Trold skriver:
Det jeg mener er bare fordi at børnene er født i Danmark er de altså ikke Danskere...
Fordi jeg ikke kan se hvorfor de skal være i Danmark og vi skal betale for at de kan få mad og tøj osv, når de er udvist af Danmark...
Med hensyn til det sidste ja så mener jeg at jeg ikke er racist, som jeg ved flere af jer nok skulle kunne finde på at beskylde mig for at være... Jeg er Dansker af sind og hjerte, jeg mener f.eks. også at dem der stemmer for EU er landsforræddere...
men hvem sir, at "vi" skal betale for at de kan få mad og tøj???? det forstår jeg slet ikke. de her mennesker har siddet i asylcenter siden forrige krig i irak, udelukkende pga den afsindigt dårlige og umenneskelige asylpolitik vi fører i danmark. de har endnu ikke haft mulighed for at gøre sig gældene i det danske samfund for alvor. de har ikke været på kontanthjælp og fået "fede" lejligheder i midtbyen eller noget som helst, de har boet i et rum der er mindre end min stue, hele familier og bare ventet. det gør man ikke, hvis man har muligheden for at vende sikkert hjem! man udsætter ikke sig selv for at skulle være flytgning i danmark, hvis man har et valg!
og hvis dine (og andres herinde) meninger er indbegrebet af danskhed, så tar jeg kraftigt afstand fra at være dansk!
jeg går så absolut heller ikke ind for EU, men ikke fordi det er "landsforræderi" (syntes det er nogle underlige vendinger), men fordi det forringer den verden vi lever i, at det er nogle store kanoner der skal sidde og være konge over os allesammen. og vi igen er ude i noget gris med, at nogle af os skal være rige på andres bekostning - det gælder bpde i det daglige herhjemme i danmark, og i det større verdensbillede.
Anmeld