Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

lonemus

Tjuhl skriver:

du kommenterede på en der kommenterede noget jeg havde skrevet...men  hvis du ikke vil debattere, kan du jo forlade debatten når som helst.

Same to U

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Hvor er det jeg gør den sort hvid...modsat dit."det er loven"...jeg kan godt forstå hvis ikke du kan komme med et modsvar, med dine argumenter..for de findes ikke...du har bestemt dig for du er den rigtige og de er de forkerte...det er dit land...
Jeg kan på ingen måde tage noget af det du skriver seriøst når ikke du kan forsvare og forklare din mening..
Men du kan vel fortælle mig hvor jeg gør den sort hvid?? eller smutter du fordi du får det svært nu??

Det handler da ikke om at jeg smutter nu...jeg gider bare ikke bruge min energi på at overbevise dig om min holdning....hvilket jeg i øvrigt syntes er en underlig måde at føre en debat på!!! Så er det jo ikke en debat mere, mere en lov!!!

Anmeld

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

Ja den er for alle, men jeg syntes bare lige i den her debat handler det meget om, at jeg skal overbevise dig om min holdning, altså forsøge at ændre din holdning - det er ikke det jeg vil, blot at komme med min egen helt personlige holdning.
Vi har hver vores holdning, hvilket jo kun er godt .)

du vil aldrig kunne overbevise mig om din holdning og det er heller ikke det en debat er til for. du SKAL komme med din mening - men du skal også kunne argumenterer for den. ellers går en debat jo død. jeg er ikke enig i en hel del af dine holdninger og det er det vi debatterer. jeg prøver ikke at overbevise dig, jeg kommer også bare med MIN holdning.

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Ja den er for alle, men jeg syntes bare lige i den her debat handler det meget om, at jeg skal overbevise dig om min holdning, altså forsøge at ændre din holdning - det er ikke det jeg vil, blot at komme med min egen helt personlige holdning.
Vi har hver vores holdning, hvilket jo kun er godt .)

Jamen det er jo en debat....og jeg spørger ind til dine meninger og det må da være nemt at komme med et modsvar, for du ved vel hvad du mener og hvorfor...

Anmeld

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

Same to U

men æææhm...jeg vil jo netop gerne debattere, så jeg har jo ikke lyst til at forlade debatten.

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Tjuhl skriver:

du vil aldrig kunne overbevise mig om din holdning og det er heller ikke det en debat er til for. du SKAL komme med din mening - men du skal også kunne argumenterer for den. ellers går en debat jo død. jeg er ikke enig i en hel del af dine holdninger og det er det vi debatterer. jeg prøver ikke at overbevise dig, jeg kommer også bare med MIN holdning.

Fudstændig enig

MEN jeg syntes debatten ebber ud, når det hele bliver meget aggressivt og personligt, blot fordi man har en anden holdning. Jeg har argumenteret for min holdning fint nok, men uanset hvad vil du aldrig være enig. Helt okay.
Men når jeg så skal blive ved med at udpensle og udpensle, så syntes jeg ikke det har meget med en debat at gøre mere.....man skal vel ikke blive harm på hinanden, bare fordi man ikke forstår hinanden holdning, vel?

Og det er lige nøjagtig det jeg syntes sker.

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Det handler da ikke om at jeg smutter nu...jeg gider bare ikke bruge min energi på at overbevise dig om min holdning....hvilket jeg i øvrigt syntes er en underlig måde at føre en debat på!!! Så er det jo ikke en debat mere, mere en lov!!!

Det kan du jo heller ikke..for der ingen argumenter...du har bare bestemt dig for du mener sådan..aner ikke hvorfor og forstår slet ikke at du ikke kan forsvare din mening...
Du har meget med de love var-griner- mærkeligt du kan føle sådan...det er da bare en debat-diskussion om du vil....spændende og faktisk og lærerigt hvis ikke man føler sig stødt og bliver fornærmet over at få svar og spørgsmål som gør man lige skal vurdere hvorfor man mener som man gør....

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

nu har jeg SLET ikke læst alt herinde, men læste bare lige hvad du skriver her.
hvorfor mener du at man SKAL kunne argumentere for sin holdning for at den er "gyldig"? nogle mennesker er måske ikke gode til at sætte ord på præcis hvorfor de føler som de gør (uanset hvad det drejer sig om), mens andre har ordet i deres magt og til hver en tid kan bombardere andre med holdninger, meninger og argumenter!
Er en mening mindre værd hvis man ikke kan argumentere fuldstændig for den? eller har jeg misforstået hvad du skriver?

beklager det lille sidespring i forhold til emnet
knus Caroline

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Jamen det er jo en debat....og jeg spørger ind til dine meninger og det må da være nemt at komme med et modsvar, for du ved vel hvad du mener og hvorfor...

100% - men det er osse okay at spørge ind til hinandens holdninger, men jeg syntes bare ikke man kan forvente at man skal ende op med at forstå hinandens holdninger.

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Fudstændig enig

MEN jeg syntes debatten ebber ud, når det hele bliver meget aggressivt og personligt, blot fordi man har en anden holdning. Jeg har argumenteret for min holdning fint nok, men uanset hvad vil du aldrig være enig. Helt okay.
Men når jeg så skal blive ved med at udpensle og udpensle, så syntes jeg ikke det har meget med en debat at gøre mere.....man skal vel ikke blive harm på hinanden, bare fordi man ikke forstår hinanden holdning, vel?

Og det er lige nøjagtig det jeg syntes sker.

Hvor bliver den nu personlig...de sidste indlæg du har skrevet lyder jo som om det ikke er i samme debat vi er i...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.