Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2009

CRS

Havde lige skrevet et mega langt indlæg men har slettet det igen... de skal ikke blive, loven skal ændres, så det for fremtiden går hurtigere med svar på ansøgninger, men så bliver der sikkert ny ballade...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Zeta

Helle30 skriver:

Zeta. Hvordan synes du, politiet skulle have fået de mennesker til at flytte sig fra gaden?

Som svar på trådens egentlige emne mener jeg, asylansøgerne skal sendes ud af Danmark, sådan som dansk lov og ret har afgjort.
Dernæst skal DK se of få spændt r.. ift. at få bragt sagsbehandlingstiderne for asylansøgere ned.
For fremtidige asylansøgere vil det naturligvis også være befordrende for behandlingen af deres sag, om de kunne anstrenge sig for IKKE at smide deres papirer væk og glemme hvem de er og hvor de kommer fra.

- Helle

Nu er jeg ikke politibetjent, men enhver uden facistiske tendenser kan se at der er udøvet overdreven magtanvendelse. Politivedtægterne foreskriver hvad politiet må og ikke må, og her er de gået over stregen.

Man kunne have taget sit nye legetøj med, en vandkanon, den er ret effektiv. Alternativt kunne 3-4 betjente fjerne 1 demostrant ad gangen, istedet for at sprøjte peperspray, for 1 min efter at tæve løs 7-8 gange.

Politiet virker ekstremt ophidsede og aggressive på videoen. Men hvad kan man forvente af sådan nogle landsbytosser der sendes til hovedstaden i kbh.

Anmeld

17. august 2009

Tulle28

Uha nej vandkanonen kan ikke bruges - der var en demonstrant som blev ramt engang og slog hovedet ned i en kantsten og så vidt jeg husker døde af sine kvæstelser. Det kan vi jo ikke ha'!! 

Jeg synes helt sikkert også at nogle af betjentene gik over stregen, men man skal også prøve at sætte sig ind i situationen - stemningen er ophidset, alle er frustrerede og ja, så ryger pædagogikken. I det mindste bruger de gummiknipler og ikke dem som de bruger i andre lande i europa af stål med en knop i enden - av av.

Jeg er stemmer ikke DF - men jeg må nu lige korrigere den, som skrev at de er racistiske. For det synes jeg egentlig ikke de er? De vil bare ikke have folk her i landet som ikke er interesseret i at integrere sig og laver ballade. Det vil jeg heller ikke. Så gør det mig til racist? Jeg går ind for mangfoldighed og højt til loftet, men jeg synes også der er en grænse. Jeg tror rigtig mange danskere er godt og grundig trætte af af høre om udlændinge (og desværre er det jo ikke australiere, amerikanere, franskmænd osv.) som snyder det offentlige og laver kriminalitet. Og - jeg er ked af at sige det - men jeg synes efterhånden det mere er reglen end undtagelsen.

Anmeld

18. august 2009

Zeta

Tynen skriver:

Eftersom de er afviste asylansøgere skal de hjem - Om sagen er korrekt behandlet skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Det kan godt være de er afviste, men de kan ikke tilbagesendes til det vi i danmark - med en ulovlig krig - har bombet tilbage til stenalderen - og så i demokratiets navn + andre løgne. Nå men der er noget der hedder tålt ophold og det er når folk er udvist men at man ikke kan tilbagesende dem pga. omstændigheder.

Og dem er der mange af. Hjemlandet vil ikke modtage dem. De kan ikke garanterer for derers sikkerhed. FN siger ikke god for sikkerheden. Amnysty siger ligeledes nej og sådan kunne vi blive ved.

Anmeld

18. august 2009

qp

Zeta skriver:

Det kan godt være de er afviste, men de kan ikke tilbagesendes til det vi i danmark - med en ulovlig krig - har bombet tilbage til stenalderen - og så i demokratiets navn + andre løgne. Nå men der er noget der hedder tålt ophold og det er når folk er udvist men at man ikke kan tilbagesende dem pga. omstændigheder.

Og dem er der mange af. Hjemlandet vil ikke modtage dem. De kan ikke garanterer for derers sikkerhed. FN siger ikke god for sikkerheden. Amnysty siger ligeledes nej og sådan kunne vi blive ved.

Er 7 af dem ikke allerede blevet tilbagesendt?

Anmeld

18. august 2009

oo

Marcus' Mor skriver:

Er 7 af dem ikke allerede blevet tilbagesendt?

nej, de 7 der blev sendt hjem dagen efter, eller hvornår det nu lige var, de var ikke fra brorsons kirken. men der ER flere asylansøgere der allerede er sendt tilbage og som lever på flugt endnu en gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.