Emmas dilemma: Farve på studenterhuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2014

majba

SanJose skriver:

Nu kan jeg så sige at hun også kommer til at knokle næste skoleår. Hun er som tidligere sagt med i Forskerspirer og bliver deraf kaldt for en del af skolens elite. Det er ikke bare ligetil at være med i det. Derudover har hun tre A-niveau fag, som det er højste antal A-fag man kan få på HF.

Personligt synes jeg det er noget bavl det med at skulle "underminere" STX'erne "hårde" arbejde. Emma knokler squ ligeså hårdt, og skal derudover færdiggøre tre A-niveau på kun 2 år (altså hvor hun tager både B-, og A-niveau på ét år), hvor STX'erne normalt har 3 år.

Jeg har selv tager en HF eller er færdig på tirsdag. Det var slet ikke mulig for os at bestilt den sorte hue gennem det firma der kom ud på skolen. Tilgengæld kan hun bestemme en galla hue der er mere speciel end de andre.

Jeg vil syntes hun skulle tage den hue der passer til HF for at stolt kunne repræsenter en uddannelse, der er mange fordomme og som oftest bliver glemt når folk snakker om studenter eksamner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

Sandratoft

SanJose skriver:

Denne debat skal ikke omhandle hvilke studenterhuer, der er på markedet og hvorfor, men derimod hvilken hue man bør vælge. Vil gerne hjælpe min lillesøster lidt, da hun er meget i tvivl om hvad hun skal gøre.

Min lillesøster bliver student næste sommer og står i lidt af et dilemma. Hun vil virkelig gerne have den sorte hue, men hører ikke ind under nogle af de nye regler med klassisk sproglig student, 5 A-fag, første student i familien osv. Derimod er hun virkelig dygtig, har et godt snit og er desuden med i Forskerspirer, og bliver da af skolens ledelse kaldt for skolens elite.

Synes I hun kan tillade sig at købe den sorte hue? Der vil helt sikkert være nogle STX'ere der får ondt et vist sted over det, men egentlig bør det jo være ligemeget og hun bør gøre som hun selv vil. What to do?

Kort og godt, nej den skal hun ikke bestille, hun har ikke gjort sig fortjent til den..

Anmeld

22. juni 2014

Maja88

Synes ikke hun kan tillade sig en sort hue..
Hun er HF'er og den er hvid med blå bånd..
Jeg ville nok som stx student blive lidt bitter..
Jeg knoklede med mine 5 A fag og kunne have valgt sort, men var mere til den hvide..
Og selvom jeg valgte hvid så ville jeg blive bitter over en fra HF bestilte en hue som hører sig min uddannelse til og ikke deres

Anmeld

22. juni 2014

Lisbeth1985

SanJose skriver:

Denne debat skal ikke omhandle hvilke studenterhuer, der er på markedet og hvorfor, men derimod hvilken hue man bør vælge. Vil gerne hjælpe min lillesøster lidt, da hun er meget i tvivl om hvad hun skal gøre.

Min lillesøster bliver student næste sommer og står i lidt af et dilemma. Hun vil virkelig gerne have den sorte hue, men hører ikke ind under nogle af de nye regler med klassisk sproglig student, 5 A-fag, første student i familien osv. Derimod er hun virkelig dygtig, har et godt snit og er desuden med i Forskerspirer, og bliver da af skolens ledelse kaldt for skolens elite.

Synes I hun kan tillade sig at købe den sorte hue? Der vil helt sikkert være nogle STX'ere der får ondt et vist sted over det, men egentlig bør det jo være ligemeget og hun bør gøre som hun selv vil. What to do?

Jeg synes,at hun skal købe sin hue i den farve,som passer til hendes uddannelse. Synes ikke det er fair overfor de elever,som har gjort sig fortjent til den sorte hue.

Anmeld

22. juni 2014

Røverdatter

Jeg gider slet ikke have en hue når jeg bliver færdig med min HF på VUC. Og jeg klarer mig ud over al forventning. Synes det der hue-ræs faktisk er smule pinligt.

Kan godt forstå at folk vil ha den som symbol på de kræfter de har lagt i uddannelsen- men det der med at man skal gå med den hver dag i så og så lang tid. Osv. Er lidt noget pjat i mine øjne :/ kan forstå man bliver stolt af sig selv og sin indsats men forstår bare ikke alt det der nye blær (sort hue = jeg har knoklet mere end dig)

Anmeld

22. juni 2014

SanJose

Maja88 skriver:

Synes ikke hun kan tillade sig en sort hue..
Hun er HF'er og den er hvid med blå bånd..
Jeg ville nok som stx student blive lidt bitter..
Jeg knoklede med mine 5 A fag og kunne have valgt sort, men var mere til den hvide..
Og selvom jeg valgte hvid så ville jeg blive bitter over en fra HF bestilte en hue som hører sig min uddannelse til og ikke deres

Men nu er den sorte hue jo ikke kun forbeholdt STX, men tilhører både HHX, STX HTX og HF.

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

Røverdatter skriver:

Jeg gider slet ikke have en hue når jeg bliver færdig med min HF på VUC. Og jeg klarer mig ud over al forventning. Synes det der hue-ræs faktisk er smule pinligt.

Kan godt forstå at folk vil ha den som symbol på de kræfter de har lagt i uddannelsen- men det der med at man skal gå med den hver dag i så og så lang tid. Osv. Er lidt noget pjat i mine øjne :/ kan forstå man bliver stolt af sig selv og sin indsats men forstår bare ikke alt det der nye blær (sort hue = jeg har knoklet mere end dig)

Jeg forstår heller ikke den trend med at skulle hævde sig endnu mere end blot med sin eksamen, men fred være med det...
Havde det været sådan da jeg blev student havde jeg med sikkerhed ikke fået en hue (som jeg i forvejen ikke ønskede og syntes var dybt pinligt at rende rundt med).

Anmeld

22. juni 2014

tossen93

jeg har selv taget HF,og nøøj hvor blev man set ned på af stx eleverne. jeg fandt dog ud af at vi havde flere afleveringer og kortere tid til disse + en uge mindre til at skrive den store opgave. (selvfølgelig sammenlignet med en af dem med fag på samme niveau som jeg)

jeg var stolt af at kunne tage den blå hue på den dag, og synes helt ærligt det er synd hvis hun ikke har den samme stolthed. de sorte huer har jo også brugt et helt år længere på at kæmpe for at få den, hvilket jeg mener er synd at "underminere" ved bare at købe den istedet.

jeg går ellers ikke ret meget op i det med huer, jeg synes det er noget svineri at de forlanger næsten 1000 kr. for en hue man har på i 3 dage :s

eks- kæresten og jeg lavede vores egne huer i pap, og de lignede mega meget studenterhuerne, men de skilte sig ud. vi havde hygget os meget med at lave dem, hvilket bare gav huen endnu større betydning for mig/os.

Anmeld

22. juni 2014

SanJose

Sandratoft skriver:

Kort og godt, nej den skal hun ikke bestille, hun har ikke gjort sig fortjent til den..

Kan du komme med en uddybning på det?

Anmeld

22. juni 2014

SanJose

Lisbeth1985 skriver:

Jeg synes,at hun skal købe sin hue i den farve,som passer til hendes uddannelse. Synes ikke det er fair overfor de elever,som har gjort sig fortjent til den sorte hue.

Men nu tilhører den sorte hue jo faktisk ikke kun STX, men er forbeholdt alle elever på både STX, HHX, HTX og HF.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.