Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

jeg kan ikke forstå, at man kan have en holdning, hvis man ikke ved hvorfor man har den eller hvor den holdning leder hen eller hvad den er begrundet i.

call me crazy!

men ja, jeg mener, at man skal kunne argumenterer for sin holdning. og man må gerne være dårlig til ord, jeg er da heller ikke i verdensklasse på det område, men man skal da kunne begrunde sine holdninger.

i hvert fald hvis man debatterer holdninger i et debat forum. OG hvis man er i et debatforum hvor man debatterer holdninger, så må man også forvente, at de der ikke deler ens holdning, vil spørge ind til hvorfor man mener som man gør, eller ligefrem kritiserer ens holdning.

jeg er fuldstændig enig med dig I at man må være forberedt på at andre ikke har samme mening, og at man derfor "risikerer" at få svar på kommenter! - det er vel også derfor man deltager i en debat! Jeg synes bare ikke at man kan sige til andre: "du argumenterer ikke godt nok for hvorfor du har det sådan", hvis de selv føler de har givet rigelig argumentation!? alle er jo, heldigvis, forskellige, og derfor vil der også være forskel på hvor meget argumentation vi mener er tilstrækkeligt for at "forsvare" vores meninger, eller hvad? hvem afgør hvornår der er argumenteret godt nok?  Jeg har som sagt ikke læst alt hvad der står, overhovedet, men jeg har da lige læst lidt, og fornemmer klart der er nogle herinde som forsøger at "diktere" hvad der er godkendt argumentation, og hvad der ikke er... synes jeg er en skam, når nu vi er så forskellige og allesammen skal kunne være i en debat uden at føle eventuelle angreb på personlighed! siger bestemt ikke alle skal være enige, for hvor ville det dog være KEDELIGT
jeg tror bare ikke der er enighed om hvornår der er argumenteret nok, og det er dét der skaber "problemerne" ikke selve argumentationen eller meningsudvekslingen!
Hav en dejlig søndag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

100% - men det er osse okay at spørge ind til hinandens holdninger, men jeg syntes bare ikke man kan forvente at man skal ende op med at forstå hinandens holdninger.

nej, det kan man heller ikke have som mål, for jeg vil aldrig kunne forstå dine holdninger, om du så argumenterede for dem fra nu af og til himlen falder ned. MEN dermed ikke sagt, at man bare skal holde helt op med at debattere. Nu kan du se, at Rosa følger debatten og syntes det er spændende læsning, og det er jo netop en rigtig god grund til at debattere. man reflekterer mens man argumenterer. eller det håber jeg da, at man gør.

Anmeld

16. august 2009

oo

Caroline86 skriver:

jeg er fuldstændig enig med dig I at man må være forberedt på at andre ikke har samme mening, og at man derfor "risikerer" at få svar på kommenter! - det er vel også derfor man deltager i en debat! Jeg synes bare ikke at man kan sige til andre: "du argumenterer ikke godt nok for hvorfor du har det sådan", hvis de selv føler de har givet rigelig argumentation!? alle er jo, heldigvis, forskellige, og derfor vil der også være forskel på hvor meget argumentation vi mener er tilstrækkeligt for at "forsvare" vores meninger, eller hvad? hvem afgør hvornår der er argumenteret godt nok?  Jeg har som sagt ikke læst alt hvad der står, overhovedet, men jeg har da lige læst lidt, og fornemmer klart der er nogle herinde som forsøger at "diktere" hvad der er godkendt argumentation, og hvad der ikke er... synes jeg er en skam, når nu vi er så forskellige og allesammen skal kunne være i en debat uden at føle eventuelle angreb på personlighed! siger bestemt ikke alle skal være enige, for hvor ville det dog være KEDELIGT
jeg tror bare ikke der er enighed om hvornår der er argumenteret nok, og det er dét der skaber "problemerne" ikke selve argumentationen eller meningsudvekslingen!
Hav en dejlig søndag!

nu spørger jeg helt ærligt, for jeg kan ikke umiddelbart selv finde det i hele debattråden, men hvor har jeg sagt, at andre ikke argumenterer "godt nok"? jeg har siddet og læst og læst og jeg syntes ikke det er det jeg siger, jeg syntes at jeg siger, at hvis man vil debattere, så er argumentation inklusiv. jeg vil meget gerne have at vide hvor jeg ellers har sagt sådan

og ja, god søndag til alle! nu tror jeg også det er på tide at bruge min søndag med mine

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Hav en dejlig søndag!

Tak for dit indlæg - og din rigtig gode formulering. 

