Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2009

Amelia<3

Jeg er selv flytning. Mig og min familie flygtede fra Bosnien i 92 pga krigen. For mig er Danmark alt og det vil aldrig falde mig ind at flytte tilbage til Bosnien, selvom at krigen er stoppet, men mit hjem er i danmark fordi jeg er nærmest opvokset her og har alt her. Jeg tager på ferie til Bosnien og den eneste grund er at jeg har hele min familie dernede og dem viljeg gerne se. Jeg mistede min morfar i krigen og det tog hårdt på min familie man kan ikkevide hvordan det er at være i et land hvor der er krig uden man selv har oplevet det. SÅ DE SKAL HELT KLART BLIVE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

EVA! jeg blev da også helt forskrækket over, at kvinden der har en mening om alt, ikke skulle have en mening om dette her!

men jeg er enig som et lille lam

hæhæ...jeg prøvede virkelig at lade være, men kunne bare ikke....ihh....men altså, der er da områder jeg ikke har en mening om, tror jeg...eller også er jeg bare ligeglad-griner- ej, jeg kan simpelthen ikke lade være med at tage stilling og reflektere...øv..
Knus og god aften...

Anmeld

15. august 2009

oo

Eva skriver:

hæhæ...jeg prøvede virkelig at lade være, men kunne bare ikke....ihh....men altså, der er da områder jeg ikke har en mening om, tror jeg...eller også er jeg bare ligeglad-griner- ej, jeg kan simpelthen ikke lade være med at tage stilling og reflektere...øv..
Knus og god aften...

and thats why I love you! - for sådan er jeg også selv, men nogle gange vælger man at holde mund, selvom det er svært.

Anmeld

15. august 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

and thats why I love you! - for sådan er jeg også selv, men nogle gange vælger man at holde mund, selvom det er svært.

I lige måde du...

Og ja, nogle gange så springer jeg over MEN for dælen det er ikke nemt og så får min x lige min mening om noget hvor han tænker...HVAD snakker du om-griner
Åh...det har jeg fra min moar...så kan faktisk ikke gøre for det..
Knus..

Anmeld

15. august 2009

FrkT

Hjem til Irak med dem, og det kan kun gå for langsomt. Reglerne må og SKAL følges. Ellers ender vi jo som et land hvor vores danske befolkning kun udgør 20% og alle andre er fra andre lande, og kan bare komme og gå som det passer dem (og blæse på reglerne).

Anmeld

15. august 2009

Plysbjørnen

Eva skriver:

Nej, jeg mener faktisk ikke det på nogen måde er menneskeligt at lade mennesker bo i et land i så mange år og så sende dem hjem til et land som Irak...børnene har ikke oplevet andet end danmark, nogen er måske født her...de er så danske som du og jeg.

Så alle asylansøgere i fremtiden skal hurtigt vurderes og så hjem med det samme hvis det er det der vurderes...

De her mennesker skal da blive i Danmark..ja, der er love, men så må man jo lave dem om eller gøre en undtagelse...jeg kan simpelthen ikke se at man kan forsvare at sende dem hjem til et land i krig...og sørme om det ikke er et land vi er i krig med...stakkels mennesker
Og så giver jeg ikke noget som helst for EB og andre sentationsavisers artikler om at "de tager jo på ferie dernede..." og dem der bare læser disse overskrifter og æder dem rådt....hmm....

Så ja, de her skal blive...det mener jeg....udfra hvad jeg synes der er menneskeligt rigtigt og det mener jeg faktisk skal hæves over loven i det her tilflæde..

Knus Eva..

Eva børnene er ikke Danske bare fordi de er født i Danmark... En kylling er jo heller ikke en ko bare fordi den er født i en kostald...

Og ja de er udvist af Danmark så det er bare ud af vagten med dem... Kan slet ikke se hvad de laver her endnu... Stop dem alle ind i et Herkules fly med en faldskærm og så bare vip dem ud over Irak.

Nej er ikke racist jeg er Dansker.

Anmeld

16. august 2009

qp

Eva børnene er ikke Danske bare fordi de er født i Danmark... En kylling er jo heller ikke en ko bare fordi den er født i en kostald...

Og ja de er udvist af Danmark så det er bare ud af vagten med dem... Kan slet ikke se hvad de laver her endnu... Stop dem alle ind i et Herkules fly med en faldskærm og så bare vip dem ud over Irak.

Nej er ikke racist jeg er Dansker.

