Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

Heidi.

Gaaaaaaaaaaaab......................

Nå men min mening er følgene............

Jeg mener ikke man kan lade mennesker bo i et land i så mange år, som disse Irakere har gjort.. Mange af de børn der er imelle er født her i landet og kender ikke andre lande en DK.. De taler sågar dansk..
Hvordan kan det danske system tage æren for at så mange mennesker bliver slidt ned psykisk? Det er sgu ikke ok, om man så er Iraker, sigøjner oder was...
Nu må regeringen sgu komme med en bedre udlændingepolitik, så mennesker der er flygtet fra krig og ødelæggelse ikke skal være så mange år i et land inden de ryger ud.. Det er jo at give dem falske forhåbninger, og det fortjener de sørme ikke, de er jo bare mennesker som dig og mig.. De gjorde det de var nør til dengang, de kunne ikke blive i deres land.. Tænk jer hvis det en dag kom til Danmark.. Puhha...

Umiddelbart skal de ikke hjem nu.. Der er ikke noget der tyder på at tingene er ok i Irak der hvor de skal til .. Røde kors siger at tingene er for farlige  dernede nu.. Så næh.. Jeg mener ikke de skal hjem før der er HELT styr på situationen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

oo

MrsKnudsen skriver:

To personer sidder og skriver det samme til en person dog bare på hver sin måde. Den ene er utrolig stærk skriftligt og også god til at argumentere for de forskellige ting men har en enorm firkantet måde  at anskue tingene på og virker egentlig ret dømmende på trods af hun påstår andre er det!  Imens den anden halter lidt efter og skal have andres holdninger til tingene inden hun herigennem finder fremfinder sin egen og er åbenlyst typen der anklager andre for  at begå de samme "fejl" hun selv gang på gang er mester i. FLOT tøser, rigtig flot!!

av for den da! jeg går ud fra, jeg er den svagtopinierede, der halter lidt efter, og ikke er særlig stærk i mit sprog - og den sved da!

min holdning er kommet rigeligt frem i debatterne om irakerne herinde, så jeg vil lade det ligge (selvom det ikke huer mig), men jeg vil da sige, at jeg hverken syntes andre er firkantede (hvis jeg er den første du beskriver) eller skal have min holdning fra andre. den har været dannet i mange år efterhånden og kan ikke rykkes særlig meget ved. derfor kan jeg nu alligevel godt lide at debattere den, for jeg lærer jo også nye ting af, at formulere mine egne holdninger igen og igen. jeg skal ærligt indrømme, at jeg (især i denne tråd) har fået formuleret mig lidt vel firkantet - og dog, firkantet er måske ikke det ord jeg ville bruge - men jeg kommer nogle gange til at skrive indlæg mens jeg er vred, ophidset eller fuld af afmagt og det kan godt læses.

Anmeld

16. august 2009

MrsKnudsen

Tjuhl skriver:

av for den da! jeg går ud fra, jeg er den svagtopinierede, der halter lidt efter, og ikke er særlig stærk i mit sprog - og den sved da!

min holdning er kommet rigeligt frem i debatterne om irakerne herinde, så jeg vil lade det ligge (selvom det ikke huer mig), men jeg vil da sige, at jeg hverken syntes andre er firkantede (hvis jeg er den første du beskriver) eller skal have min holdning fra andre. den har været dannet i mange år efterhånden og kan ikke rykkes særlig meget ved. derfor kan jeg nu alligevel godt lide at debattere den, for jeg lærer jo også nye ting af, at formulere mine egne holdninger igen og igen. jeg skal ærligt indrømme, at jeg (især i denne tråd) har fået formuleret mig lidt vel firkantet - og dog, firkantet er måske ikke det ord jeg ville bruge - men jeg kommer nogle gange til at skrive indlæg mens jeg er vred, ophidset eller fuld af afmagt og det kan godt læses.

Du er ikke den der halter efter og det ved du vidst godt selv da det er tydeligt for enhver at den anden er sprogligt svag og god til at danne meninger på baggrund af andres udtalelser i de forskellige tråde.
Det er fair nok at du ikke selv synes du er firkantet men det synes jeg du er. Men jeg tager da hatten af for at du selv giver udtryk for ikke at virke særlig rationel i denne tråd. Du kalder endda folk for dumme (eller var det uintelligente?) som ikke har den samme politiske overbevisning som dig selv? Det er da i min verden noget af det mest uintelligente man kan sige i sådan en sammenhæng.
Jeg synes bare det blev lidt "manhunt" mht den person i (i mine øjne) gik til angreb på da hun ikke havde samme holdning som dig og "Eva"! I sidder begge og fylder hende op til halsen mht at komme med argumentationer for hendes holdning hvorimod du selv ikke er ret konstruktiv i denne tråd og Eva lidt virker som en medløberr "der er kommet i de voksnes rækker" og sidder og omformulerer ting der er blevet skrevet af dig og mange andre i denne tråd. Det rager overhovedet ikke mig men dajeg synes den gik for vidt  kunne jeg ikke "holde min kæft"!

