SanJose skriver:
Til det i rød: Plus at HF'ere skal op i alle eksamener. De får ikke årskarakterer, så derfor skal de bare kunne præstere til eksamen.
Derudover har de kun to år til at fuldføre deres A-niveau fag, som de STX'erne har tre år til. Det svarer reelt til at de skal tage både B-, og A-niveau på ét år. Godt nok har de ikke ligeså mange A-fag, men det er nu hårdt nok.
Synes det er synd at der er så meget uddannelsessnobberi.
For mig gamle tudse - er der ingen forskel på HF eller STX - jo det er to forskellige studieordninger, HF har en anden historie osv men jeg synes en hver eksamen er super flot. Og ja så giver de jo begge samme adgang til uni fx.
HF, STX osv er jo "kun" en ungdomsuddannelse der i sig selv ikke fører til andet end adgang til en "rigtig" uddannelse....
Jeg har kun en gang brugt mit eksamensbevis og det var da jeg søgte om optagelse på universitetet. Ved ikke en gang hvor det er henne, og aner ikke hvad jeg skulle bruge det til

Ja man er pisse stolt når man er færdig - og man føler en frihed især hvis man som mig tog den slagne gang lige fra folkeskolen til gymnasiet - pludselig er man mere voksen og fri. Og hvis en sort hue, grøn hue, tophue, skihue, nissehue eller hvad ved jeg, gør man får det endnu bedre, føler sig lidt mere stolt osv så skal ingen da bremse en. Men man skal ikke vælge sin hue fordi andre skal se op til en, huen symbolisere ens egen kamp, ens egen sejr
Anmeld