Så det du vægter og synes er godt...det er ud fra at du har oplevet dovne mennesker der ikke arbejdede effektivt nok??...og igen er det så ud fra det økonomiske perspektivt?...
Hvad med menneskerne i vores samfund...synes du vi behandler dem godt nok....synes du vi kan være feks vores folkeskoler bekendt, institutioner med flere og flere børn i, de ældre, de udsatte...synes du at vi som land og endda et efter min mening rigt land har råd til at svigte eller ikke priotere det der skal til på disse områder??
Det er måske nemt at synes alt er fint hvis mnan økonomisk er højt på strå, ikke har syge børn og ikke selv er syg....så er alt jo perfekt..
Men alle kan ende som tabere og der skal man i hvert fald være stærk for at overleve.
Jeg er ligeglad med hvem der har gjort hvad mest eller mere af regeringerne...men når der er et behov, så må man sørme gå ind og priotere disse områder...
Jeg kan ikke overraskes over feks de unge mennesker der pludselig går amok og slår andre mennesker ned...der er så mange der svigtes og ja, så ender man ud i afmagt og frustrationer og det kan jeg måske forstå at alle ikke kan sætte sig ind i...men jeg kan undrer mig over at du og andre ikke kan se at hvis ikke vi hjælper de mennesker der har brug for det, så kan afmagten jo lige så godt skade dig og dine...
Som jeg skrev, er der helt sikkert nogle områder de kunne gøre bedre - netop de områder du beskriver mht psykisk syge osv. Der er vi fuldt ud enige.
Men lige dette manglende område gør da ikke hele regeringen til noget lort...ikke efter min mening, i hvert fald. Ja, de har nogle ting de skal have rettet på på osv., nogle mere seriøse end andre - og ja, de er kritiske.
Men uanset hvilket parti du vælger, vil der altid være områder de halter på, sådan er politik jo. Det handler ikke kun om økonomien, som jeg syntes er god, i bund og grund syntes jeg de har gjort et godt stykke arbejde.
Men uanset hvad skal vi alle følge nogle love og regler her i landet, netop for at vise hensyn til hinanden. Derfor er jeg så træt af at alle har ondt af de her irakere....hvorfor er det så synd for lige netop dem?? - hvad med alle de andre der udvises, det må jo have en årsag.
Hvis de får lov at blive syntes jeg netop Danmark signalere: I skal bare tage sagen i egen hånd, så får I jeres vilje - er det da særlig demokratisk?
- tænk på de autonome på Nørrebro? - hvor penge har de ikke kostet vort samfund, som vi netop kunne have brugt på de ældre? Men de fik deres hus, fordi alle havde så ondt af dem - på trods af de bare havde taget et hus til at starte med!
Hvis vi i Danmark skal til at tage loven i egen hånd, så går det hele da fuldstændig galt - så skal vi alle have pistoler under hovedpuden osv.
Jeg syntes bare det handler om, at nogle mennesker har svært ved at tilpasse sig et samfund og dets love og regler - og så tror de bare de kan få speciel behandling. Okay, men så vil JEG sgu da osse have det!!
Hvorfor er det altid regerings skyld at nogle ikke kan indordne sig i et samfund?
Lone