Jeg blev selv mobbet i børnehaven, dem der siger børn i børnehavealderen ikke mobber, ved ik hvad de taler om!
Jeg blev også mobbet med mit navn! Det første jeg hørte når jeg trådte ind var "Hej Rikke-Prikke" og så var hele min dag ødelagt!! Jeg boede dengang i en meget lille by med én skole, så alle dem jeg gik i børnehave med, kom jeg også i skole med og derfor fortsatte det helt til 7. Klasse!
Hende der mobbede mig mest, havde en mor der var meget syg, derfor blev der holdt en hånd over hende og selvom min mor gang på gang tog fat i pædagoger og lærere, skete der O og en fis..
Det er stadig noget der sidder i mig. Den dag i dag HADER jeg navnet! Jeg er meget OBS på hvad andre mennesker synes om mig og har en klar forventning om at folk ikke kan lide mig. Det er forfærdeligt at ha det sådan!
Min datter blir smådrillet i børnehaven, men ikke noget i nærheden af mobning, men jeg ved at børnehaven har meget fokus på at alle skal være søde ved hinanden, man kalder ikke hinanden ting og sager og man holder ikke nogen udenfor!
Men fornemmer jeg at drillerne blir værre er jeg ikke bleg for at tage fat i børnehaven og få en dialog igang! Det er SÅ vigtigt for mig at det blir stoppet i tide!
jeg sys du gør det helt rigtige, det er jo ikke sikkert at det udvikler sig, men tænk hvis det gør og man ik tager det alvorligt!
Anmeld