Tjuhl skriver:
ja.
vi fører krig i deres land og kan alligevel ikke udvise nok medmenneskelighed til at give dem asyl. jeg tror desværre der er rigtig rigtig mange der ikke har sat sig ind i denne specielle sag eller ikke forstår hvad er asyl er. det er træls, at der er mange mennesker der har en holdning om ting, de i virkeligheden ikke ved ret meget om. men den regering vi har idag er et udtryk for uvidenhed fra den danske befolkning, så helt overrasket blir jeg trods alt ikke. men helt klart trist og skamfuld!
Nu er der jo nogen der får asyl, og man kan bare ikke give asyl til alle. Det er en individuel vurdering der er lavet, og der må jo være grundlag for at de ikke kan få asyl siden, de er blevet afvist.
Jeg synes også det er lidt groft at kalde hovedparten af den danske befolkning for uvidende, fordi den siddende regering er blevet valgt. Du har ikke overvejet om det bare er hovedpartens mening?
Jeg synes i lighed med Eva, at asylsagerne skal behandles langt hurtigere end det idag er tilfældet, for det er umennekseligt at sidde på et asylcenter i årevis uden at få vished for om man er købt eller solgt.
Anmeld