Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

lonemus

Tjuhl skriver:

ja igen, det handler kun om mig, mig, mig, mig....der findes ikke andre på denne klode af betydning og jeg skal have alt hvad jeg nogensinde har drømt om.

Du lyder som en socialdemokrat .)

Man har ikke nødvendigvis nøde at tænke sådan, bare fordi man har en holdning til tingene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Jeg syntes regeringen har gjort rigtig mange gode ting for Danmark, de har ikke nået det hele, men de arbejder på det. Ja, der vil altid være ting der halter, men sådan er det jo med alle partierne.

Jeg syntes regeringen har fået ryddet op i rigtig mange ting - især i det offentlige, hvor mange bare sidder dagen lang og venter på deres pension - jeg har selv været off. ansat og var rystet over deres arbejdsmoral. Siger ikke det er sådan alle vegne, men mange steder - og det er ofte dem der hader regeringen, fordi der nu kræves noget af dem.

Jeg syntes vi bliver belønnet for mange ting - rent økonomisk, hvilket gør det hele sjovere. Vores ulandsgæld er væk osv.

Lone

Så det du vægter og synes er godt...det er ud fra at du har oplevet dovne mennesker der ikke arbejdede effektivt nok??...og igen er det så ud fra det økonomiske perspektivt?...

Hvad med menneskerne i vores samfund...synes du vi behandler dem godt nok....synes du vi kan  være feks vores folkeskoler bekendt, institutioner med flere og flere børn i, de ældre, de udsatte...synes du at vi som land og endda et efter min mening rigt land har råd til at svigte eller ikke priotere det der skal til på disse områder??
Det er måske nemt at synes alt er fint hvis mnan økonomisk er højt på strå, ikke har syge børn og ikke selv er syg....så er alt jo perfekt..
Men alle kan ende som tabere og der skal man i hvert fald være stærk for at overleve.

Jeg er ligeglad med hvem der har gjort hvad mest eller mere af regeringerne...men når der er et behov, så må man sørme gå ind og priotere disse områder...

Jeg kan ikke overraskes over feks de unge mennesker der pludselig går amok og slår andre mennesker ned...der er så mange der svigtes og ja, så ender man ud i afmagt og frustrationer og det kan jeg måske forstå at alle ikke kan sætte sig ind i...men jeg kan undrer mig over at du og andre ikke kan se at hvis ikke vi hjælper de mennesker der har brug for det, så kan afmagten jo lige så godt skade dig og dine...

Anmeld

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

Du lyder som en socialdemokrat .)

Man har ikke nødvendigvis nøde at tænke sådan, bare fordi man har en holdning til tingene.

det tar jeg som en fornærmelse! jeg er så absolut ikke socialdemokrat

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Så det du vægter og synes er godt...det er ud fra at du har oplevet dovne mennesker der ikke arbejdede effektivt nok??...og igen er det så ud fra det økonomiske perspektivt?...

Hvad med menneskerne i vores samfund...synes du vi behandler dem godt nok....synes du vi kan  være feks vores folkeskoler bekendt, institutioner med flere og flere børn i, de ældre, de udsatte...synes du at vi som land og endda et efter min mening rigt land har råd til at svigte eller ikke priotere det der skal til på disse områder??
Det er måske nemt at synes alt er fint hvis mnan økonomisk er højt på strå, ikke har syge børn og ikke selv er syg....så er alt jo perfekt..
Men alle kan ende som tabere og der skal man i hvert fald være stærk for at overleve.

Jeg er ligeglad med hvem der har gjort hvad mest eller mere af regeringerne...men når der er et behov, så må man sørme gå ind og priotere disse områder...

Jeg kan ikke overraskes over feks de unge mennesker der pludselig går amok og slår andre mennesker ned...der er så mange der svigtes og ja, så ender man ud i afmagt og frustrationer og det kan jeg måske forstå at alle ikke kan sætte sig ind i...men jeg kan undrer mig over at du og andre ikke kan se at hvis ikke vi hjælper de mennesker der har brug for det, så kan afmagten jo lige så godt skade dig og dine...

Som jeg skrev, er der helt sikkert nogle områder de kunne gøre bedre - netop de områder du beskriver mht psykisk syge osv. Der er vi fuldt ud enige.
Men lige dette manglende område gør da ikke hele regeringen til noget lort...ikke efter min mening, i hvert fald. Ja, de har nogle ting de skal have rettet på på osv., nogle mere seriøse end andre - og ja, de er kritiske.

Men uanset hvilket parti du vælger, vil der altid være områder de halter på, sådan er politik jo. Det handler ikke kun om økonomien, som jeg syntes er god, i bund og grund syntes jeg de har gjort et godt stykke arbejde.

Men uanset hvad skal vi alle følge nogle love og regler her i landet, netop for at vise hensyn til hinanden. Derfor er jeg så træt af at alle har ondt af de her irakere....hvorfor er det så synd for lige netop dem?? - hvad med alle de andre der udvises, det må jo have en årsag.
Hvis de får lov at blive syntes jeg netop Danmark signalere: I skal bare tage sagen i egen hånd, så får I jeres vilje - er det da særlig demokratisk?
 - tænk på de autonome på Nørrebro? - hvor penge har de ikke kostet vort samfund, som vi netop kunne have brugt på de ældre? Men de fik deres hus, fordi alle havde så ondt af dem - på trods af de bare havde taget et hus til at starte med!

