nok. Men fordi du ikke syntes det er godt nok, tolker du, at jeg ikke kan forsvare mig. Det er da heller ikke fair i en debat, er det? Her syntes jeg ikke du giver plads til andres meninger.

Jeg syntes hverken det er spændende og ej heller lærerigt at blive tolket i en debat, og stemplet af et andet menneske, blot fordi vedkommende ikke er enig!

Nej, jeg fandt jo ud af hvorfor...du har ikek brug for at forstå andre og jeg kan ikke lade være med at prøve at sætte mig ind i andres situation og handle ud fra det...
Måske også derfor jeg bruger tid på sms støtte og råd...
Knus Eva

Anmeld

16. august 2009

oo

Caroline86 skriver:

nu har jeg SLET ikke læst alt herinde, men læste bare lige hvad du skriver her.
hvorfor mener du at man SKAL kunne argumentere for sin holdning for at den er "gyldig"? nogle mennesker er måske ikke gode til at sætte ord på præcis hvorfor de føler som de gør (uanset hvad det drejer sig om), mens andre har ordet i deres magt og til hver en tid kan bombardere andre med holdninger, meninger og argumenter!
Er en mening mindre værd hvis man ikke kan argumentere fuldstændig for den? eller har jeg misforstået hvad du skriver?

beklager det lille sidespring i forhold til emnet
knus Caroline

jeg kan ikke forstå, at man kan have en holdning, hvis man ikke ved hvorfor man har den eller hvor den holdning leder hen eller hvad den er begrundet i.

call me crazy!

men ja, jeg mener, at man skal kunne argumenterer for sin holdning. og man må gerne være dårlig til ord, jeg er da heller ikke i verdensklasse på det område, men man skal da kunne begrunde sine holdninger.

i hvert fald hvis man debatterer holdninger i et debat forum. OG hvis man er i et debatforum hvor man debatterer holdninger, så må man også forvente, at de der ikke deler ens holdning, vil spørge ind til hvorfor man mener som man gør, eller ligefrem kritiserer ens holdning.

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Nej og det er vel det overordnede problem for mange og dig også...man behøver vel ikke forstå andre..jo, det synes jeg og hvis man bare brugte en smule tid på at sætte sig ind i andres situation og dermed skabe en forståelse, så ville man nok i højere grad se ud over egen næsetip og handle derefter...men det er nok bare ikke noget alle mennesker har brug for og behov for.

Knus Eva..

Jeg har absolut ikke behov for at forstå alle andres holdninger i alle situationer - er du tosset, så ville jeg da ikke have noget liv.

Men du må nok osse acceptere, at nogle emner er nemmere at diskutere, når man sidder overfor hinanden - hvilket jeg tror dette emne er!

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Må man indskyde at det so far har været en superspændende debat at følge med i - keep it up tøser!!! (på begge sider) Flere argumenter påbordet så Rosa kan blive klogere!!!!

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Jeg har absolut ikke behov for at forstå alle andres holdninger i alle situationer - er du tosset, så ville jeg da ikke have noget liv.

Men du må nok osse acceptere, at nogle emner er nemmere at diskutere, når man sidder overfor hinanden - hvilket jeg tror dette emne er!

Næ..men det ville måske gøre en diskussion nemmere hvis man prøvede-smiler-

Og ja, det vil jeg give dig ret i...face to face...så lyder det heller ikke så hårdt.

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Og ja, det vil jeg give dig ret i...face to face...så lyder det heller ikke så hårdt.

Netop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.