Bør de afviste irakere blive i Danmark??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2009

Pige2009

Tjuhl skriver:

ja.

vi fører krig i deres land og kan alligevel ikke udvise nok medmenneskelighed til at give dem asyl. jeg tror desværre der er rigtig rigtig mange der ikke har sat sig ind i denne specielle sag eller ikke forstår hvad er asyl er. det er træls, at der er mange mennesker der har en holdning om ting, de i virkeligheden ikke ved ret meget om. men den regering vi har idag er et udtryk for uvidenhed fra den danske befolkning, så helt overrasket blir jeg trods alt ikke. men helt klart trist og skamfuld!

Nu er der jo nogen der får asyl, og man kan bare ikke give asyl til alle. Det er en individuel vurdering der er lavet, og der må jo være grundlag for at de ikke kan få asyl siden, de er blevet afvist.

Jeg synes også det er lidt groft at kalde hovedparten af den danske befolkning for uvidende, fordi den siddende regering er blevet valgt. Du har ikke overvejet om det bare er hovedpartens mening?

Jeg synes i lighed med Eva, at asylsagerne skal behandles langt hurtigere end det idag er tilfældet, for det er umennekseligt at sidde på et asylcenter i årevis uden at få vished for om man er købt eller solgt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

oo

naturligvis er det hovedpartens mening, der gør at det er en VK regering vi har og har haft alt for længe - og det er den mening jeg kalder for uvidenhed.

Anmeld

15. august 2009

sarahb

Tjuhl skriver:

naturligvis er det hovedpartens mening, der gør at det er en VK regering vi har og har haft alt for længe - og det er den mening jeg kalder for uvidenhed.

YES!

Anmeld

15. august 2009

Pige2009

Tjuhl skriver:

Hvorfor synes du det er uvidenhed? Hvis nu folk er af den mening behøver det jo ikke være fordi de er uvidende...

Anmeld

15. august 2009

oo

linda2009 skriver:

Hvorfor synes du det er uvidenhed? Hvis nu folk er af den mening behøver det jo ikke være fordi de er uvidende...

folk er jo netop kun af den mening fordi de er uvidene og ikke forstår hvordan verden i virkeligheden fungerer og ser ud.

Anmeld

15. august 2009

Pige2009

Tjuhl skriver:

folk er jo netop kun af den mening fordi de er uvidene og ikke forstår hvordan verden i virkeligheden fungerer og ser ud.

Ej, sådan synes jeg så absolut ikke man kan stille det op bare fordi man ikke er enig.

Anmeld

15. august 2009

oo

Eva skriver:

Nej, jeg mener faktisk ikke det på nogen måde er menneskeligt at lade mennesker bo i et land i så mange år og så sende dem hjem til et land som Irak...børnene har ikke oplevet andet end danmark, nogen er måske født her...de er så danske som du og jeg.

Så alle asylansøgere i fremtiden skal hurtigt vurderes og så hjem med det samme hvis det er det der vurderes...

De her mennesker skal da blive i Danmark..ja, der er love, men så må man jo lave dem om eller gøre en undtagelse...jeg kan simpelthen ikke se at man kan forsvare at sende dem hjem til et land i krig...og sørme om det ikke er et land vi er i krig med...stakkels mennesker
Og så giver jeg ikke noget som helst for EB og andre sentationsavisers artikler om at "de tager jo på ferie dernede..." og dem der bare læser disse overskrifter og æder dem rådt....hmm....

Så ja, de her skal blive...det mener jeg....udfra hvad jeg synes der er menneskeligt rigtigt og det mener jeg faktisk skal hæves over loven i det her tilflæde..

Knus Eva..

EVA! jeg blev da også helt forskrækket over, at kvinden der har en mening om alt, ikke skulle have en mening om dette her!

men jeg er enig som et lille lam

Anmeld

15. august 2009

oo

linda2009 skriver:

Ej, sådan synes jeg så absolut ikke man kan stille det op bare fordi man ikke er enig.

nej men det er du da i din gode ret til ikke at syntes. jeg syntes så bare ikke det samme som dig.

Anmeld

15. august 2009

oo

Rosa skriver:

Den fæle lugt af folk der har deres på det tørre, ikke lever under præstestyre / Ayatollah og IKKE får selvmordsbomber i hovedet hver dag og helst ikke vil dele med dem der gør breder sig lidt herinde...  Føj for en stank...

Anmeld

15. august 2009

Amelia<3

Jeg er selv flytning. Mig og min familie flygtede fra Bosnien i 92 pga krigen. For mig er Danmark alt og det vil aldrig falde mig ind at flytte tilbage til Bosnien, selvom at krigen er stoppet, men mit hjem er i danmark fordi jeg er nærmest opvokset her og har alt her. Jeg tager på ferie til Bosnien og den eneste grund er at jeg har hele min familie dernede og dem viljeg gerne se. Jeg mistede min morfar i krigen og det tog hårdt på min familie man kan ikkevide hvordan det er at være i et land hvor der er krig uden man selv har oplevet det. SÅ DE SKAL HELT KLART BLIVE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.