Hvis vi i Danmark skal til at tage loven i egen hånd, så går det hele da fuldstændig galt - så skal vi alle have pistoler under hovedpuden osv.

Jeg syntes bare det handler om, at nogle mennesker har svært ved at tilpasse sig et samfund og dets love og regler - og så tror de bare de kan få speciel behandling. Okay, men så vil JEG sgu da osse have det!!

Hvorfor er det altid regerings skyld at nogle ikke kan indordne sig i et samfund?
Lone

Anmeld

16. august 2009

lonemus

det tar jeg som en fornærmelse! jeg er så absolut ikke socialdemokrat

Værsgo - du var osse flabet! Jeg skrev bare min mening og havde ikke brug for din bemærkning til at starte med!

Anmeld

16. august 2009

oo

det må være fantastisk at kunne betale sig fra alting og være menneske uden medmenneskelighed.
det må være rart, aldrig at skulle bekymre sig om, om ens børn skal have en uddannelse, lægehjælp eller noget så simpelt som mad og tøj på kroppen. Det må være rart at tage fra andre og give til sig selv. det må være rigtig rart at lukke sine små dukkeøjne og glemme alt om, at den rigdom man selv har stammer et sted fra. det må være så rart, at læse forsiden af EB og føle, at man så er dækket rigtig godt ind med hensyn til sin viden om verden og andre mennesker.

det regeringen har gjort er, at privatisere så meget som de har kunnet slippe af sted med  - og lidt til. hvis man ikke mener, at det er en selv og ens velbefindene der er i centrum, så forstår jeg ikke hvorfor man stemmer på den siddende regering. privatiseringen kommer kun dem med mange penge mellem hænderne til gode. jeg går ud fra, at du er en af dem med rigtig mange penge mellem hænderne og jeg går ud fra, at du, som en anden joakim von and, sidder og tæller og tæller dine småmønter, så du kan være helt sikker på, at du ikke mister så meget som en øre til mennesker, du ikke finder værdige til at dele kloden med.

Anmeld

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

- tænk på de autonome på Nørrebro? - hvor penge har de ikke kostet vort samfund, som vi netop kunne have brugt på de ældre? Men de fik deres hus, fordi alle havde så ondt af dem - på trods af de bare havde taget et hus til at starte med!

uh! din uvidenhed er skræmmende! det hus der lå på jagtvej 69 var en gave fra københavns kommune til de unge for mange år siden. så det har skam ikke bare taget. igen et eksempel på mennesker der har en mening om ting de ikke har sat sig ind i. det er jo umuligt at debattere på denne måde!

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Tjuhl skriver:

det må være fantastisk at kunne betale sig fra alting og være menneske uden medmenneskelighed.
det må være rart, aldrig at skulle bekymre sig om, om ens børn skal have en uddannelse, lægehjælp eller noget så simpelt som mad og tøj på kroppen. Det må være rart at tage fra andre og give til sig selv. det må være rigtig rart at lukke sine små dukkeøjne og glemme alt om, at den rigdom man selv har stammer et sted fra. det må være så rart, at læse forsiden af EB og føle, at man så er dækket rigtig godt ind med hensyn til sin viden om verden og andre mennesker.

det regeringen har gjort er, at privatisere så meget som de har kunnet slippe af sted med  - og lidt til. hvis man ikke mener, at det er en selv og ens velbefindene der er i centrum, så forstår jeg ikke hvorfor man stemmer på den siddende regering. privatiseringen kommer kun dem med mange penge mellem hænderne til gode. jeg går ud fra, at du er en af dem med rigtig mange penge mellem hænderne og jeg går ud fra, at du, som en anden joakim von and, sidder og tæller og tæller dine småmønter, så du kan være helt sikker på, at du ikke mister så meget som en øre til mennesker, du ikke finder værdige til at dele kloden med.

Vi to bliver ikke enig - gider ikke mudderkastingen...alle er ikke rige, bare fordi man har en holdning, husk det!

Anmeld

16. august 2009

oo

Værsgo - du var osse flabet! Jeg skrev bare min mening og havde ikke brug for din bemærkning til at starte med!

men...hvis du ikke har brug for min mening, hvorfor kaster du dig så ud i en debat med mig? min mening kommer jo ret tydeligt igennem flere steder herinde, og hvis du ikke var interesseret i den, hvorfor så kommentere på den? det er jo klart, at jeg så svarer tilbage. eller?

jeg er ikke socialdemokrat, for så kunne jeg ligeså godt være venstremand og det er jeg ikke.

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Tjuhl skriver:

uh! din uvidenhed er skræmmende! det hus der lå på jagtvej 69 var en gave fra københavns kommune til de unge for mange år siden. så det har skam ikke bare taget. igen et eksempel på mennesker der har en mening om ting de ikke har sat sig ind i. det er jo umuligt at debattere på denne måde!

Men du er osse skræmmende, da du ikke vil lade andre med en anden mening end DIG komme til orde....Grow up

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.