Den sammenligning du skriver her kan jeg ikke lige forholde mig til...
Hvorfor er det så vigtigt for dig, at få dem ud?
Hvordan påvirker deres tilstedeværelse i Dk din hverdag?
Og hvad har det, at du er Dansker, at gøre med det du skriver der?

Vh M

Anmeld

16. august 2009

Plysbjørnen

Marcus' Mor skriver:

Den sammenligning du skriver her kan jeg ikke lige forholde mig til...
Hvorfor er det så vigtigt for dig, at få dem ud?
Hvordan påvirker deres tilstedeværelse i Dk din hverdag?
Og hvad har det, at du er Dansker, at gøre med det du skriver der?

Vh M

Det jeg mener er bare fordi at børnene er født i Danmark er de altså ikke Danskere...

Fordi jeg ikke kan se hvorfor de skal være i Danmark og vi skal betale for at de kan få mad og tøj osv, når de er udvist af Danmark...

Med hensyn til det sidste ja så mener jeg at jeg ikke er racist, som jeg ved flere af jer nok skulle kunne finde på at beskylde mig for at være... Jeg er Dansker af sind og hjerte, jeg mener f.eks. også at dem der stemmer for EU er landsforræddere...

Anmeld

16. august 2009

oo

Trold skriver:

Det jeg mener er bare fordi at børnene er født i Danmark er de altså ikke Danskere...

Fordi jeg ikke kan se hvorfor de skal være i Danmark og vi skal betale for at de kan få mad og tøj osv, når de er udvist af Danmark...

Med hensyn til det sidste ja så mener jeg at jeg ikke er racist, som jeg ved flere af jer nok skulle kunne finde på at beskylde mig for at være... Jeg er Dansker af sind og hjerte, jeg mener f.eks. også at dem der stemmer for EU er landsforræddere...

men hvem sir, at "vi" skal betale for at de kan få mad og tøj???? det forstår jeg slet ikke. de her mennesker har siddet i asylcenter siden forrige krig i irak, udelukkende pga den afsindigt dårlige og umenneskelige asylpolitik vi fører i danmark. de har endnu ikke haft mulighed for at gøre sig gældene i det danske samfund for alvor. de har ikke været på kontanthjælp og fået "fede" lejligheder i midtbyen eller noget som helst, de har boet i et rum der er mindre end min stue, hele familier og bare ventet. det gør man ikke, hvis man har muligheden for at vende sikkert hjem! man udsætter ikke sig selv for at skulle være flytgning i danmark, hvis man har et valg!

og hvis dine (og andres herinde) meninger er indbegrebet af danskhed, så tar jeg kraftigt afstand fra at være dansk!

jeg går så absolut heller ikke ind for EU, men ikke fordi det er "landsforræderi" (syntes det er nogle underlige vendinger), men fordi det forringer den verden vi lever i, at det er nogle store kanoner der skal sidde og være konge over os allesammen. og vi igen er ude i noget gris med, at nogle af os skal være rige på andres bekostning - det gælder bpde i det daglige herhjemme i danmark, og i det større verdensbillede.

Anmeld

16. august 2009

Plysbjørnen

Tjuhl skriver:

men hvem sir, at "vi" skal betale for at de kan få mad og tøj???? det forstår jeg slet ikke. de her mennesker har siddet i asylcenter siden forrige krig i irak, udelukkende pga den afsindigt dårlige og umenneskelige asylpolitik vi fører i danmark. de har endnu ikke haft mulighed for at gøre sig gældene i det danske samfund for alvor. de har ikke været på kontanthjælp og fået "fede" lejligheder i midtbyen eller noget som helst, de har boet i et rum der er mindre end min stue, hele familier og bare ventet. det gør man ikke, hvis man har muligheden for at vende sikkert hjem! man udsætter ikke sig selv for at skulle være flytgning i danmark, hvis man har et valg!

og hvis dine (og andres herinde) meninger er indbegrebet af danskhed, så tar jeg kraftigt afstand fra at være dansk!

jeg går så absolut heller ikke ind for EU, men ikke fordi det er "landsforræderi" (syntes det er nogle underlige vendinger), men fordi det forringer den verden vi lever i, at det er nogle store kanoner der skal sidde og være konge over os allesammen. og vi igen er ude i noget gris med, at nogle af os skal være rige på andres bekostning - det gælder bpde i det daglige herhjemme i danmark, og i det større verdensbillede.

Ja selfølgelig sidder de på et asylcenter, de er afvist og i og med at de er afvist må de jo rejse hjem... Men hvem driver det asylcenter, i tror vel da ikke at Røde Kors betaler det selv...

Men du har dine holdninger og jeg har mine... Også lad det være ved det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.