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Tjuhl skriver:

nu spørger jeg helt ærligt, for jeg kan ikke umiddelbart selv finde det i hele debattråden, men hvor har jeg sagt, at andre ikke argumenterer "godt nok"? jeg har siddet og læst og læst og jeg syntes ikke det er det jeg siger, jeg syntes at jeg siger, at hvis man vil debattere, så er argumentation inklusiv. jeg vil meget gerne have at vide hvor jeg ellers har sagt sådan

og ja, god søndag til alle! nu tror jeg også det er på tide at bruge min søndag med mine

jeg synes ikke du behøver at skrive det direkte, for at have sagt det
og jeg tror udmærket godt du ved hvem jeg tænker på, du "presser" til at skulle argumentere igen og igen... Det var ikke for at starte en ny debat herinde, for så havde jeg oprettet et nyt emne i stedet for at "overtage" dette.. Jeg skulle bare have afklaret om det var det du mente eller om jeg mistolkede det du skriver!
knus Caroline

Anmeld

16. august 2009

Moderator

lonemus skriver:

Tak for dit indlæg - og din rigtig gode formulering. 

tak
Jeg havde bare nogle ting jeg selv skulle have afklaret... gider ikke blande mig i diskussionerne om Irakerne, for jeg gider netop ikke skulle stilles til regnskab for alt hvad jeg siger og føler
Nu vil jeg overlade tråden til dem der diskuterer "Bør de afviste irakere blive i Danmark??" og blande mig et andet sted.. hihi
knus Caroline

Anmeld

16. august 2009

lonemus

tak
Jeg havde bare nogle ting jeg selv skulle have afklaret... gider ikke blande mig i diskussionerne om Irakerne, for jeg gider netop ikke skulle stilles til regnskab for alt hvad jeg siger og føler
Nu vil jeg overlade tråden til dem der diskuterer "Bør de afviste irakere blive i Danmark??" og blande mig et andet sted.. hihi
knus Caroline

Du har så evig ret

Tror faktisk mange ikke gider blande sig i debatterne, netop fordi man hele tiden skal fortsætte med at argumentere for det samme...at stå til regnskan som du skriver...det er sgu ikke rart - og rigtigt som du siger: hvem har ret til at diktere, hvornår man har argumenteret nok?

God søndag

Anmeld

16. august 2009

oo

Caroline86 skriver:

jeg synes ikke du behøver at skrive det direkte, for at have sagt det
og jeg tror udmærket godt du ved hvem jeg tænker på, du "presser" til at skulle argumentere igen og igen... Det var ikke for at starte en ny debat herinde, for så havde jeg oprettet et nyt emne i stedet for at "overtage" dette.. Jeg skulle bare have afklaret om det var det du mente eller om jeg mistolkede det du skriver!
knus Caroline

jeg syntes det er ærgeligt du læser mellem linierne, når jeg gør så meget for at gøre mine holdninger helt klare i linierne.
jeg syntes ikke jeg presser nogen, men JEG debatterer og argumenterer og forventer det samme af andre der deltager i en debat som denne. det er lidt let lige at komme ind og sige "du gør sådan og det ved du vist godt" og så sige, at man ikke vil deltage i debatten....

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Tjuhl skriver:

jeg syntes det er ærgeligt du læser mellem linierne, når jeg gør så meget for at gøre mine holdninger helt klare i linierne.
jeg syntes ikke jeg presser nogen, men JEG debatterer og argumenterer og forventer det samme af andre der deltager i en debat som denne. det er lidt let lige at komme ind og sige "du gør sådan og det ved du vist godt" og så sige, at man ikke vil deltage i debatten....

det synes jeg da bestemt ikke er let!
og den pågældende person har til mig skrevet tak fordi jeg fik det formuleret som jeg gjorde! så måske det, i stedet for at sige jeg læser mellem linierne, er dig der skal tænke over hvordan andre kan læse dine indlæg/svar!? at du i stedet for at køre så meget i argumentationer/mangel på samme, skal lægge mere fokus på at der er mange forskellige meninger - som du jo selv gør opmærksom på!
Det er ikke alle der diskuterer på samme måde, og så kan man selvfølgelig, igen, vende tilbage til "kan du ikke klare lugten...." men jeg synes selv det er vigtigt i en debat, at selvom vi ikke er enige, er der ingen meninger der er rigtige eller forkerte. Som du selv siger; man reflekterer vel over nogle ting når man debatterer? og pris dig lykkelig over at du føler du kan stå inde på dine holdninger, men accepter at andre også kan stå inde på deres, selvom du ikke mener de kan!
Nu synes jeg du skal nyde din søndag, det vil jeg i hvert fald

Anmeld

16. august 2009

Mira0911

Nanna1985 skriver:

De skal hjem NU og det kan kun gå for langsomt..!!

Sådan er reglerne og de har vist det i SÅ lang tid.. De har gemt sig i 3 mdr nu og nu går den altså ikke længere, de skal følge loven her i Danmark, som alle andre os skal..!!

De kan fiiint tage på ferie til deres hjemland hver sommer, men kan ikk bo der fast.. HMMM det hænger slet ikke sammen..!! UD MED JER..!!

Mon ikke de vil tænke det samme om os, hvis der var krig i vores land - Og vi flyttede til deres land og tog på ferie i vores hjemland??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.