Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

oo

Ja selfølgelig sidder de på et asylcenter, de er afvist og i og med at de er afvist må de jo rejse hjem... Men hvem driver det asylcenter, i tror vel da ikke at Røde Kors betaler det selv...

Men du har dine holdninger og jeg har mine... Også lad det være ved det...

nu sidder asylansøgere jo også på asylcenter INDEN de bliver afvist. som de her mennesker fx har gjort, de har siddet i asylcenter i 10-15 år, og de er først lige blevet afvist.

og hvis du ikke kan undvære de 25 kroner, sådan en HEL familie lever for om dagen i et asylcenter, så er du et meget lille menneske. det er bl.a. derfor man betaler skat, for at man kan tage sig af de svageste. men det er folk vel også imod herinde. lad os begynde at leve efter "jagten på et menneske" ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Tulle28

Jeg er både for og i mod i denne sag. På den ene side synes jeg at reglerne skal følges og de skal sendes hjem, når de har fået afslag på asyl.
På den anden side synes jeg det er grotesk at man lader folk være her i så mange år, for derefter at sende dem hjem. Når de har været her så længe, er blevet integreret, deres børn er praktisk talt danske, jamen så skal de da selvfølgelig have lov at blive her. Man bliver nødt til at kigge på procedurerne.

Men når det så er sagt så har jeg de sidste par dage læst i avisen (nej ikke EB) at hver 3. asylansøger får opholdstilladelse, og at ud af de 50 som klagede over deres afslag på deres asylansøgning sidste år, fik 23 opholdstilladelse alligevel. Jeg synes det giiver et billede af, hvor mange som rent faktisk får asyl - og når der så i sidste ende er nogen som ender med afslag, må det vel bunde i at deres situation ikke er "slem" nok.

Anmeld

16. august 2009

Plysbjørnen

Tjuhl skriver:

nu sidder asylansøgere jo også på asylansøgere INDEN de bliver afvist. som de her mennesker fx har gjort, de har siddet i asylcenter i 10-15 år, og de er først lige blevet afvist.

og hvis du ikke kan undvære de 25 kroner, sådan en HEL familie lever for om dagen i et asylcenter, så er du et meget lille menneske.

Ved du hvad om jeg kan undvære 25 kr om dagen eller ej kan jeg ikke helt se har med det og gøre... eller at det skulle gøre mig til et lille menneske... Hvis du endelig vil vide det så KAN jeg ikke undvære 25 kr om dagen til dem eller nogen anden for den sags skyld... Jeg slås nok for at få min daglige økonomi til at hænge sammen... Men det har ikke noget med emnet at gøre...

Jeg gider ikke diskutere mere... Debatten går ud på om de irakkere som er blevet afvist skal blive i Danmark, og nej det skal de ikke efter min mening... Og så er den ikke længere...

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

Trold skriver:

Ja selfølgelig sidder de på et asylcenter, de er afvist og i og med at de er afvist må de jo rejse hjem... Men hvem driver det asylcenter, i tror vel da ikke at Røde Kors betaler det selv...

Men du har dine holdninger og jeg har mine... Også lad det være ved det...

Og så er det nemmest bare at lukke den ved det...er det fordi du ikke kan modargumentere...kunne det være fordi,at det der blev skrevet til dig var rigtigt og du pludselig kunne se tingene ikke rigtig hang sammen??
Hvad med at fortsætte debatten, måske du kunne få en ny viden og indsigt...??

Anmeld

16. august 2009

oo

Trold skriver:

Ved du hvad om jeg kan undvære 25 kr om dagen eller ej kan jeg ikke helt se har med det og gøre... eller at det skulle gøre mig til et lille menneske... Hvis du endelig vil vide det så KAN jeg ikke undvære 25 kr om dagen til dem eller nogen anden for den sags skyld... Jeg slås nok for at få min daglige økonomi til at hænge sammen... Men det har ikke noget med emnet at gøre...

Jeg gider ikke diskutere mere... Debatten går ud på om de irakkere som er blevet afvist skal blive i Danmark, og nej det skal de ikke efter min mening... Og så er den ikke længere...

det har netop noget med emnet at gøre, at man hjælper de svageste. min økonomi er da heller ikke noget at råbe hurra for, men jeg vil uden at blinke gerne lægge en daler mere til skat, så alle kan leve over fattigdomsgrænsen (hvilket jeg ikke selv gjorde som barn). når du selv kæmper, så ved du vel også hvordan det er, at befinde sig på bunden af samfundet. og du er vel også glad for at fx lægehjælp og skoler er gratis. eller måske ikke, hvad ved jeg. der er nogle uhyggelige holdninger herinde.
i sidste ende, handler det om, at man ikke skal tabe mennesker på gulvet - heller ikke selvom de er irakere. og din skat går NATURLIGVIS bl.a. til at hjælpe mennesker på flugt. du betaler det samme i skat uanset hvor mange asylansøgere der sidder i sandholmlejren.

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

Trold skriver:

Og det var så den nemme når ikke agumenterne holder...

Anmeld

16. august 2009

lonemus

linda2009 skriver:

Ej, sådan synes jeg så absolut ikke man kan stille det op bare fordi man ikke er enig.

Fuldstændig enig - og sjov vores regering altid får skylden, når der er uenighed.....det er sgu den bedste regering vi nogensinde har haft

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

Fuldstændig enig - og sjov vores regering altid får skylden, når der er uenighed.....det er sgu den bedste regering vi nogensinde har haft

Den bedste for hvem Lone...for dig??udfra din verden og dine behov...eller hvilke kriterier bedømmer du regeringen udfra...hvad er det de har gjort godt for samfundet...er det de menneskelige behov eller udfra økonomiske...
Kom med alt det gode, de har gjort for vores samfund og for mennesker der lever i det...så kan det jo være du kan omvende mig...??

Anmeld

16. august 2009

oo

Eva skriver:

Den bedste for hvem Lone...for dig??

ja igen, det handler kun om mig, mig, mig, mig....der findes ikke andre på denne klode af betydning og jeg skal have alt hvad jeg nogensinde har drømt om.

Anmeld

16. august 2009

lonemus

Den bedste for hvem Lone...for dig??

Jeg syntes regeringen har gjort rigtig mange gode ting for Danmark, de har ikke nået det hele, men de arbejder på det. Ja, der vil altid være ting der halter, men sådan er det jo med alle partierne.

Jeg syntes regeringen har fået ryddet op i rigtig mange ting - især i det offentlige, hvor mange bare sidder dagen lang og venter på deres pension - jeg har selv været off. ansat og var rystet over deres arbejdsmoral. Siger ikke det er sådan alle vegne, men mange steder - og det er ofte dem der hader regeringen, fordi der nu kræves noget af dem.

Jeg syntes vi bliver belønnet for mange ting - både menneskeligt,  men osse rent økonomisk, hvilket gør det hele sjovere. Vores ulandsgæld er væk osv.

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.