Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

Honningblomst

Som jeg skrev, er der helt sikkert nogle områder de kunne gøre bedre - netop de områder du beskriver mht psykisk syge osv. Der er vi fuldt ud enige.
Men lige dette manglende område gør da ikke hele regeringen til noget lort...ikke efter min mening, i hvert fald. Ja, de har nogle ting de skal have rettet på på osv., nogle mere seriøse end andre - og ja, de er kritiske.

Men uanset hvilket parti du vælger, vil der altid være områder de halter på, sådan er politik jo. Det handler ikke kun om økonomien, som jeg syntes er god, i bund og grund syntes jeg de har gjort et godt stykke arbejde.

Men uanset hvad skal vi alle følge nogle love og regler her i landet, netop for at vise hensyn til hinanden. Derfor er jeg så træt af at alle har ondt af de her irakere....hvorfor er det så synd for lige netop dem?? - hvad med alle de andre der udvises, det må jo have en årsag.
Hvis de får lov at blive syntes jeg netop Danmark signalere: I skal bare tage sagen i egen hånd, så får I jeres vilje - er det da særlig demokratisk?
 - tænk på de autonome på Nørrebro? - hvor penge har de ikke kostet vort samfund, som vi netop kunne have brugt på de ældre? Men de fik deres hus, fordi alle havde så ondt af dem - på trods af de bare havde taget et hus til at starte med!

Hvis vi i Danmark skal til at tage loven i egen hånd, så går det hele da fuldstændig galt - så skal vi alle have pistoler under hovedpuden osv.

Jeg syntes bare det handler om, at nogle mennesker har svært ved at tilpasse sig et samfund og dets love og regler - og så tror de bare de kan få speciel behandling. Okay, men så vil JEG sgu da osse have det!!

Lone

Jamen, Lone...det handler jo ikke om hvorvidt det er ok at nogle mennesker skal sendes hjem eller ej, ikke for mig i hvert fald.....det handler om at disse mennesker har siddet MANGE år i DK under kummerlige forhold..hvis de skulle hjem så skulle de have været det for lang tid siden og hvis deres hjem havde været trygt, så var de nok taget afsted hvis man tænker på hvad de har levet under herhjemme..
I visse tilfælde, som det her...der synes jeg det er sørgeligt at hænge det hele op på loven...ja, der er en lov, men der er også situationer hvor vi må sande at loven ikke hænger sammen med  virkeligheden...hvor menneskelige hensyn er hævet derover...verden er ikke sort hvid, det ville være nemt hvis den var, så slap vi også for at tænke og føle og så kunne vi bare smide det hele ind under love og regler...men sådan er verden IKKE...vi er ikke et nummer, vi er ikke et folk, vi er ikke bedre eller dårlige...vi er alle mennesker og har da som det mindste krav på god behandling ALLE sammen..og det mener jeg faktisk ikke er tilfældet her. Der må tages individuelle hensyn og det kan der sagtens og så må vi som samfund lære af fejlene og få vurderet hver enkelt sag hurtigt og sende dem hjem som hjem skal...alt andet er ikke menneskeligt og da på ingen måde iorden..
Jeg er ligeglad med hvad regeringen hedder...men der er ingen undskyldning for ikke at sætte ind over for de svage i samfundet...det er så sørgeligt...
Din sidste sætning siger jo det hele....nu kan jeg se hvordan du tænker og og det er så langt som det kan blive fra min verden og mig.
Hvorfor vil du have specielbehandling....hvad gør dig speciel, hvad gør dig udsat..hvad har du oplevet der gør at du skal have specielbehandling....læs dine og mine indlæg, så lyder det som om at din overvægt og min engang-overvægt er kæmpe problemer.---tænk engang hvor godt man så har det...en skide gang fedt på korpus..hvor er vi dog forkælede...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

Men du er osse skræmmende, da du ikke vil lade andre med en anden mening end DIG komme til orde....Grow up

jeg vil da gerne lade andre komme til orde, men det her er jo en debat. og vi debatterer. og min mening kommer til udtryk. det kan ikke komme som den store overraskelse.

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Tjuhl skriver:

men...hvis du ikke har brug for min mening, hvorfor kaster du dig så ud i en debat med mig? min mening kommer jo ret tydeligt igennem flere steder herinde, og hvis du ikke var interesseret i den, hvorfor så kommentere på den? det er jo klart, at jeg så svarer tilbage. eller?

jeg er ikke socialdemokrat, for så kunne jeg ligeså godt være venstremand og det er jeg ikke.