Anmeld

16. august 2009

oo

jeg tror mest af alt, at jeg syntes folk er uhyggelige, når de ikke har den samme politiske overbevisning som mig. men det er der højst sandsynligt ikke nogen der har herinde. jeg læste faktisk ikke debatten mellem lonemus og eva mens jeg skrev herinde, lonemus var nemlig virkelig hurtig til at svare, så jeg var helt inde i "vores" debat. men jeg kan da godt forstå hvis det virker voldsomt nu her bagefter, hvis man føler der er to der "bekæmper" en.

Anmeld

16. august 2009

MrsKnudsen

Tjuhl skriver:

jeg tror mest af alt, at jeg syntes folk er uhyggelige, når de ikke har den samme politiske overbevisning som mig. men det er der højst sandsynligt ikke nogen der har herinde. jeg læste faktisk ikke debatten mellem lonemus og eva mens jeg skrev herinde, lonemus var nemlig virkelig hurtig til at svare, så jeg var helt inde i "vores" debat. men jeg kan da godt forstå hvis det virker voldsomt nu her bagefter, hvis man føler der er to der "bekæmper" en.

Anmeld

16. august 2009

pipsen

Tjuhl skriver:

Kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

17. august 2009

Zeta

Er egentlig på ferie, men en veninde herinde gjorde mig opmærksom på denne debat. og jeg må indrømme at jeg ikke har fulgt med i hvad der er sket derhjemme.

MEN jeg har sat mig ind i tingene her til aften, og syntes det er en utrolig trist og umenneskelig situation. Flygtningene glemmer de fleste nok om kort tid, politivolden ligeledes, klagerne blir afvist og så går hverdagen videre.

Ja jeg er faktisk rørende enig i politikens daglige leder som alle burde læse. Den gir nemlig stof til eftertanke, uhyggeligt som danmark har udviklet sig.
Som om en helt åbenlyst umenneskelig og forstokket forvaltning af et regelsæt, der bunder i fremmedangst og populisme, er en uomgængelig lovmæssighed med sin egen logik hinsides al politik og menneskers liv og skæbne.

Anmeld

17. august 2009

Zeta

Og gud hvor bør alle der betaler skat og dermed løn til politiet være stolte! Det danske politi er desværre lige så slemme som i Kenya eller anden bananrepublik. Eneste forskel er at de får meget mere i løn.

Prøv lige at se denne videodokumentation over hvad der skete: link

Jeg er dybt rystet!   Er kæden hoppet fuldstændig derhjemme i varmen og under finanskrisen?

Anmeld

17. august 2009

Betina88

Jeg synes de sku' bli'e i Danmark ,, De er så skræmte at komme tilbage til deres eget land .. så er der osse nogle af dem der er gift med danskere , ku' jeg huske der var .. Og manden sku' hjem til Irak , og konen eller hva' det var bli'r her i Danmark med børnene ..

Anmeld

17. august 2009

Helle30

Zeta skriver:

Og gud hvor bør alle der betaler skat og dermed løn til politiet være stolte! Det danske politi er desværre lige så slemme som i Kenya eller anden bananrepublik. Eneste forskel er at de får meget mere i løn.

Prøv lige at se denne videodokumentation over hvad der skete: link

Jeg er dybt rystet!   Er kæden hoppet fuldstændig derhjemme i varmen og under finanskrisen?

Zeta. Hvordan synes du, politiet skulle have fået de mennesker til at flytte sig fra gaden?

Som svar på trådens egentlige emne mener jeg, asylansøgerne skal sendes ud af Danmark, sådan som dansk lov og ret har afgjort.
Dernæst skal DK se of få spændt r.. ift. at få bragt sagsbehandlingstiderne for asylansøgere ned.
For fremtidige asylansøgere vil det naturligvis også være befordrende for behandlingen af deres sag, om de kunne anstrenge sig for IKKE at smide deres papirer væk og glemme hvem de er og hvor de kommer fra.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.