Emmas dilemma: Farve på studenterhuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
lineog4 skriver:

Okay tak - ja de skal jo også tjene penge skal lige siges der vist ikke stod noget på vores (og jeg kan ikke tjekke efter for min hue røg efter nogen år, jeg har aldrig haft et forhold til den)

Men hvis det er helt op til den enkelte, så synes jeg da søster skal vælge lige den hue hun vil dog fordi hun vil og ikke fordi hun vil vise hun har fået høje karakter, er elitestuderende eller hvad det kan være...

.... og penge tjener de masser af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

tarkoflen

Man kan jo vende den om, hvordan ville din søster have det med at en HG'er valgte en HF hue, fordi vedkommende synes han/hun havde gjort det rigtig godt og var bland skolens elite? Altså vælge en hue som ikke tilhøre uddannelsen kun for at vise at man er dygtig?

Jeg synes hellere din søster skulle gå forrest og forsøge om man kan få lavet en elitehue til HF , det ville jeg have stor respekt for, det andet synes jeg er lidt fjollet hvis jeg skal være helt ærlig

Anmeld

22. juni 2014

tarkoflen

P.s. Jeg synes l skal sende spørgsmålet ind til Mads og monopolet det dilemma gad jeg godt høre diskuteret

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

tarkoflen skriver:

Man kan jo vende den om, hvordan ville din søster have det med at en HG'er valgte en HF hue, fordi vedkommende synes han/hun havde gjort det rigtig godt og var bland skolens elite? Altså vælge en hue som ikke tilhøre uddannelsen kun for at vise at man er dygtig?

Jeg synes hellere din søster skulle gå forrest og forsøge om man kan få lavet en elitehue til HF , det ville jeg have stor respekt for, det andet synes jeg er lidt fjollet hvis jeg skal være helt ærlig

Er den sorte hue en elitehue? Sjovt den gang i oldtiden var det bare dem der var lidt i mod hue ræset det valgte den.... Så det er enormt indforstået og ingen af os "gamle" vil ane der er forskel

Anmeld

22. juni 2014

stjernehimmel

SanJose skriver:

Denne debat skal ikke omhandle hvilke studenterhuer, der er på markedet og hvorfor, men derimod hvilken hue man bør vælge. Vil gerne hjælpe min lillesøster lidt, da hun er meget i tvivl om hvad hun skal gøre.

Min lillesøster bliver student næste sommer og står i lidt af et dilemma. Hun vil virkelig gerne have den sorte hue, men hører ikke ind under nogle af de nye regler med klassisk sproglig student, 5 A-fag, første student i familien osv. Derimod er hun virkelig dygtig, har et godt snit og er desuden med i Forskerspirer, og bliver da af skolens ledelse kaldt for skolens elite.

Synes I hun kan tillade sig at købe den sorte hue? Der vil helt sikkert være nogle STX'ere der får ondt et vist sted over det, men egentlig bør det jo være ligemeget og hun bør gøre som hun selv vil. What to do?

jeg har IKKE læst nogle af de andre tråde...

Jeg forstår hende godt.. men for mig vil det svare til at hun får en studenterhue som HF'er og bliver uddannet frisør..

Anmeld

22. juni 2014

tarkoflen

lineog4 skriver:

Er den sorte hue en elitehue? Sjovt den gang i oldtiden var det bare dem der var lidt i mod hue ræset det valgte den.... Så det er enormt indforstået og ingen af os "gamle" vil ane der er forskel

Det er ts der gentagende gange skriver at søsteren har fortjent den fordi hun er en del af eliten og jeg synes også svagt at kunne huske noget fra min gymnasietid om at det var en man kunne få hvis man bestod 5 højniveau fag

Og så vidt jeg læser det, er årsagen ikke bare at være anderledes men at have en hue med den signalværdi at man er en meget dygtig student

Anmeld

22. juni 2014

CaWi

Efter min mening, så får man den hue der "følger med uddannelsen".
Hvis man vil have en hue med bestemt farve, må man jo opfylde de krav der er, for at få denne hue.

Anmeld

22. juni 2014

Mumto3

Altså jeg kender en der IKKE blev student, men købte en hue, fordi det havde alle de andre. Jeg synes der går totalt inflation i det, når "alle" skal have en hue, og hvis man oven i købet selv køber det man synes. Det næste bliver vel at HF erne vil have rød hue, for det har STX, og så passer den røde hue ( eller den lyserød fra 10. Klasse) måske bedre til det tøj man har planlagt at have på den dag. Skal man så til at vælge hue efter det også?? 

Eller hvad med de virkelig meget svage elever, som næsten ikke kan bestå en studentereksamen, men som knokler i døgndrift for at få 02 i snit, de skal vel også have en sort hue, det er da virkelig meget mere velfortjent, end de dygtige elever, som ikke behøver at gøre ret meget for de høje karakterer!

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

tarkoflen skriver:

Det er ts der gentagende gange skriver at søsteren har fortjent den fordi hun er en del af eliten og jeg synes også svagt at kunne huske noget fra min gymnasietid om at det var en man kunne få hvis man bestod 5 højniveau fag

Og så vidt jeg læser det, er årsagen ikke bare at være anderledes men at have en hue med den signalværdi at man er en meget dygtig student

Er bare overrasket fordi den så har fået en hel anden betydning end da jeg var ung (men det er også længe siden).
Der vidste vi jo godt hvem der havde fået bedst karakter men ingen hue til at bevise det

Anmeld

22. juni 2014

L&V

Må indrømme jeg syntes det er plat, lidt på højde med at alle uddannelser efterhånden har en hue med et bånd i div farver og der er ikke en sjæl der efter hånden ved hva de forskellige huer symbolisere for man køber jo bare en i den farve man vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.