Fordi det sjov nok er en debatside - og jeg svarede ikke på dit indlæg, så jeg har ikke startet en debat med dig!!!!!!

Anmeld

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

Vi to bliver ikke enig - gider ikke mudderkastingen...alle er ikke rige, bare fordi man har en holdning, husk det!

det er jeg skam godt klar over, JEG har fx en holdning og jeg er ikke rig

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Jamen, Lone...det handler jo ikke om hvorvidt det er ok at nogle mennesker skal sendes hjem eller ej, ikke for mig i hvert fald.....det handler om at disse mennesker har siddet MANGE år i DK under kummerlige forhold..hvis de skulle hjem så skulle de have været det for lang tid siden og hvis deres hjem havde været trygt, så var de nok taget afsted hvis man tænker på hvad de har levet under herhjemme..
I visse tilfælde, som det her...der synes jeg det er sørgeligt at hænge det hele op på loven...ja, der er en lov, men der er også situationer hvor vi må sande at loven ikke hænger sammen med  virkeligheden...hvor menneskelige hensyn er hævet derover...verden er ikke sort hvid, det ville være nemt hvis den var, så slap vi også for at tænke og føle og så kunne vi bare smide det hele ind under love og regler...men sådan er verden IKKE...vi er ikke et nummer, vi er ikke et folk, vi er ikke bedre eller dårlige...vi er alle mennesker og har da som det mindste krav på god behandling ALLE sammen..og det mener jeg faktisk ikke er tilfældet her. Der må tages individuelle hensyn og det kan der sagtens og så må vi som samfund lære af fejlene og få vurderet hver enkelt sag hurtigt og sende dem hjem som hjem skal...alt andet er ikke menneskeligt og da på ingen måde iorden..
Jeg er ligeglad med hvad regeringen hedder...men der er ingen undskyldning for ikke at sætte ind over for de svage i samfundet...det er så sørgeligt...
Din sidste sætning siger jo det hele....nu kan jeg se hvordan du tænker og og det er så langt som det kan blive fra min verden og mig.
Hvorfor vil du have specielbehandling....hvad gør dig speciel, hvad gør dig udsat..hvad har du oplevet der gør at du skal have specielbehandling....læs dine og mine indlæg, så lyder det som om at din overvægt og min engang-overvægt er kæmpe problemer.---tænk engang hvor godt man så har det...en skide gang fedt på korpus..hvor er vi dog forkælede...

Lige nøjagtig, verden er ikke sort og hvid, men det syntes jeg du gør den til i den her debat!
Jeg kan overhovedet ikke følge din holdning, så lad os da blive enig om det

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Fordi det sjov nok er en debatside - og jeg svarede ikke på dit indlæg, så jeg har ikke startet en debat med dig!!!!!!

Ej, Lone...sådan fungerer det jo ikke..en debat ver for alle...og er til for at debatteres...kom nu ind i kampen..

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Tjuhl skriver:

det er jeg skam godt klar over, JEG har fx en holdning og jeg er ikke rig

Ditto her!

Anmeld

16. august 2009

oo

lonemus skriver:

du kommenterede på en der kommenterede noget jeg havde skrevet...men  hvis du ikke vil debattere, kan du jo forlade debatten når som helst.

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Lige nøjagtig, verden er ikke sort og hvid, men det syntes jeg du gør den til i den her debat!
Jeg kan overhovedet ikke følge din holdning, så lad os da blive enig om det

Hvor er det jeg gør den sort hvid...modsat dit."det er loven"...jeg kan godt forstå hvis ikke du kan komme med et modsvar, med dine argumenter..for de findes ikke...du har bestemt dig for du er den rigtige og de er de forkerte...det er dit land...
Jeg kan på ingen måde tage noget af det du skriver seriøst når ikke du kan forsvare og forklare din mening..
Men du kan vel fortælle mig hvor jeg gør den sort hvid?? eller smutter du fordi du får det svært nu??

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Eva skriver:

Ej, Lone...sådan fungerer det jo ikke..en debat ver for alle...og er til for at debatteres...kom nu ind i kampen..

Ja den er for alle, men jeg syntes bare lige i den her debat handler det meget om, at jeg skal overbevise dig om min holdning, altså forsøge at ændre din holdning - det er ikke det jeg vil, blot at komme med min egen helt personlige holdning.
Vi har hver vores holdning, hvilket jo kun er godt .)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.